Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
+35mmEldstorm skrev:Hur mycket höjer tailraisern hojen då ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
+35mmEldstorm skrev:Hur mycket höjer tailraisern hojen då ?
madmagnus skrev:den här då! från stockholms mc varuhus! 655 skr! den har blinker/helljus indikering.... kanske blir en sån här för mig!
WestW skrev:Inbyggd belysning?
Har du nån länk med mer info om den?
Wiseguy skrev:Har även passat på att plocka loss styrkronan. Synd att den är "ihålig" på undersidan. Måste förstärka den på något sätt. Ska se ifall jag kan hitta någon som kan svetsa dit lite aluminium-förstärkning nästa vecka.
![]()
Har beställt risers som borde komma i mitten av nästa vecka. Nytt bakdäck är också påväg.
WestW skrev:Äh vadå den där behöver du inte förstärka. Hur tunnt är det då?
Min ser ut ungefär så där och det är inga problem.
Har inte mätt tjockleken än. Men det känns tunt och lite grann på gränsen att ha risersena fästa i bara godset.WestW skrev:Hur tunnt är det då?
Wiseguy skrev:Har inte mätt tjockleken än. Men det känns tunt och lite grann på gränsen att ha risersena fästa i bara godset.
Jag kan ju göra som SpoonMannen och fästa något annat bakom.
Men först och främst ska jag kolla ifall det går och hur mycket det kostar att svetsa dit en förstärkning.
SpoonMannen du har förresten inte en bild på din infästning ?
Hur mycket fick du betala för svetsarbetet.jörgen65 skrev:jag har precis fått tillbaka min krona emblemet är limmat så peta bort det innan du svetsar igen hålet . Jag fick fräsa rent undertill innan förstärkningen svetsades på. Lämna svetsningen till någon som är van så du inte får styret i näven efter ett taskigt nerslag.
skall du byta till 17 fram? isåfall får du gärna berätta vilken fälg du tar.
Det är samma system på min.madmagnus skrev:jag kasserade mina bromsledningar! dom blir alldeles för korta..... på min går det inte att byta bara en heller utan det blir att göra stålomspunna av alltsmart av honda att pressa fast slangarna i förgreningsblocket
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |