Ny bluffannons?

• Thread starter Thread starter RC
  • Start date Start date
Även blinda höns hittar korn då och då. Ni hittade en bluffare och hängde honom innan ni hade beviset.

Stackars den som jobbat dubbla skift och är för trött för att visa hojen, eller inte kan memorera reg. numret, som tvingas sälja hojen till ett vrakpris för att han blivit varslad. Han lär nog också bli ett offerlamm.

Fram med ett exempel.

Ringde den där muppen och pratatde lite, lätt skit rädd o dara på rösten.
Sa att han hade sålt hojen och inte hade den kvar.
Synd man inte bodde i malmö:D

Last edited:
Jasså, var det du som hade bluff anonnsen ute!!! :näsblod

Hmmm förklara gärna hur du tänker nu eller tänker du inte alls :huvet

Nej men kanske en av de som pratat med annonsören och mailat mm mm....

Förresten så bor jag en bit från malmö:yoparty

Last edited:
Man måste nog vara en speciell sorts människa för att ringa på annonsen bara för att djävlas.

Sämre eller bättre människa, vet ej, men speciell.

Har man ett starkare rättspatos? Är man arg eller bara tycker det är roligt att driva med en rutten blandmissbrukare i övre tonåren från Rosengård?

Givetvis var den fejk & få trodde väl annat, men jag tycker det är, ja kanske imponerade att så många slänger sig på telefonen för att djävlas.

Kanske har man samma brist på sociala koder som de som ALLTID ringer och bjuder halva priset på annonser, även om just de "tenderar" till att vara utomeuropeiska gentlemän.

Sitter de på mobiltelefonforum och teambombar någon bluffmakare i Katrineholm? Eller är det bara MC som väcker sånt hat?

Jag är ganska empatilös och tycker förvisso det är stor humor att läsa om hur ngn stackars limsniffare förmodligen går upp i li(m)ningen ( häpp!) hemma i Rosengård men som ngn skrev, nästa gång är han oskyldig men får ändå skit.

jaja, ville bara testa hur fingrarna funkar nu när jag syraetsat bort samtliga fingeravtryck för att bli hemlig agent!

Ha en bra helg Teo och resten:fyllisar

Det är ju nu så att har man jobbat och är för trött för att visa varan så SAMTALAR man med köparen, kommer överens om tid/plats för en titt= Såld.
Samma med regnr- ut och se efter.

Man snirklar inte och kommer med usla bortförklaringar.

Hur vet du att han hade usla bortförklaringar? Var du en av dem som pratade med honom? Eller förlitar du dig på alla som skriker "vargen kommer"?

Skönt skönt, en mindre att oroa sig för. Och sledgehammer, orka dig, gnällspik nr1. Fram med moralkakan när den skall tas fram.

Vad gör det att vi sms'ar en person? Inget olagligt med det?

Jag är då nöjd då vi har 1 mindre bluffmakare att handskas med :yoparty

Moralkakan här är väl att bara för att man misstänker nå´t så kan man inte agera domare, jury och bödel innan bevisen är framme.

Last edited:
Självklart ska man få lite skit om man försöker bluffa. Bra jobbat! Vad moralpajasarna skriver behöver ni inte bry er om.

Va tycker ni om förslaget, "om det är enligt regler" att göra en tråd

där vi samlar nuvarande misstänkta bluffannonser.. inga uthängningar med namn å telefonnummer, utan enbart annonser, sen spårar upp och tar reda på om det är bilder tagna från andra websidor elr annonser, osv..

andra tips/förslag? ..

:fyllisar
Hur vet du att han hade usla bortförklaringar? Var du en av dem som pratade med honom? Eller förlitar du dig på alla som skriker "vargen kommer"?
.

Nej, jag skrek när vargen kom. Du är ju ute på cykeltur nu, vem fan fattade inte att annonsen var bluff? DU!. Det har inget med flocken att göra. Vi satte dit ett rötägg.
Lägg ner PK stilen nu
citat: SUCK.

:fyllisar

Nej, jag skrek när vargen kom. Du är ju ute på cykeltur nu, vem fan fattade inte att annonsen var bluff? DU!. Det har inget med flocken att göra. Vi satte dit ett rötägg.
Lägg ner PK stilen nu
citat: SUCK.

Du fattade det genom att bara LÄSA den? Inget i texten visade att det var en bluff. Visst ja, bortsett från alla Sherlock Holmes som tyckte att det var bluff för att "den var fotad inifrån en bil", "loggan bortretuscherad", "R1-märket sitter fel". Sen visade det ju sig att annonsen i sig var ärlig, bara att det inte var hans annons.

Du fattade det genom att bara LÄSA den? Inget i texten visade att det var en bluff. Visst ja, bortsett från alla Sherlock Holmes som tyckte att det var bluff för att "den var fotad inifrån en bil", "loggan bortretuscherad", "R1-märket sitter fel". Sen visade det ju sig att annonsen i sig var ärlig, bara att det inte var hans annons.

Kan du verkligen inte släppa att du nu hade helt fel :D

Kan du verkligen inte släppa att du nu hade helt fel :D

Har aldrig sagt att det inte är var en bluff. Har bara försökt säga att trakassera någon utan bevis är ganska vidrigt.

Och med argument som dessa:

Citat:
Dalmasen
tror det jag med, bild 1 sitter d fälgstripes på hojjen, men inte på bild 2.. sen ser bild 2 ut å va tagen från t ex en bil, bild 3 är tagen från blocket med tanke på den har photoikonen på bilden där nere i högra hörnet..

Markis av magi:
Jupp, och på en sitter det en r1 logga helt felplacerad medans det inte finns någon logga på de andra 2:tummenupp

Blir man inte mörkrädd när de fäller en dom baserat på ovanstående? Annonsen var ju äkta, fast från USA. Vilka snillen, Dalmasen och Markisen! Vilka case-crackers!!! Ja, verkligen :tummenupp på den, Markis_av_magi...

äääää, lägg ner för helvete!

Inlägg 3 i tråden: Alltså jag ringde på den annonsen åt en kompis så sa han att hojen var såld.

Sen EFTER det ringer flera men då kan man inte se på hojjen, man kan inte komma och köpa den ens. Det jag sa om bilderna är väl ett stickspår? Jag fattade att anonsen var bluff innan jag granskade bilderna. Men din stil du kör med nu är ju ren trots!
DU HADE FEL.
Hade jag haft fel hade jag bett om ursäkt, och önskat säljaren all lycka.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...