Nu tröttnar jag rejält... (facebook och idioti)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
... På gott och ont hänger man på facebook några minuter om dagen.

Senaste året (åren!?) så har man varit härligt svensson och bara knytit handen i byxorna över att vissa kompisar konstant ska gå med i totalt jävla ointressanta, orelevanta, idiotiska, korkade grupper och "gilla" och bli fans osv.

Det har funnits minst tolv miljoner grupper som gett mig anledning till att skriva den här tråden, men det mesta låter jag rinna av mig, orka vara negativ (vilket hälften av trådarna förövrigt verkar gå ut på). Man släpper hatet och försöker inrikta sig på det positiva (både på Facebook och i livet).

Men nu tröttnar jag när ännu en gång när en idiotiskt textremsa uppenbarade sig på skärmen, ointressanta jävla skitgrupp i kombination med smygrasism:

"Ska ni bygga moskéer så ska vi sjunga våran nationalsång!"

Seriöst!? Egentligen borde väl den här frågan gå till polaren men fuck it, nu är jag arg och måste få spotta ur mig lite :mad:

VAR, NÄR och HUR hissade alla svenska flaggan konstant och sjöng nationalsången konstant för 10-20 år sedan? jag knappt att någon gjorde det när jag var liten... så VARFÖR klagades så mycket?

Jag kan knappt misstänka att någon för 10 år sedan drog ner till torget, sjöng lite på nationalsången där bara därför att, köpa en fisk och stack hem... och idag sitter några tusen svenssons och tänker "nee fan, jag ska nog dra ner till torget, sjunga nationalsången, vifta med en svensk flagga.... för det är fint väder.... men nej, jag vågar inte för muhammed (eller jens eller niclas)".
Mer troligt att dom lata asen går till en pizzeria för att dom inte ens orkar tänka tanken på att laga husmanskost hemma, njuter av en kebabpizza och en coca cola, snackar lite schysst med killen som fixar käket åt honom, drar sen hem och joinar 40-60 nya grupper på facebook, alla med hat eller negativitet i sig.

Hoppas facebook är en stor jävla databas (vilket det är) som är till för att snappa upp människors IQ, och på något sätt avrättar alla genom elstötar genom tangentbordet - sorteringen för att få överleva eller bli avrättad hänger såklart på om man är en schysst, social människa på facebook eller en IQ-befriad nörd som spenderar dagarna med att gå med i femtioelva ointressanta grupper per dag.

Och IQ-befriande människor som inte kan låta bli att spotta ur sig korkade politiska eller rasistiska kommentarer som är förbannat ologiska eller orelevanta till verkligheten... Dom orkar jag inte ens påbörja att skriva en textrad år just nu, men vem vet, troligen dyker 27 nya grupper upp som kommer tända till mitt hat så inom en snar framtid spottar jag ur mig några rader om dom med.

Tycker synd om Mark Zuckerberg, Facebook har nog inte riktigt blivit vad han trodde eller hoppats på när han startade det som ett studentprojekt.

p.s går du med i femtioelva ointressanta grupper per dag? Då hatar jag dig också!

Jag brukar ta bort folk som "vänner" när det enda som kommer från dem är Farmville, TopGun och en jävla massa frågegrejer eller grupper... vad är poängen då liksom?

Tillägg: en kort sammanfattning blir väl att man är förbannat trött på hur, vad kan kännas som en majoritet, människor tänker och fungerar...

Men annars så är ju Facebook trevligt och kul... :hihi
speciellt när det blir blandad, som den hat-kärlek man har för just den där personen som måste kommentera alls som händer och görs, inkl. känslolivet, 20 gånger om dagen.
Antingen är allt så underbart och härligt, för att en timme senare suger allt och människor borde få mjälten insparkad p.g.a. det inte fanns några Daim-glassar kvar nere på Statoil så han/hon tvingades köpa en Piggelin istället :rofl

P.S Ensamma småbarns-mammor som sitter hemma hela dagarna och har tillgång till facebook :näsblod The worst of the worst :pangihuve

Jag brukar ta bort folk som "vänner" när det enda som kommer från dem är Farmville, TopGun och en jävla massa frågegrejer eller grupper... vad är poängen då liksom?

Haha, även jag hatar alla jädra spel på sidan, men upptäckt att man kan välja "Hide Farmville"... däremot blir det nästan ett spel i sig att försöka hinna mig att markera att man vill gömma/ignorera sådana meddelanden på ens startsida, måste ju göras för varje nytt spel som dyker upp.

Ansiktsbok, vad är det?:va

Ansiktsburk har jag hört talas om...

[YOUTUBE-ID]an_8U-GDgwc[/YOUTUBE-ID]

Jag vägrar prompt vara med i någon grupp, vara fan av något eller ha någon applikation.
Däremot hittade jag en grupp som fick mig att attackskratta ut all couscous jag vid tillfället hade i munnen. Den hette Thanks to Ed Hardy, I now recognize douchebags right away och hade mer än tusen foton på poserande WT:n i Ed Hardy-kläder. Så astronomiskt osmakligt. Gruppen är tyvärr borta nu vad jag ser. Det finns hundra likadana mindre som försökt plagiera urgruppen, men de är inte hälften så roliga.

Det var kul när dom höll på att starta grupper bara för att byta namn på dom. Det var fult att vissa blev helt vansinniga och började gå ut i tidningar och gråta och sånt. Antar att det är folk som vanligtvis hänger på familjeliv.se. Håller dom på med sånt fortfarande?

Det var kul när dom höll på att starta grupper bara för att byta namn på dom. Det var fult att vissa blev helt vansinniga och började gå ut i tidningar och gråta och sånt. Antar att det är folk som vanligtvis hänger på familjeliv.se. Håller dom på med sånt fortfarande?

Var roligt med folk som gick ut i Aftonbladet ja :D

Tror de ändrade så man inte kan ändra gruppens namn. Men går ju fortfarande att ändra informationen om gruppen.

Jag funderar på att öppna konto på facebook för att kunna starta gruppen "bojkotta facebook".

Jag har fått återtalat till mig att det redan finns något liknande.
Jag ser dock inte nyttan med en sådan eftersom folk måste sälja sin själ till djävulen för att kunna gå med där.

gammal hårdrockade, åh, hans texter ska avnjutas ikväll :)
(är nissen fortfarande aktiv på flashback?)

Intressanta "skaffa-ett-liv"-kommentarer från aktiva forumiter... :rofl

Haha, även jag hatar alla jädra spel på sidan, men upptäckt att man kan välja "Hide Farmville"... däremot blir det nästan ett spel i sig att försöka hinna mig att markera att man vill gömma/ignorera sådana meddelanden på ens startsida, måste ju göras för varje nytt spel som dyker upp.

Har hört det där tidigare men inte hittat.
Hur gör man??

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...