Ny firmabil

hmm, vilka bilar som ploppa upp, V70 var ju lite för dyr.
vad kostar en sån?? :va

i mina ögon är ju en Mercedes E-klass lite dyrare än volvon :3freak

Sweedo skrev:
Va fan!
Volvo går fett bort! :mattias

Kolla in Peugot 407 kombi med turbodiesel och sportpaket eller vänta på SAAB 9-3 sportkombi.

En bil skall inte bara vara praktisk. :kocko

För Peugeot är ju kända för sin kvalitet och (objektivt iofs) Saab är bara fula.
Finns bara en fulare bil och det är Citroen (valfri modell.).

Prova nya Subaru Legacy, 2.5i modellen med 165hk tycker jag är prisvärd.
Dessutom är den ju riktigt snygg nu jämfört med den äldre modellen.
Grymt fin väghållning, och så går den tyst. En 3.0R specB med boxer 6:a vore ju kul men tyvärr mycket dyrare.

Tycker du ska satsa på V50n. Å andra sidan är den ju i princip lika liten som du tyckte A4 Avant var.

Honda's kombi som nämndes i tråden är i mitt tycke den fulaste bilen som Asien producerat på 2000 år. Baken på den är sanslöst ful. Till och med Ford Scorpio 1998 är snyggare.

Jag hade kollat på nya Pegueot 407 eller varför inte 307 SW, den är riktigt rymlig. Relativt rolig att köra också.

granath_ skrev:
hmm, vilka bilar som ploppa upp, V70 var ju lite för dyr.
vad kostar en sån?? :va

i mina ögon är ju en Mercedes E-klass lite dyrare än volvon :3freak

Dom ligger väll typ i samma prisklass, tror jag

MrGooFy skrev:
För Peugeot är ju kända för sin kvalitet och (objektivt iofs) Saab är bara fula.

K-Micke skrev:
Prova nya Subaru Legacy, 2.5i modellen med 165hk tycker jag är prisvärd.
Dessutom är den ju riktigt snygg nu jämfört med den äldre modellen.
Grymt fin väghållning, och så går den tyst. En 3.0R specB med boxer 6:a vore ju kul men tyvärr mycket dyrare.

hållundan skrev:
Tycker du ska satsa på V50n. Å andra sidan är den ju i princip lika liten som du tyckte A4 Avant var.

Honda's kombi som nämndes i tråden är i mitt tycke den fulaste bilen som Asien producerat på 2000 år. Baken på den är sanslöst ful. Till och med Ford Scorpio 1998 är snyggare.

Jag hade kollat på nya Pegueot 407 eller varför inte 307 SW, den är riktigt rymlig. Relativt rolig att köra också.

Det blir ingen Peugeot eller Subaru, tror jag. Tänker inte rikta in mig på en sådan varjefall, sen får man se. Det är ju trots allt mig vi pratar om, velmästaren.

Ska åka & testa V50n i helgen tror jag, beror lite på när tjejen kan hänga med.

Last edited:
Fickparkering på en pajerosport är inga problem bara att lägga i bakhjulsdriften och slira den på plats!

MrGooFy skrev:
Saab och Volvoförare kommer aldrig vara överens om vilket fabrikat som är bäst och snyggast :huvet
/S. Aabförare

Ähh jag skiter i det här, kommer aldrig hitta ny bil

Dessutom börjar chefen klaga på att jag väljer för dyra bilar...

Han funder på 250"-300"

Det får man ju inget för..

Tjänstebilsförare brukar få ta ut bilar mellan 6 och 7 basbelopp (ett basbelopp 39 400 kr) och endast vissa fabrikat. Anledningen till att företagen håller ner det är att dom betalar sociala avgifter på förmånsvärdet (likställs med lön).

Tur att man inte jobbar på ett sånt. Vi får ta ut en bil för 7,2 basbelopp netto. :)

Lartes skrev:
har landställen i skogen, skönt på vintern

En C5 kan man väl höja vid behov ? Lite bättre än vanligt 2WD.

Har iofs bara åkt C5, inte ägt en själv. Men i den prisklassen finns det nog inte mycket som erbjuder mer för de pengarna.
Sen kan man förstås säga att man inte :) vill åka Citroen, ungefär som att jag aldrig kommer att åka Opel.

Äh, va fan. Köp nån Lincon Navigator eller liknande. kanske en H2a. Stor och rymlig :)

Nädå. Jag skulle kolla på Pajero eller Saab

Maverick_ou812 skrev:
Tjänstebilsförare brukar få ta ut bilar mellan 6 och 7 basbelopp (ett basbelopp 39 400 kr) och endast vissa fabrikat. Anledningen till att företagen håller ner det är att dom betalar sociala avgifter på förmånsvärdet (likställs med lön).

Tur att man inte jobbar på ett sånt. Vi får ta ut en bil för 7,2 basbelopp netto. :)

Vårt företag fungerar inte riktigt så... :näsblod

Men det löser sig nog, dessvärre får vi nog inte söpa för mer än 300" vad ska jag söpa för det? :huvet

Några exempel på 4x4 bilar mellan 250.000 och 300.000:-

Cherokee 2.5 CRD Sport 4x4 '05 Diesel Automatisk 285 900 kr
Cherokee 3.7 Sport 4x4 '05 Bensin Automatisk 285 900 kr
5OD-4.JPG

Terracan 2.9 CDRi M5 4x4 '05 Diesel Manuell 299 900 kr
Terracan 3.5 V6 M5 4x4 '05 Bensin Manuell 299 900 kr
5OD-4.JPG

CR-V 2.0i Executive Auto 4x4 '05 Bensin Automatisk 279 900 kr
CR-V 2.0i Executive Man 4x4 '05 Bensin Manuell 268 900 kr
5OD-4.JPG

Ford Maverick 3.0 V6 XLT '04 267 300 kr
5OD-4%20XLT_315.jpg

Defender 90 2.5TD5 S Station Wagon 4x4 '05 Diesel Manuell 280 900
3OD-4.JPG

Land Rover Freelander 2.0 Td4 SE Station Wagon '05 289 900 kr
5OD-4%20SE_135.jpg

Toyota RAV4 2.0 5D 4WD D4D Man Widebody '04 275 400 kr
5OD-4.JPG

Så visst finns det bilar som är schyssta..
Jag gick bara in på Bytbil.com och valde ny bil-> sökning och satte in 250.000 - 300.000 och 4x4.. Ganska enkelt. :)

Last edited:
Fürhjulsdrift personbil?
Subaru Outback.

Angående 'SUV' så går både Land Rover Defender och Ford Maverick bort. Land Rovern är INTE bra. Skramlig, gammal konstruktion och hemskt högljudd. Mavericken är nog mycket bil för pengarna men känns rätt billig. (Kan vara pga att den ÄR billig.)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år