Ny firmabil

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Hallå alla!

Nu e det så att jag eventuellt ska få möjlighet att byta firmabil.
Nu sitter jag å dundrar omkring i en GOLF GTI Turbo -03:a men den är påtok för liten.

Så nu sitter jag & fnular på vilken bil man ska byta till, och har kommit fram till att det måste vara kombi & gärna med både stor motor & mycket lull lull, till rätt pris givetvis :rolleyes:

Mina alternativ:

Mitsubishi Pajero Sport
Volvo V50
Volvo V70 (lite för dyr, men trevlig)

Har ni några bra erfarenheter av dessa eller nån annan rekommendation så får ni gärna dela med er.

//Lartes

Va fan!
Volvo går fett bort! :mattias

Kolla in Peugot 407 kombi med turbodiesel och sportpaket eller vänta på SAAB 9-3 sportkombi.

En bil skall inte bara vara praktisk. :kocko

Sweedo skrev:
Va fan!

Kolla in Peugot 407 kombi med turbodiesel och sportpaket eller vänta på SAAB 9-3 sportkombi.

Japp. Satsa på en kombi. Man kan alltid lasta lite i en stor bil men du kan inte lasta mycket i en liten bil.

Sweedo skrev:
Va fan!

Kevorkian skrev:
Japp. Satsa på en kombi. Man kan alltid lasta lite i en stor bil men du kan inte lasta mycket i en liten bil.

Jag förstår inte ert resonemang riktigt.
Jag vill ju ha en kombi.

Men mina allternativ e inte ok eller?
jag förstår inte

Lartes skrev:
Jag förstår inte ert resonemang riktigt.
Jag vill ju ha en kombi.

Men mina allternativ e inte ok eller?
jag förstår inte

Jag förstår inte heller vad jag svarade på :3freak . Sorry!

Lartes skrev:
...Men mina allternativ e inte ok eller?
jag förstår inte
Varför är jag inte förvånad! :hihi

Nä, skämt åsido så tycker jag personligen att Volvo är en tråkig bil hur säker och praktisk den än är.
Det var bara förslag på andra kombibilar du kan titta på som jag tycker är roligare, Peugoten är t.o.m. riktigt snygg!

BMW 330ix!!

Men av dom bilar du anger skulle ja satsa på en V70. En polare har det som firmabil och han trivs grymt bra med den, det är ju faktiskt jefligt bra komfort i dom! :tummenupp

Markus skrev:
V70, från 274800
Pajero, från 259900

Ingen jätteskillnad direkt.

Jag har lite snedvriden syn på det här, men...

V70 2,4 140hk är så otroligt slö dessutom saknar den 4x4.
Pajeron V6 170hk är också slö, men det spelar ingen större roll i en så pass stor bil, dom blir ju typ aldrig "snabba". Dessutom har den 4x4 standard.

Honda Accord kombi? Bra motor, snabb och ganska sportig. Ovanlig.. Bra utrustning.
155 eller 190 Hästar. fr 214.000 resp 270.900

tourer_04.jpg

Last edited:
Lartes skrev:
Jag har lite snedvriden syn på det här, men...

V70 2,4 140hk är så otroligt slö dessutom saknar den 4x4.
Pajeron V6 170hk är också slö, men det spelar ingen större roll i en så pass stor bil, dom blir ju typ aldrig "snabba". Dessutom har den 4x4 standard.

Jo så är det i och för sig. Nya 9-3 Aero kombi vore kanon, likaså nya 3-serien i kombi (när den nu kommer).

Lartes skrev:
Jo sant, men orka vänta. :mad:

SAAB:en kommer väl snart? Jag var också sugen på SUV när vintern kom, men hur värdefull är en sådan på sommaren egentligen? Om du ni vill ha japansk SUV, kolla Nissan x-trail också, helt okej. Volvo V70 lär väl utgå inom inte allt för länge dessutom, ha det i åtanke.

Impreza WRX kombi? Rätt trevlig bil, klart roligare än de andra valen du listat åtminstone.

Markus skrev:
SAAB:en kommer väl snart? Jag var också sugen på SUV när vintern kom, men hur värdefull är en sådan på sommaren egentligen? Om du ni vill ha japansk SUV, kolla Nissan x-trail också, helt okej. Volvo V70 lär väl utgå inom inte allt för länge dessutom, ha det i åtanke.

Ska V70 utgå?

Nissan X-trail kan vara intressant, bättre i pris men inte riktigt lika stor

Suv e väll kul på sommarn också?
Vi har 2st landställen med vägar som är sådär, vore skönt att åka 4x4 där, dessutom kan man ju svänga ner på stranden med bilen när man ska grilla.

Jag tycker 4x4 rockar

-PLM- skrev:
Impreza WRX kombi? Rätt trevlig bil, klart roligare än de andra valen du listat åtminstone.

Fast fulare bil får man leta efter.

Vet iofs inte hur den är på långkörningar? Händer ju att jag dundrar till Göteborg, jönköping ibland
Förmodligen prisvärd iofs. :tummenupp

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...