Ny hoj

den här då! från stockholms mc varuhus! 655 skr! den har blinker/helljus indikering.... kanske blir en sån här för mig!

Bifogat

• 475_040373721_403_hmatare.jpg
    475_040373721_403_hmatare.jpg
    15.5 KB · Visningar: 491
WestW skrev:
Inbyggd belysning?
Har du nån länk med mer info om den?

nej tyvärr! gå in på deras hemsida å kolla/ring! har inte länken nu men kan fixa i kväll... har du brådis så sök på google.

Sådär en liten uppdatering på bygget.
Började med att ta en liten shoppnigtur och inhandla grejer.
Nytt drivpaket. 15/43 (16/42 orginal). Det råkade bli ett 43 drev bak istället för 42 som jag hade tänkt. Ska bli roligt och se hur det känns sen.
Det satt även en 520 kedja på den. Bytte tillbaka till 525 som är orginal.

Det blev även ett crosstyre. Ville egentligen ha svart men ändrade mig och bestämde mig för att köra blått som tema på hojen.

Image224.jpg

Sen dags att börja riva ordentligt i hojen. Det märktes att förre ägaren har lite grusväg på väg till huset. Grus och sand både här och där. Men ingenting man inte löser med en ordentlig rengörning.
Plockade av bakdelen och undertailen.

Image225.jpg

Tog och monterade tillbaka orginalundertailen. Bättre passform och alla orginalhållare för prylar på plats.

Image226.jpg

Såhär blev resultatet med orginalundertailen. Snyggt, nja.. enligt mig så är orginalet lika fult som ersättningsundertailen. Dock så väljer jag orginalet då den har bättre passform och har kvar alla hållare (batteri,dämpare, osv).
Plus att den är svart och är lite mer diskret.

Image229.jpg

Har även passat på att plocka loss styrkronan. Synd att den är "ihålig" på undersidan. Måste förstärka den på något sätt. Ska se ifall jag kan hitta någon som kan svetsa dit lite aluminium-förstärkning nästa vecka.

Image227.jpg

Har beställt risers som borde komma i mitten av nästa vecka. Nytt bakdäck är också påväg.

Phedt! Du får skriva lite om de totalt utgifterna när hojen är klar! Det vore kul å höra. Man blir ju sugen själv :kär

Wiseguy skrev:
Har även passat på att plocka loss styrkronan. Synd att den är "ihålig" på undersidan. Måste förstärka den på något sätt. Ska se ifall jag kan hitta någon som kan svetsa dit lite aluminium-förstärkning nästa vecka.

Image227.jpg

Har beställt risers som borde komma i mitten av nästa vecka. Nytt bakdäck är också påväg.

Äh vadå den där behöver du inte förstärka. Hur tunnt är det då?
Min ser ut ungefär så där och det är inga problem.

WestW skrev:
Äh vadå den där behöver du inte förstärka. Hur tunnt är det då?
Min ser ut ungefär så där och det är inga problem.

Jag har förstärkt min med alubrickor som har frästs så dom passar som en smäck. Dock har jag bara bultat genom dom... Ska väl få dom svetsade i vinter. Men det verkar funka för mig. Ha då inte hamnat på snooken än! :D

Rock! :yoparty

WestW skrev:
Hur tunnt är det då?
Har inte mätt tjockleken än. Men det känns tunt och lite grann på gränsen att ha risersena fästa i bara godset.
Jag kan ju göra som SpoonMannen och fästa något annat bakom.
Men först och främst ska jag kolla ifall det går och hur mycket det kostar att svetsa dit en förstärkning.

SpoonMannen du har förresten inte en bild på din infästning ?

Wiseguy skrev:
Har inte mätt tjockleken än. Men det känns tunt och lite grann på gränsen att ha risersena fästa i bara godset.
Jag kan ju göra som SpoonMannen och fästa något annat bakom.
Men först och främst ska jag kolla ifall det går och hur mycket det kostar att svetsa dit en förstärkning.

SpoonMannen du har förresten inte en bild på din infästning ?

Nope... Tyvärr... kan kanske fota det men det lär synas dåligt... Ska kolla upp det genast... Fight on! :tummenupp

jag har precis fått tillbaka min krona emblemet är limmat så peta bort
det innan du svetsar igen hålet . Jag fick fräsa rent undertill innan förstärkningen svetsades på. Lämna svetsningen till någon som är van
så du inte får styret i näven efter ett taskigt nerslag. Jag har gjort om
mitt elsystem flyttat bak reläer bakom tank+ behållt anslutningen till
orginal instrumenteringen skit bra att ha bara strippa fast orginalet
vid besiktning etc. Jag har köpt bakdel från -03, vinterpyssel. skall
du byta till 17 fram? isåfall får du gärna berätta vilken fälg du tar.

jörgen65 skrev:
jag har precis fått tillbaka min krona emblemet är limmat så peta bort det innan du svetsar igen hålet . Jag fick fräsa rent undertill innan förstärkningen svetsades på. Lämna svetsningen till någon som är van så du inte får styret i näven efter ett taskigt nerslag.
skall du byta till 17 fram? isåfall får du gärna berätta vilken fälg du tar.
Hur mycket fick du betala för svetsarbetet.
Jag har frågat runt och dom bud jag fått är på tok för höga.

Håller precis på att splittra kabelhärvan. Planerar på att flytta bakåt vissa grejer.

Jag behåller nog 16-tums framfälgen. Ser inget direkt behov av att byta just nu.

Hur gjorde du med bromsledningarna fram ? Tror inte mina kommer att räcka till crosstyret.

Hade du några bilder på din hoj och arbetet så kan du ju lägga upp dom i en tråd i SF-delen av forumet. Vill ju ha lite inspiration till problemlösningar.

jag kasserade mina bromsledningar! dom blir alldeles för korta..... på min går det inte att byta bara en heller utan det blir att göra stålomspunna av allt :huvet smart av honda att pressa fast slangarna i förgreningsblocket :fatta!

madmagnus skrev:
jag kasserade mina bromsledningar! dom blir alldeles för korta..... på min går det inte att byta bara en heller utan det blir att göra stålomspunna av allt :huvet smart av honda att pressa fast slangarna i förgreningsblocket
Det är samma system på min.
Jag har inte monterat styret än då mina risers inte kommit. Men det ser ut som om det blir för kort.

Jag som hoppades att slippa utgiften för stålomspunnet just nu, men, men..

här på bilden ser du hur mycket för kort den blev :3freak anledningen till att jag klippte slangen var för att handtaget var löst så det gick inte att lossa banjon på plats!

Bifogat

• bromsslang.JPG
    bromsslang.JPG
    61.9 KB · Visningar: 365
jag betalade 300:- för svetsningen" ett tips gå bakdörren in till svetsfirman
och snacka med svetsaren direkt" bromslangarna beställde jag på firma
jag tog ett snöre när jag monterat styret och mätte med. 2 st slangar
från ok ända upp till cylinder och trä bägge på ny längre bult. Tänk på
att slangarna blir olika långa. Lycka till

Japp, dags för en liten uppdatering.
Då har man fixat kabelhärvan och flyttat tillbaka och gömt alla reläer.

Man börjar med att avlägsna all eltejp som sitter i vägen.

Image1.jpg

Sen gäller det att hålla koll på alla sladdarna. Det blir lätt rörigt.
Vissa sladdar fick förlängas. Innan man börjar kapa i sladdarna så får man se till att märka upp båda ändarna.
Annars har du problem.

Image2.jpg

Slutresultatet. Vet dock inte ifall det funkar än. Då jag inte har kopplat in allt.

Image3.jpg

Nu sitter jag och väntar på mina risers. Kan inte göra mycket mer innan dom kommer.
Bromsledningarna fram måste bytas ut och förlängas. Det får bli stålomspunnet.
Kopplingen är fixad. Jag lyckades få tag i en 10 cm längre koppligsvajer hos Lelles igår. Det var en utgående modell med nästan likadanna anslutningar som orginalet. Var dock tvungen att sätta en liten hylsa i ena änden för att få det att funka.

Kan ju lägga in det här...
För er som inte gillar digitalt:
Jag satte dit analoga små saker istället. Bilden är sämre än verkligheten.

hastigvarv.jpg

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...