Ny BMW R1200GS Adventure-modell 2014......

Köpte en ny 1200 GSA -07 när det begav sig och är också lite nyfiken på frågan angående "tryck".
Paradoxalt tyckte jag -07an mest kom till sin rätt på mindre, halvtaskiga småvägar medan jag saknade en del punsch i de övre motorvägsfarterna på typ E6an. Vore intressant att höra hur mycket vassare den nya motorn är?

För övrigt - rent förnuftsmässigt världens bästa hoj.
Finns smidigare, roligare och billigare hojar men kör du mycket och framförallt även den lite kallare delen av säsongen finns ingen bättre hoj än en GSA.

//F

Det är stor skillnad. Det är inte bara 15 hk extra, utan hela effektkurvan ser annorlunda ut. Tex så svarar den på gaspådrag mycket bättre nu. De tidigare har varit lite tröga i början.
 
Men 17/19 på en äventyrsmodell..? Varför inte 18/21, så man får lite stabilitet på lösgruset?
 
Jag tycker ju att vanliga GS vs GSA borde skilja sig ungefär som KTM 1190 Adventure vs Adventure R, men det är jag det. Du menar alltså att den ska vara precis som den vanliga fast med lite fancy bågar på?
 
A i sammanhanget brukar betyda större ruta och större tank samt några bågar ja.
R i KTM:s värld brukar betyda mer effekt och mindre vikt och mindre elektronik och ibland större hjul.

En annan fråga, varför ligger denna tråd under resor och äventyr?

Modellspecifikt borde väl passa än bättre?
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top