Ny hoj

Mech skrev:
Kan ju lägga in det här...
För er som inte gillar digitalt:
Jag satte dit analoga små saker istället. Bilden är sämre än verkligheten.

OMG!! :kär tvärfeta! :tummenupp

//@

Den där e inte värd pengarna, det enda som den egentligen har mer än en cykeldator (som kostar 150:- på Classe i Sjön) är 2 st varningslampor.
Du betalar 500:- extra för en hållare och 2 lampor.
Ok du får en lite mer avancerad givare med den än den som ingår i cykeldatorn men inget kopplingschema elelr liknande.
Jag har en på min ena hoj men så här i efterhand känns det som ett rätt menlöst köp :)

Belysning av mätaren ingår ej, får lösas på annat sätt.

Kolla in nya Husky SMR 450 istället, den har en liknande men med belysning.
Vet ej vad den kostar dock ...

madmagnus skrev:
den här då! från stockholms mc varuhus! 655 skr! den har blinker/helljus indikering.... kanske blir en sån här för mig!

Wiseguy skrev:
Så har man äntligen gått och skaffat sig en ny hoj.
Det blev en Honda CBR900RR Fireblade -99.
Den har varit nedlagd och är lite skrapad.
Vid köpet satt det på lackerade krashkåpor.

Ser fin ut! Mer bilder.

Just nu står det ganska stilla med ombyggnationen.
Väntar på mina risers. Dom skulle ha kommit denna vecka. Hhhmmm...

Hoppas dom inte tar samma tid på sig som lykthållarna jag beställde i vintras. Dom tog väl ca. 3 månader innan dom dök upp.
Kommer dom inte innan mitten på nästa vecka så monterar jag ihop allt och kör med clip-on styret tills vidare.

Jag har i varje fall fått bekräftelse att det nya bakdäcket är på väg till mig. Så snart måste man ju offra det gamla till däcksguden i form av en rejäl burnout.

Nåra feta instrument, de flesta dock dyyra....
pro030201.jpg

Alfano
n_040412_06491.jpg

KOSO
DashChronFS.jpg

AIM
8130wh.gif

Stack
hex6.gif

X-MAS

:) Mattias

Last edited:
Wiseguy skrev:
Jag har frågat runt och dom bud jag fått är på tok för höga.

Som nån sa gå in bakdörren o prata med nån svetsare på golvet så blir det nog billigt. Om inte så skicka ner grejerna till mig så ska jag svetsa det åt dig.

Gpx skrev:
Om inte så skicka ner grejerna till mig så ska jag svetsa det åt dig.
Om du bodde i närheten så vore det ju enkelt. Dock så vet jag inte vart garaget (där du bor) ligger.

Jag ska kolla runt i början av nästa vecka igen med några andra smedjor/verkstäder.

Wiseguy skrev:
Om du bodde i närheten så vore det ju enkelt. Dock så vet jag inte vart garaget (där du bor) ligger.

Jag ska kolla runt i början av nästa vecka igen med några andra smedjor/verkstäder.

Garaget ligger i Hjo många många mil ifrån Sigtuna. Lycka till i letandet :tummenupp

To viseguy:
Ett litet inlägg av onödigt vetande. Men kul att se mitt gamla garage innifrån!!Har många fina minnen därifrån! :yoparty

Ledsen ,men jag lämnade garaget för ca 6år sedan.Efter det hade mina päron det ett par år så jag kan tyvärr inte bevisa detta. Får väl hoppas att jag inte är ute o cyklar fullständigt.mvh poke Jag får väl ge mig tillkänna när jag har vägarna förbi. :tummenupp

Wiseguy skrev:

Det finns ett annat sätt...... :7peta

Aluminium epoxy, 2-komp.
Bara blanda, fylla ut det väl rengjorda håligheterna påundersidan av kronan.
Går efter 10 timmars härdning att borra, gänga och slipa i.
Du slipper problemet med att materialet förändras som vid svetsning.
Har själv fixat det på min MotoM med USD krona, funkar kanon.
Vill du ha det fixat ? PM a mig så får vi komma överens. :tummenupp

tassen skrev:
Det finns ett annat sätt...... :7peta

Aluminium epoxy, 2-komp.
Bara blanda, fylla ut det väl rengjorda håligheterna påundersidan av kronan.
Går efter 10 timmars härdning att borra, gänga och slipa i.
Du slipper problemet med att materialet förändras som vid svetsning.
Har själv fixat det på min MotoM med USD krona, funkar kanon.
Vill du ha det fixat ? PM a mig så får vi komma överens. :tummenupp

vart köper man sånt???? och det kostar?

Dags för ännu en liten uppdatering.
Har inte hänt mycket senaste tiden. Har fortfarande inte fått mina risers. Misstänker att dom inte dyker upp föräns i höst. Det är ju ändå industrisemester o dyl. Man ska inte beställa saker som man behöver snabbt :(

Jag passade på att sälja bilen som ockuperade garaget och fick på det sättet ett helt garage bara för hojen. Rena rama drömmen med all plats.

Jag bestämde mig för att montera tillbaka clip-on styret tillfälligt åtminstånde tills mina risers behagar dyka upp.

Monterade ihop kablaget och fick plats med alla reläer och dyl i hålrummet framtill. Ifall det påverkar luftflödet till motorn återstår att se. Viktigt att se till att inga kablar ligger an fläkten eller motorn.

3164.jpg

Mitt nya bakdäck ser maffigt ut jämfört med det gamla. Ska elda upp det gamla snart. Det är inte monterat på bild utan står bara bakom det ordinarie. Därför det ser lite konstigt ut.

3165.jpg

Passade på att göra hållare för orginalinstrumenteringen. Tänker inte ha orginalet kvar när jag byter styre. Men det skadar ju inte att ha bra hållare för orginalet inför besiktningen.

Image102.jpg

Framblinkerserna byts snart ut mot vita. Hållaren till intrumenteringen ska kläs in med krympslang för att få fram en mattsvart look.

Image103.jpg

Insrumenteringen innan montering. Blev ganska stabil med fyra fästpunkter.

Image104.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...