Ny förare till toppstriden i BoTT!!

Allt hänger på hur många set däck du kan/vill göra av med under en helg.. Men snabbt räknat, kanske 5-10K per helg.

Kom ner till Knudan nu vid nästa race, ska hållas ett BoTT möte där vi ska diskutera BoTT:ens framtid och idéer..
 
Vad kostar det att köra en säsong i Botten? :D

Startavg., däck, soppa osv. Är Aprilian den populäraste hojen i denna klassen?
Tål den mkt stryk på banan?

Kostar väl som dom flesta andra raceklasser. Billigare anmälningsavgift mtp att det är två race på en helg. Om en aprilia tål mycket stryk? Tveklöst ja ;) Kompletterar med bilder efter lunch :)
 
Vad kostar det att köra en säsong i Botten? :D

Startavg., däck, soppa osv. Är Aprilian den populäraste hojen i denna klassen?
Tål den mkt stryk på banan?

Apilian är en kanonhoj. Så också KTM RC8, Honda Sp 1 o 2 och Ducati. Aprilian är nog mest hoj för pengarna.

Det är 2 tidsträningar och 2 race som det ser ut nu
Anmälningsavgift 1200-1500 sek.
Däck ett par per helg om du inte kör på toppnivå kostar mellan 1200 - 2500 beroende på om du kan sälja dom efteråt.

Sedan kan man ju räkna in tranport, licens, tappad inkomst och en massa annat. Men mitt tips är att inte göra detta för då kommer du aldrig i gång.

Hör av dig om du har mera frågor.


Kolla mera på siten http://www.nordicbott.net
 
Last edited:
Jag hade nyss äran att prova muskedundret. Det är helt klart att alla andra kommer få svårt att hänga på honom. Vi fick dock klicka två klick på returen på Öhlinarn så att den vände fint i vändzonen. Förarn skulle ut och köra in sig i eftermiddag så vi som sett hojen innan kan intyga att den var fin.:tummenupp
 
Personen är i absolut sverigetoppklass i lökmekning.

Ja hittills är det väl bara Tabben (minns Assen-07) som slagit Personen ifråga om att i racingdepån (och i Tabbens fall även utanför!) göra fel saker på fel plats hela tiden.
 
Tänkte bara påminna om att det bara är 100 poäng max kvar att plocka hem. Så grabbarna nedan går inte att röra.

1 Jan Greven Honda SP1 173
2 Alexander Lind Aprilia Tuno 161
3 Rickard Larsson Ducati 999S 149
 
Last edited:
I klassen +50 tillkommer en snabb rackare, dock nästa år.:tummenupp.

Det känns på något sätt att racet på Knudan kommer att bli årets race alla kategorier. :)
 
Shakedown på Häckeberga ring idag, teamet missnöjd med varvtiderna men Lasen ställde om Öhlinarna och sedan gick det att ladda stenhårt ut ur böjarna.

Mycket delar som saknas ännu och formsvackan verkar sitta i sedan 1975.

/Mekanikern
 
Shakedown på Häckeberga ring idag, teamet missnöjd med varvtiderna men Lasen ställde om Öhlinarna och sedan gick det att ladda stenhårt ut ur böjarna.

Mycket delar som saknas ännu och formsvackan verkar sitta i sedan 1975.

/Mekanikern
Sänkte Öhlinarna menar du väl?
Oscar sa ju att du inte når ner...
 
Blir det "Misilen" 2 då? Eller 3? Kanske 4??
 
Nu har slakten börjat, fulkåpor och silvertejp, snart har jag ännu ett lik i garaget:yoparty
 

Bifogat

  • test 004.jpg
    test 004.jpg
    105.6 KB · Visningar: 154
Tur jag var på plats så dina nya kåpor slapp möta vinkelslipen... :)
Jag var uppe hela natten och sågade i kåporna...

Om någon vet någon som har en uppsättning fälgar till en RSV så får dom gärna höra av sig, behöver inte vara smidda OZ, funkar med standard RSV.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top