Nu ska jag köpa Supermotard och behöver hjälp från proffsen!

RoLLER skrev:
2683617 Tack för många objektiva och bra inlägg här ovan, och för alla som har kommit med tips och råd. Vissa har bra tips via PM, andra har skickat tips och avskräckande motorbilder via mailen.

Mitt val föll till slut på:

KTM EXC 525 '06

Sen lurade Wheeliegirl och HW på mig ett par Excelfälgar mm, ja ett komplett motardkit.

Hoppas att man tjackat rätt nu då... Waddya think you mean ol' bastards?
Jadu.. vad alla andra än säger så kommer du få roligt...:tummenupp Grattis till nya moppen!!:yoparty

Ås å upp med bild på nya flikkan:D

RoLLER skrev:
2683617 Tack för många objektiva och bra inlägg här ovan, och för alla som har kommit med tips och råd. Vissa har bra tips via PM, andra har skickat tips och avskräckande motorbilder via mailen.

KTM EXC 525 '06

Sen lurade Wheeliegirl och HW på mig ett par Excelfälgar mm, ja ett komplett motardkit.

Grattis grattis till köpet :) Tror verkligen du kommer vara nöjd med hojen :) Inte för att jag har provat någon 525 :) Men snygg är den, å vet att den går :)

Rasorblade skrev:
2683661 Jadu.. vad alla andra än säger så kommer du få roligt...:tummenupp Grattis till nya moppen!!:yoparty

Ås å upp med bild på nya flikkan:D

Thanx Rasor! Foton på flikkan kommer så fort jag hämtat henne :tuttar

Det känns som jag fattat rätt beslut. Det ska bli coolt att testa lite motard! :yoparty

RoLLER skrev:
2683617

KTM EXC 525 '06

Jonte Engdal säljer EXC 525 '07or med motardkit (fälgar och bromsskiva + ok)
för ??' vilket är ett riktigt bra pris!

Last edited:
RoLLER skrev:

KTM EXC 525 '06

Tycker att det första du bör göra är att fixa fjädringen på tok för mjuk för att köra moard. Sen blir det nog en bra hoj att b;rja med. Går ju alltid att byta kam eller fixa lite med motorn :)

bra val roller,tror att du kommer trivas med den.en riktig bushoj,funkar till o me på bakhjulet:banana utan att rasa.

Efter 120 tråkiga och jobbiga mil är flikkan äntligen hemma!

Det är en orörd och okysst 2007'a. Men oskulden hennes ryker snart med besked! :mad:

Jag har inga bilder på henne än mer än en mobilbild när hon e lastad i bilen. Annars e hon e linslus som älskar att vara med på film så räkna med riktigt övertunga bombrullar i framtiden! :yoparty

Nån i rockholm som e sugen på lite enduroaction 2k7 kan hojta till. Jag ska ut till Arlanda snart och bomba lite!

Bifogat

• KTM07.JPG
    KTM07.JPG
    13.7 KB · Visningar: 397
RoLLER skrev:
2690530 Efter 120 tråkiga och jobbiga mil är flikkan äntligen hemma!

Det är en orörd och okysst 2007'a. Men oskulden hennes ryker snart med besked! :mad:

Jag har inga bilder på henne än mer än en mobilbild när hon e lastad i bilen. Annars e hon e linslus som älskar att vara med på film så räkna med riktigt övertunga bombrullar i framtiden! :yoparty

Nån i rockholm som e sugen på lite enduroaction 2k7 kan hojta till. Jag ska ut till Arlanda snart och bomba lite!

Såg riktigt fin ut det lilla man såg :) När skaffaru motard-kit till den?

fLedLik skrev:
2690590 Såg riktigt fin ut det lilla man såg :) När skaffaru motard-kit till den?

Jag fixar bättre bilder imorrn.

Motardkit införskaffades samtidigt såklart! :tuttar

Det enda jag inte har är däck till motardkittet. Nån som vet nån bra mc-däckfirma i närheten av Frihamnen i Stockholm?

RoLLER skrev:
2690607
Det enda jag inte har är däck till motardkittet. Nån som vet nån bra mc-däckfirma i närheten av Frihamnen i Stockholm?

Måste den vara bra? Annars vet jag en.

Här kommer lite bilder dålå... Efter ett par timmar lek och bus idag.

Hojen e 100% original som den står nu (förutom strypningen som e bortplockad).
Jag har redan beställt helt onödiga pimp-tillbehör för en halv månadslön:(
001.jpg

002.jpg

Jag lyckades göra en mindre krasch och kröka kopplingshandtaget.

005.jpg

008.jpg

010.jpg

Jag körde ca 2 timmar idag, varav 1 timme i ett endurospår. När hojen började koka för jag körde så sakta, parkade jag och rekade den kortaste vägen ut från skogen till motorvägen. Jag va va helt utmattad! :näsblod

Supermoto skrev:
2691528 Jag gissar på Superbike i Götlabooorrrrg. Rätt??
Om man kan lita på dekalen på framskärmen har du fel.

Vad håller du på med, varför gissar du överhuvudtaget..?

marcus56 skrev:
2691554 Om man kan lita på dekalen på framskärmen har du fel.

Vad håller du på med, varför gissar du överhuvudtaget..?
Ja, där kanske det inte står superbike.
För att jag trodde jag kanske visste... Varför inte ?? :arsele

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti