Ny firmabil

Maverick_ou812 skrev:
Tänk på att alla tjänstebilar måste handlas nya annars får företaget inte lyfta momsen = skitdyrt och nästan omöjligt att lösa. :fakta
Jag har inte läst allt men Jag är helt klar nöjd med V70R -04 :banana VOLVO :yoparty

amullo skrev:
Några exempel på 4x4 bilar mellan 250.000 och 300.000:-

*massa fina bilder*

Så visst finns det bilar som är schyssta..
Jag gick bara in på Bytbil.com och valde ny bil-> sökning och satte in 250.000 - 300.000 och 4x4.. Ganska enkelt. :)

Fast av de alternativen föredrar jag nog fortfarande Pajero Sport eller X-trail.

Man kanske ska kolla nått amreikanskt alternativ..?

Några exempel på 4x4 bilar mellan 250.000 och 300.000:-

Vill man ha fyrhjulsdrift och bra väghållning så går ju alla dom där SUV:arna bort.

Subaru Outback är i princip en Legacy med lite högre markfrigång, och med
2.5i motorn så kommer du under 300000:-. Provkör!

05.subaru.outback.500.jpg

Lartes skrev:
Fast av de alternativen föredrar jag nog fortfarande Pajero Sport eller X-trail.

Man kanske ska kolla nått amreikanskt alternativ..?

Amerikansk bil är det SISTA jag skulle köpa. Det var läääänge sen deras bilar var kvalitetsbilar. Allt i USA handlar om "The allmighty Dollar" vilket innebär att de drar ner kvalité för att få bättre marginaler.

Personligen skulle jag inte köpa annat än japanskt, eftersom jag haft flera Honda av olika modeller och ALDRIG haft problem så rekommenderar jag isåfall en CR-V

Men Subaru kan mycket väl vara intressant. Stor drive på gång med Legacy i sommar.

Den enda amerikanska jag skulle fundera på är Dodge eller Chrysler, då de har lite bättre kvalitetsrykte än Ford/GMC. Jeep ligger också ganska långt ner på skalan. Ford Maverick kommer i sommar som hybridbil som klarar sig på låga 0.8 i stadskörning, dock blir nog priset en stor stolpe. Men chefen kanske ruckar på regeln om du köper "miljömedvetet" Detta kan ju iochförsig även funka med en Volvo V-70 Bi-Fuel.

amullo skrev:
Personligen skulle jag inte köpa annat än japanskt, eftersom jag haft flera Honda av olika modeller och ALDRIG haft problem så [...]
Jag har en känsla av att det här uttalandet kan komma tillbaka och bita dig i häcken. :rolleyes:

rerell skrev:
Jag har en känsla av att det här uttalandet kan komma tillbaka och bita dig i häcken. :rolleyes:

Har svårt att tro det.. Baserad på att man ägt Honda sen 1991 och aldrig haft någon av dem på verkstad så... kört över 50.000 mil med tre olika civic, varav den senaste hittils rullat 4000 bara.. Så Civicen är bra hopskruvad.

Vad gäller det japanska så gäller det bara bilen. Att flytta arsl*t i från punkt a -> b. På hojen är det bara ducce som gäller (Åtminstone just nu) :näsblod

Däremoty så letar jag efter en bra VW transporter just nu.. ve o fasa :D

Hehe, jadå, betvivlar inte att du har haft bra bil-Hönor, var bara lite kul satt i relation till hur snacket brukar gå mellan japs och italienskt när det gäller MC. Var liksom lite ombytta roller här. Fattar ju vad du menade, men ändå... :)

amullo skrev:
Har svårt att tro det.. Baserad på att man ägt Honda sen 1991 och aldrig haft någon av dem på verkstad så... kört över 50.000 mil med tre olika civic, varav den senaste hittils rullat 4000 bara.. Så Civicen är bra hopskruvad.

Vad gäller det japanska så gäller det bara bilen. Att flytta arsl*t i från punkt a -> b. På hojen är det bara ducce som gäller (Åtminstone just nu) :näsblod

Däremoty så letar jag efter en bra VW transporter just nu.. ve o fasa :D

Tror bestämt man har hittat en Hondabroder här. :tummenupp

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt