Ny bluffannons?

• Thread starter Thread starter RC
  • Start date Start date
Men du kan väl inte på allvar mena att det var en seriös person?

Nej, nu har det kommit fram mer info sen jag skrev mitt inlägg. Men jag tycker man kan vara lite försiktig och inte dra allt för snabba slutsatser. I detta fallet fanns bara antaganden i början som eskalerade och rykte med en stor del av folket på detta forum.

Rycktesspridning kan få rätt allvarliga konsekvenser i fall där ursprungskällan inte är tillräcklig.

Nej, nu har det kommit fram mer info sen jag skrev mitt inlägg. Men jag tycker man kan vara lite försiktig och inte dra allt för snabba slutsatser. I detta fallet fanns bara antaganden i början som eskalerade och rykte med en stor del av folket på detta forum.

Rycktesspridning kan få rätt allvarliga konsekvenser i fall där ursprungskällan inte är tillräcklig.

Enligt blockes regler så räcker det att en säljare är oseriös för att de ska ta bort annonsen och i detta fall tycker jag är tillräckligt oseriöst att inte vilja ge ut nån info om hojen samt att vägra visa upp den.

eller kanske bara jag som tycker så ?:confused:

Även blinda höns hittar korn då och då. Ni hittade en bluffare och hängde honom innan ni hade beviset.

Stackars den som jobbat dubbla skift och är för trött för att visa hojen, eller inte kan memorera reg. numret, som tvingas sälja hojen till ett vrakpris för att han blivit varslad. Han lär nog också bli ett offerlamm.

Även blinda höns hittar korn då och då. Ni hittade en bluffare och hängde honom innan ni hade beviset.

Stackars den som jobbat dubbla skift och är för trött för att visa hojen, eller inte kan memorera reg. numret, som tvingas sälja hojen till ett vrakpris för att han blivit varslad. Han lär nog också bli ett offerlamm.

Ja och stackars alla dem som kanske hade tänkt sätta in pengar till grisen i handpenning men som tack vare denna tråd kan köpa en hoj av en seriös säljare istället..

Det är ju nu så att har man jobbat och är för trött för att visa varan så SAMTALAR man med köparen, kommer överens om tid/plats för en titt= Såld.
Samma med regnr- ut och se efter.

Man snirklar inte och kommer med usla bortförklaringar.

Nu funderar jag bara hur länge det tar innan admin tar bort denna tråd?
"problem med fönstertittare" Var en barnslig jämnfört med denna tråd?!

Eller passar denna tråd bättre på sporthoj?
Otroligt..... :va

Jag klankar inte ner på denna tråd utan fick bara en tankeställare
häng ut dom bara! :tummenupp

Varför skulle tråden tas bort, jag tycker den fyllde sin funktion sas.:confused:
Sista inlägget i denna tråden för mig, gokväll:fyllisar

Är grymt imponerad på hur snabbt och effektivt mc-folket på SH kan upptäcka, misstänka och sen agera för att ta bort sådana bluffannonser från Blocket osv!!! Grymt jobbat :tummenupp

Önskar bara att det hade funnits mer resurser hos polisen för att sätta stopp för sådana bedragare och att straffet var hårdare.

Hur som helst, grymt jobbat grabbar!

Keep up the good work!! :fyllisar

Mvh
Dio

Den här tråden var ju i alla fall i högsta graden MC-relaterad till skillnad från den andra tråden.

Men jag kan förstå vad du menar.

Skönt skönt, en mindre att oroa sig för. Och sledgehammer, orka dig, gnällspik nr1. Fram med moralkakan när den skall tas fram.

Vad gör det att vi sms'ar en person? Inget olagligt med det?

Jag är då nöjd då vi har 1 mindre bluffmakare att handskas med :yoparty

Last edited:
Ja och stackars alla dem som kanske hade tänkt sätta in pengar till grisen i handpenning men som tack vare denna tråd kan köpa en hoj av en seriös säljare istället..

Förhoppningsvis så tänker folk till innan dom gör något sådant dumt.

Att sätta in handpenning till en helt okänt konto och dess ägare borde vara förbjudet. Det är som gjort för att bli blåst.

Skönt skönt, en mindre att oroa sig för. Och sledgehammer, orka dig, gnällspik nr1. Fram med moralkakan när den skall tas fram.

Vad gör det att vi sms'ar en person? Inget olagligt med det?

Jag är då nöjd då vi har 1 mindre bluffmakare att handskas med :yoparty
Det du ägnade dig åt är att betrakta som trakasserier. Vidrigt beteende.

Förhoppningsvis så tänker folk till innan dom gör något sådant dumt.

Att sätta in handpenning till en helt okänt konto och dess ägare borde vara förbjudet. Det är som gjort för att bli blåst.

Ändå händer det,igen och igen och igen......många gånger till och med av intelligenta tänkande människor.

Henrik

Det kan du lita på, är man så korkad att man inte vill visa hojen eller kan ta reda på sitt eget regnr så får man väl för fan skärpa sig lite!

Håller till viss del med om vad du/ni säger. Men...

Jag sålde precis min hoj på blocket. Hojen stod en bit från där jag bor men jag ville få ut annonsen. Hade ingen bild, inte exakt mätarställning och inget regnummer.

Massa med folk ringde och ändå ingen som trodde att jag bluffade. Så jag tror att det ligger mer bakom i det här fallet

//Christian

Det du ägnade dig åt är att betrakta som trakasserier. Vidrigt beteende.

orka tjaffsa, Jag respekterar din åsikt, men håller inte med, tycker inte det är ok att försvara kriminalitet, att du tycker det är däremot lite skrämmande. :brinnerup

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...