bullysmile
Killing time? time kills you!
Min egna uppfattning om kameror och sänkta hastighetsgränser är redan klar antar jag. Jag anser att det är bullshit och enbart en kassako för staten.
Precis som skatt på t ex cigaretter. Den försvaras alltid med att det kostar så mycket för samhället med rökare. Skitsnack, en person som dör i lungcancer är betydligt billigare än att leva 10-15 år extra som pensionär, gärna med hemhjälp...
Staten skiter fullkomligt i den så kallade "folkhälsan", det enda intressanta är hur mycket man kan flå sina skattebetalare på och göra en bra affär.
Återgår man till kamerorna så är min fulla övertygelse att de gör mer skada än nytta om man ser ur trafiksäkerhetssynpunkt (vi släpper pengabiten för stunden). Folk är så jäkla måna om att hålla koll på nästa kamera så de kan bromsa ner än att läsa trafiken istället.
Enda anledningen till att debatten om regskylt fram existerar är att staten visst upptäckt att ett par skattekronor undkommer då ibland en MC fastnar på fotot. Istället för att erkänna att de valde fel kameramodell börjar de harva med skyltlagar istället...
Det finns massa infomartion på nätet om kameror och höjningar av olyckstillfällen om man vill plugga på.
http://www.automotorsport.se/news/18343/fartkameror-orsakar-olyckor/
Klicka vidare på länken i nyheten t ex.
Edit: Snygg avatar Bully, gör det till ett rent nöje att läsa dina inlägg.![]()
Tycker du har rätt i mycket i det inlägget. Kassakossor är vad staten älskar.
haha visst är det