Nu ska nsren småtrimmas!

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Hej i helgen tänkte jag porta cylindern och plana toppen på min nsr -91..
Ska jag låta min kompis som är duktig på porta att fila ner ojämnheter eller låta han ta lite extra med?

Tänkte även köpa membran som ger lite mer puder ;D
Vilket membran ska ja ha ? Kolfiber? Vad kostar membran till min hoj??

Något mer roligt jag kan göra som är _billigt_ medans jag ändå håller på? Nytt luftfilter? mitt är lite gammalt =) Kanske blir lite piggare då.:banana

Edit, blev orolig, sitter min strypning i avgasröret i mynningen (för där sitter de inget nu, ostrypt i sånna fall).. Eller sitter det Här ?? Snälla svara på de ni som vet till min modell.

Mvh Pr0bz.
 
Last edited:
Solid snake skrev:
Plana inte toppen om du inte vill att den ska skära....

Vadå? behöver ju inte plana mycket alls bara med jättefint sandpapper eller?
 
Tjör original tills du skaffar mellankort eller något, för det lär bli mer problem med hojen, och tillräckligt med problem har den redan i originalskick.

Det som jag hade fixat är KANSKE ett trimsystem, sen inget mer.
 
Pr0bz skrev:
Vadå? behöver ju inte plana mycket alls bara med jättefint sandpapper eller?

Eller så kan man skita i det helt? Men men, det är ju din mc så skyll dig själv om det skär...
 
Pr0bz skrev:
Hej i helgen tänkte jag porta cylindern och plana toppen på min nsr -91..
Ska jag låta min kompis som är duktig på porta att fila ner ojämnheter eller låta han ta lite extra med?

Tänkte även köpa membran som ger lite mer puder ;D
Vilket membran ska ja ha ? Kolfiber? Vad kostar membran till min hoj??

Något mer roligt jag kan göra som är _billigt_ medans jag ändå håller på? Nytt luftfilter? mitt är lite gammalt =) Kanske blir lite piggare då.:banana

Edit, blev orolig, sitter min strypning i avgasröret i mynningen (för där sitter de inget nu, ostrypt i sånna fall).. Eller sitter det Här ?? Snälla svara på de ni som vet till min modell.
Mvh Pr0bz.


http://hem.passagen.se/rikardn/
 
Skiter i att plana toppen då =)

Men jag gör avgasporten rakare och insuget rakare sen filar jag bara upp bredden lite, Det borde göra så den blir lite kvickare i alla fall och den lär inte skära så ofta då. Någon som har portat sin 125 och kan ge lite övriga tipps?
 
Last edited:
Pr0bz skrev:
Skiter i att plana toppen då =)

Men jag gör avgasporten rakare och insuget rakare sen filar jag bara upp bredden lite, Det borde göra så den blir lite kvickare i alla fall och den lär inte skära så ofta då. Någon som har portat sin 125 och kan ge lite övriga tipps?

plana toppen med sandpapper är du på riktigt? :kocko
 
Trimma för fan inte den gamla NSR:en genom att plana toppen, den har tillräckligt med kylproblem iaf! Porta cylindern kan du göra! Membranen ska nog inte heller vara någon fara.

Men hade jag vart du hade jag istället köpt ett Effektsystem för pengarna. :tummenupp



Du har strypningen i kröken vid mynningen.
 
SolitudE skrev:
Trimma för fan inte den gamla NSR:en genom att plana toppen, den har tillräckligt med kylproblem iaf! Porta cylindern kan du göra! Membranen ska nog inte heller vara någon fara.

Men hade jag vart du hade jag istället köpt ett Effektsystem för pengarna. :tummenupp



Du har strypningen i kröken vid mynningen.

Jag vill ha effektssystem, men tycker det är saftigt med att punga ut 2000kr för 4-5hk och lite buller när jag kan få ut lite mer effekt på membran och att den sotar mindre med portning.

Effektsystem är väl inte värt att köpa till sin 125? Jag har i alla fall inte budget till det nu. :(
 
Pr0bz skrev:
Jag vill ha effektssystem, men tycker det är saftigt med att punga ut 2000kr för 4-5hk och lite buller när jag kan få ut lite mer effekt på membran och att den sotar mindre med portning.

Effektsystem är väl inte värt att köpa till sin 125? Jag har i alla fall inte budget till det nu. :(

Jag har köpt det och ångrar det inte en sekund.
Men sotar, det gör mopeder, min 125:a har aldrig sotat iaf.
 
Plana toppen med sandpapper uppspännt på en bräda går faktiskt utmärkt... Men det kostar 350 spänn att en yrkesman gör det i sin 3-miljonersfräs så det är knappast värt mödan
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Plana toppen med sandpapper uppspännt på en bräda går faktiskt utmärkt... Men det kostar 350 spänn att en yrkesman gör det i sin 3-miljonersfräs så det är knappast värt mödan

Så planade farsan san Dakota.
Jag hade skippat att plana toppen!
 
Vad skulle de kosta att få cylindern proffisionellt portat då? ska nämligen till Stockholm nu i helgen och va där till tisdag. Finns det någon billig firma som portar i Stockholm?
 
Pr0bz skrev:
Vad skulle de kosta att få cylindern proffisionellt portat då? ska nämligen till Stockholm nu i helgen och va där till tisdag. Finns det någon billig firma som portar i Stockholm?

ca 2000kr lr uppåt


Anton_Ljunghusen skrev:
Plana toppen med sandpapper uppspännt på en bräda går faktiskt utmärkt... Men det kostar 350 spänn att en yrkesman gör det i sin 3-miljonersfräs så det är knappast värt mödan

går gör det säkert resultatet det kanske är något annat
 
Hmm kolfibermembran, om jag inte hittar det på lellesmc i Sthlm finns det någon annan butik som är hyffsat billig man kan besöka som har membran till min?
 
Jag skulle inte börja trimma 2-t 125a om jag inte var helt säker på att allt är ok i motorn. Men även då kan det vara förödande att klämma ur mer effekt om inte allt är rätt inställt. Been there :4skrika
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top