Ny firmabil

Lartes skrev:
Ska V70 utgå?

Nissan X-trail kan vara intressant, bättre i pris men inte riktigt lika stor

Suv e väll kul på sommarn också?
Vi har 2st landställen med vägar som är sådär, vore skönt att åka 4x4 där, dessutom kan man ju svänga ner på stranden med bilen när man ska grilla.

Jag tycker 4x4 rockar

Den kom ju i slutet av 99 och inga förändringar har gjorts så den kan inte överleva länge till, min gissning. I och för sig så vägrar de ju sluta med C70 så vem vet... Men en så pass "bred" bil som V70 tror jag de måster hotta till ordentligt snart, den känns ju inte ny och het längre direkt.
X-trail räcker till det mesta utrymmesmässigt.

Lartes skrev:
Fast fulare bil får man leta efter.

Vet iofs inte hur den är på långkörningar? Händer ju att jag dundrar till Göteborg, jönköping ibland
Förmodligen prisvärd iofs. :tummenupp

Värdelös komfort i alla Subaru, detaljarbetet likaså. Körglädjen i förhållande till pengar är svåröverträffat dock.

Markus skrev:
Den kom ju i slutet av 99 och inga förändringar har gjorts så den kan inte överleva länge till, min gissning. I och för sig så vägrar de ju sluta med C70 så vem vet... Men en så pass "bred" bil som V70 tror jag de måster hotta till ordentligt snart, den känns ju inte ny och het längre direkt.
X-trail räcker till det mesta utrymmesmässigt.

Jo det e sant iofs, men jag gillar utseendet på den nu, skulle funka att tuffa omkring i ett par år.

Jo det gör den förmodligen, den fanns det dessutom backsensorer till, det gör det inte till Pajeron

Audi A4 Kombi, med nya 2 liters turbon och sportpaket :tummenupp
eller en S4 om du är tät.

edit: fan va snabb du va, kan jag få sätta in bilden först eller ? :hihi

/N

Bifogat

• 800_600_s4_07.jpg
    800_600_s4_07.jpg
    85.1 KB · Visningar: 49
Last edited:
ere nåt suv liknande du är ute efter tycker jag denna spöar Mitsubishi.
(HSE med V6´a då).

edit: fan kanske oxo va lite liten...

/N

Bifogat

• photos.jpg
    photos.jpg
    47.3 KB · Visningar: 60
Lartes skrev:
Jag va inte så seriös jag heller :näsblod :näsblod

Fast det är en Golden, så nog e han en kamphund alltid :rolleyes:

En del här inne skryter ju om sina amstaffbullpittkiller-hundar så man vet ju aldrig. :näsblod :näsblod :näsblod :näsblod

Enkelt val tycker jag då som sitter och kör en Pajero Sport -03:a
Ville absolut inte ha en automat då jag på något vis är allergisk mot de :näsblod
Så då fick man snällt ta tygklädsel till manuel låda vilket fungerat perfekt trodde inte de skulle hålla så bra... skinn är ju bara kallt på vintern och varm på sommaren :D

+Stoooort pack utrymme(Har en 12:a baslåda på 38liter, får ändå plats med 4st golfbärbaggar)

+Bra original högtalare fick jag med låter bättre än föräldrarnas s60 original.

+Höjden(känns som man sitter på asfalten och kör då jag provade en cross country)

+Markfrigången under bilen håller för offroad= dikeskörning :näsblod

+Bra allroand däck som följer med åkt 2 vintrar på mina släpper fortfarande inte i isiga uppförsbackar.

+ Priset om du jämför med andra så kallade jeepar.

+ Mitsubishi försäkringen

+1,2liter milen är inte farligt för en sådan tung bil.

-Vinterdäck dyyyyra.. billigaste jag hittade gick på 12:500 på lättm fälgar

-Kromade viltskydd med extra ljus blir man ruinerad på :huvet

-Höjd bilskatt 700kr/år

Överlag så är jag väldigt nöjd, saknar ju min sportiga T4:a i eterhand men skulle inte byta tillbaka!
Så provkör den... fastnade direkt även fast den jag provkörde var automat.

Lartes skrev:
Hallå alla!

Nu e det så att jag eventuellt ska få möjlighet att byta firmabil.
Nu sitter jag å dundrar omkring i en GOLF GTI Turbo -03:a men den är påtok för liten.

Så nu sitter jag & fnular på vilken bil man ska byta till, och har kommit fram till att det måste vara kombi & gärna med både stor motor & mycket lull lull, till rätt pris givetvis :rolleyes:

Mina alternativ:

Mitsubishi Pajero Sport
Volvo V50
Volvo V70 (lite för dyr, men trevlig)

Har ni några bra erfarenheter av dessa eller nån annan rekommendation så får ni gärna dela med er.

//Lartes

Behöver du inte oroa dig för värdeminskning ger Citroen C5 V6 kombi en kul och billig kombination av lågt pris, megautrymme, hyfsade prestanda och mycket utrustning.

Dessutom kan du plocka de där kantiga halvbreda farthindren i 90 knyck.

En bekant körde sin C5 original på en banlicenskurs. Hade högre kurvhastighet än instruktörens volvocupbil.

jimler skrev:
Enkelt val tycker jag då som sitter och kör en Pajero Sport -03:a

*Massa bra info*

Så provkör den... fastnade direkt även fast den jag provkörde var automat.

Jo jag ska nog åka å testa den.
Men jag vill ha automat, blir ju en hel del stdskörning å inte tänker jag köpa en bil med manuell låda igen inte.
Har 6-växlad nu, faan det enda jag gör e att slita i spaken hela tiden :rolleyes:

Fast jag ska nog ha både sommar & vinterdäck. Känns tryggare på nått sätt.

E lite osäker på hur praktisk den är inne i stan bara, det där med att fickparkera osv...

Japp bli till att åka å testa en sådan

Tack för infon

Volvo V70 D5 Automat! Lika grymt vrid som T5:an och bättre komfort än mitsubishin. Accet från 80-120 är GRYMT! 0,6l/mil är ju inte fel heller :) Den enda dagen på året du ångrar ditt bilval är den dagen då du ska pröjsa skatten..

PS. Franska bilar är skräp

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...