Ny klubb i stan på G!

Fågel dräparen!

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Suzuki 750 GSX-R Nu blivande Street fighter
Speed Freaks! Ska den heta och är till för just SPEED FREAKS! Och andra galningar!

Någon som funderar på att byta????

Kul med en till klubb i stan! :tummenupp

En ekel fråga bara, ska vi se den som ett komplement eller som ett alternativ till Remsan?
(lite med tanke på vilken forumdel du postar)

Last edited:
Fågel dräparen! skrev:
Speed Freaks! Ska den heta och är till för just SPEED FREAKS! Och andra galningar!

Någon som funderar på att byta????

villka är de som startar den samt vet du mer fakta :confused: :va :confused: :va

FredR1k skrev:
Kul med en till klubb i stan! :tummenupp

En ekel fråga bara, ska vi se den som ett komplement eller som ett alternativ till Remsan?
(lite med tanke på vilken forumdel du postar)

I Know nada!!!

Bara en liten fågel som kvittrade och om det är ett alternativ eller komplement det är nog upp till var och en.....

Det där va väll som att skita i det blå skåpet.. att göra reklam för en ny klubb på LRMC:s hemsida.. suck nu blir det två rivaliserande mc-gäng med krog bråk och drajvbajs med kalshnikows, det har jag sett på tv nämligen :tungan

WaZZe skrev:
Det där va väll som att skita i det blå skåpet.. att göra reklam för en ny klubb på LRMC:s hemsida.. suck nu blir det två rivaliserande mc-gäng med krog bråk och drajvbajs med kalshnikows, det har jag sett på tv nämligen :tungan

Du menar att man alltså måste skaffa sig en streetFIGHTER ?

Fågel dräparen! skrev:
I Know nada!!!

Bara en liten fågel som kvittrade och om det är ett alternativ eller komplement det är nog upp till var och en.....

ja tror att du är killen som visste för mycket, o reklam för en ny klubb på våran sida är ju lite lågt elr!?

Fågel dräparen! skrev:

Fan va bra......då har vi en annan klubb att skylla på när vi blir anklagade för att åka fort & vårdslöst...!!!

Då säger man.....det var säkert dom där galningarna SPEEDFREAKS :rolleyes: lystna på namnet bara :tummenupp

Tja killen!

Kul som f-n med en hojklubb till! Jag ser fram emot lite klubbrejs i sommar :)

Hoppas allt går kanon för er så ses vi på vägarna i sommar!
(Håller dock med att det inte är så snyggt att lägga tråden på detta forum utan att kolla först, men men.)

Ps. Hälsa så gott! ds.

Fågel dräparen! skrev:
I Know nada!!!

Last edited:
Jag vill inte göra reklam!

LeZZe skrev:
ja tror att du är killen som visste för mycket, o reklam för en ny klubb på våran sida är ju lite lågt elr!?

Det handlar inte om reklam utan en liten upplysning! Ingen verkar ju veta något! Eller har jag fel? Vet nån mer än han törs säga?

Fågel dräparen! skrev:
Det handlar inte om reklam utan en liten upplysning! Ingen verkar ju veta något! Eller har jag fel? Vet nån mer än han törs säga?
ja så är de nog,ska du vara med där elr är du redan med

Är inte med. Vet inte vilka som ska vara med.....

Fan grabbar! Det verkar som att ni blir lite griniga!? Ta det här lite som kritik....och lite som ett rapp på bara arselet. Dags att göra nåt för klubben som gör att alla trivs och vill vara med tex på Onsdagskörningar. Är man en klubb som är ute på en Onsdagskörning tex 20 hojar.....varav en eller ett par av grabbarna har sin klubbtröja på......ger inte så bra effekt.......om alla 20 hade tröjorna på sig så skulle det vara en sjuhelvetes reklamslinga och visa att klubben är enig......ser inte mycket av det.....tyvärr.

Är man inte med i klubben och därför inte har tröja så är det väl ok på en Onsdagskörning. Men bara en gång......tycker man att det var kul att åka med oss, så kan man ju bli medlem och få en tröja och ett helt gäng med nya polare!

Fan! Känner mig lite tjatig om det här med tröjor........men lite av klubbkänslan sitter i den och sitter man ensam med den på så är det ju som att man inte har fler medlemmar!!!!!

så man kan bara vara en klubb om alla har tröjor?

Fågel dräparen! skrev:
Är inte med. Vet inte vilka som ska vara med.....

Fan grabbar! Det verkar som att ni blir lite griniga!? Ta det här lite som kritik....och lite som ett rapp på bara arselet. Dags att göra nåt för klubben som gör att alla trivs och vill vara med tex på Onsdagskörningar. Är man en klubb som är ute på en Onsdagskörning tex 20 hojar.....varav en eller ett par av grabbarna har sin klubbtröja på......ger inte så bra effekt.......om alla 20 hade tröjorna på sig så skulle det vara en sjuhelvetes reklamslinga och visa att klubben är enig......ser inte mycket av det.....tyvärr.

Är man inte med i klubben och därför inte har tröja så är det väl ok på en Onsdagskörning. Men bara en gång......tycker man att det var kul att åka med oss, så kan man ju bli medlem och få en tröja och ett helt gäng med nya polare!

Fan! Känner mig lite tjatig om det här med tröjor........men lite av klubbkänslan sitter i den och sitter man ensam med den på så är det ju som att man inte har fler medlemmar!!!!!

eller så samlas folk med ett gemensammt intresse, åker hoj, träffar folk och har trevligt utan att krångla till det. :va

Var på en vanlig onsdags-pub-kväll i Uppsala med 15-talet närvarande. Ingen klubb där inte. Folk med samma intresse som träffas och snackar skit. Dom som vill ha tröjor köper det. När det är någon ny 'medlem' som vill vara med blir dom alltid lika förvånade när någon säger att det bara är att hänga på. Inga avgifter eller tröjor behövs. Enkelt och bra.

Men klubbar är aldrig fel för dom som gillar det. Huvudsaken att man har trevligt. Lycka till :tummenupp

Last edited:
FredR1k skrev:
Å egen hemsida har dom redan hunnit få upp... :D

speedfreaks

Jahapp då är det bara att sätta igång med våran omedelbums. :yoparty

Vilket monster

4.jpg

Det är en svår fråga; Vad skapar klubbidentitet och gemenskap, och svaren är nog lika många som medlemmarna. Vi kommer från olika håll och tillsammans blir vi en klubb, en förening, en sammasättning.

För en del kanske gemenskapen och klubbidentiteten kommer av att köra 50 mil i bra tempo en hel dag, från morgon till kväll. För andra kan det vara att träffas på centralen och visa sin gemenskap genom att ha likadana tröjjor.

För en del är klubbidentitet och gemenskap viktigt, för andra mindre viktigt.

Som sagt, det är finns nog inga enkla svar på det här problemet, och i slutändan så kommer det alltid att finnas dom som är i minoritet i sin uppfattning, och dessa kommer inte att känna någon gemenskap...

Om det skapas en till förening som tillfredställer intressen som inte lakritsremsan klarar av att tillgodose så är det ju bara bra, dock så måste vi i lakritsremsan och i synnerhet i styrelsen vara lyhörda till vilka intressen som finns i klubben - ett exempel på detta är enkäten vi körde.

Bara mina 2c i debatten. Fyll gärna i dom luckor jag missar. :tummenupp :tungan

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...