Nu ska alla gazzrundor bli dokumenterade!

Ända problemet med våra [Nokia N95] är ju att dom är lite känsliga på Satelliterna

Du kan använda en Bluetooth GPS-puck istället för det inbyggda härket.
Jag kopplade precis upp min gamla TomTom Wireless GPS MkIII till min N95:a :yoparty
(Para först pucken och byt till Bluetooth GPS genom Verktyg - Inställningar - Allmänna - Position - Positionsmetoder)

Förutom Sports Tracker som går att hämta ner i senaste version fritt från Nokia (http://sportstracker.nokia.com) så har jag även jämfört Google Maps mot inbyggda Maps. Och i korthet; Google rules :Bugar

Vill man förbättre mottagningen på den inbyggda GPS:en så kan man ge sig på följande ombyggnad om man vågar
Hardware hack to improve N95 GPS reception

Bifogat

• 100_4512.jpg
    100_4512.jpg
    110.2 KB · Visningar: 39
Last edited:
Du kan använda en Bluetooth GPS-puck istället för det inbyggda härket.
Jag kopplade precis upp min gamla TomTom Wireless GPS MkIII till min N95:a :yoparty
(Para först pucken och byt till Bluetooth GPS genom Verktyg - Inställningar - Allmänna - Position - Positionsmetoder)

Förutom Sports Tracker som går att hämta ner i senaste version fritt från Nokia (http://sportstracker.nokia.com) så har jag även jämfört Google Maps mot inbyggda Maps. Och i korthet; Google rules :Bugar

Vill man förbättre mottagningen på den inbyggda GPS:en så kan man ge sig på följande ombyggnad om man vågar
Hardware hack to improve N95 GPS reception

De sista vågar ja mig inte på, ska dessutom snart lämna in den för den är sönder... Den vanliga högtalaren man har och snacka med, funkar fan inte...

Jag har den senaste versionen av Tracker, men hur får man upp den sen på stor bild så som du ladda upp dina bilder? Så man kan se det på en vanlig karta?? :va

hur får man upp den sen på stor bild så som du ladda upp dina bilder? Så man kan se det på en vanlig karta?? :va
Tänkte kolla det idag. Det måste gå att få ut någon exportfil som du sedan kör genom gpsvisualizer eller direkt mot Google Maps som jag gör med min vanliga Garmin GPS.

Tänkte kolla det idag. Det måste gå att få ut någon exportfil ...

Sports Tracker kan exportera till följande format:
  • GPX
  • XML
  • CVS
  • Google Earth (online)
  • Screendump
Sedan är det bara att ta GPX:en och ladda upp den till t.ex. GPS Visualizer.

Last edited:
Sports Tracker kan exportera till följande format:
  • GPX
  • ...
Märkligt nog kunde Map Source som jag fått till min Garmin inte läsa den exporterade GPX-filen från Sports Tracker.
Men körde jag den en vända över gpsvisualizer så gick den att använda i Map Source.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti