Nu ska nsren småtrimmas!

Pr0bz skrev:
Glömde skriva resultat ju :D

Det jag har gjort nu:
Nisse portade cylindern, jag smekte den len =)
Nya kolvringar.
Maximal inställning av avgasportarna..
Sotning av avgassystem.

Det som är kvar att göra:
Konfilter.
Kolfibermembran.
Nya lameller (slirar mycket).
Bestyckning och bänkning på firma.
Lackering.

Resultat hitills:
Tyckte det var en förvånadsvärd stor skillnad efter jag hade kört in den 4-5mil. Testade att gasa på, drog iväg på 1ans växel och han gick upp på bakhjulet utan kopplingen, det hade den aldrig gjort innan.. Körde även 2 på förut och försökte få upp den på bakhjulet me kopplingen innan, de gick inte Men nu går det :D
Testade aldrig maxfarten med 1 förare nu. Men testade med en passagerare och förare, innan gick de väl i 135-140 Med passagerare, nu var vi uppe i 150-155 på 5ans växel utvarvad, den palla inte 6an med 2 på.. Förvånadsvärt bra resultat och jag blev grymt nöjd. Inväntar mer delar så jag kan få ur lite till =)

Edit: ett stort tack till nisse för "bonntrimmet", det gav bra resultat iaf!!


No problem... kul att det funkade bra i vilket fall! :yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top