Nu ska alla gazzrundor bli dokumenterade!

Jag är säkert den ende i världen med traditionell GPS på en R1, sedan 3 år. Mest för att jag semestrar i Europa varje år och tröttnade på att stanna i varannan tysk by för att pilla fram karta ur ryggsäcken (nej, vill inte ha tankväska). Jag valde just en modell som spelar in data som tusan – extremt nördigt och oerhört intressant, tänkte jag. Jag har inte analyserat ett skit på 3 år... Men – sicken slump – häromdagan bara öppnade jag upp lite arkiverade filer (burken sparar i evigheter) och kikade på dem för första gången! Det var lite av minnenas allé, "aha, var det DÄR jag körde fel i det konstiga landet", "oj, gick det så långsamt där". Har alltid den igång, med tanke på att minnas nya balla vägar – och med ovanstående feta tips på program, så ska jag med glädje bidra till K's önskade dokumentation!

Har testat ett av programmen och det är gpsX. Ska testa mig fram för att hitta det som passar mig bäst. MEN.....hur fäster ni era telefoner på hojen?:confused: GpsX kräver 3 sateliter för att fungera och jag hade telefonen i innerfickan men då tappade den signalen så det blev inte mkt av det.:huvet

När jag har min telefon i innerfickan har den mellan 8-11 sateliter. Skaffa en riktig telefon istället för en Ajfån :tungan

Jag är säkert den ende i världen med traditionell GPS på en R1, sedan 3 år. Mest för att jag semestrar i Europa varje år och tröttnade på att stanna i varannan tysk by för att pilla fram karta ur ryggsäcken (nej, vill inte ha tankväska). Jag valde just en modell som spelar in data som tusan – extremt nördigt och oerhört intressant, tänkte jag. Jag har inte analyserat ett skit på 3 år... Men – sicken slump – häromdagan bara öppnade jag upp lite arkiverade filer (burken sparar i evigheter) och kikade på dem för första gången! Det var lite av minnenas allé, "aha, var det DÄR jag körde fel i det konstiga landet", "oj, gick det så långsamt där". Har alltid den igång, med tanke på att minnas nya balla vägar – och med ovanstående feta tips på program, så ska jag med glädje bidra till K's önskade dokumentation!

fett ....:tummenupp

Last edited:
När jag har min telefon i innerfickan har den mellan 8-11 sateliter. Skaffa en riktig telefon istället för en Ajfån :tungan

fett ....:tummenupp

Jajaja...gnällgnällgnäll:tungan

Fixat det nu iaf men hur fan får jag över filjäveln från IPhonen till datorn. Använder programmet File Sharing. Får över filer till telefonjäveln men inte tvärtom:huvet

Kan inte du forska i ämnet så kokar jag lite kaffe.:D

Jajaja...gnällgnällgnäll:tungan

Fixat det nu iaf men hur fan får jag över filjäveln från IPhonen till datorn. Använder programmet File Sharing. Får över filer till telefonjäveln men inte tvärtom:huvet

Kan inte du forska i ämnet så kokar jag lite kaffe.:D

Maila över den:tummenupp så gör jag när jag inte pallar att koppla upp med activesync och kabel

Jag är bara ansiktet utåt. Det fanns ju ingen snyggare:arsele:krama

..sant, alltid undrat vad han med de stora glasögonen och pottfrisyren gör bakom disken, nu förstår jag att han skriver lappar till dig för att besvara dina kunders frågor! :gnissla :krama

Helsingborg till Staff ...... Givetvis en fiktiv bild eftersom man bara får köra 110km/h på motorvägen :tungan

46min?!

jag gjorde HBG malmö på 25....visserligen skulle jag få ligga då så det hjälpte ju nog :tuttar

Om du är snäll så kan du få bli 1:e parvel och katalogutdelare.:D

Sålänge det är bra betalt:tummenupp

46min?!

jag gjorde HBG malmö på 25....visserligen skulle jag få ligga då så det hjälpte ju nog :tuttar

Om du kollar på grafen så står jag stilla en stund oxå ... skulle ju tanka. jag satte igång progget när jag klädde på mig och stängde av det när jag hade klätt av mig. men 35-40min tar det Knutpunkten HBG till mig i Staffanstorp .... och då KANSKE jag ligger lite över (läs +30) hastigheten:yoparty

..sant, alltid undrat vad han med de stora glasögonen och pottfrisyren gör bakom disken, nu förstår jag att han skriver lappar till dig för att besvara dina kunders frågor! :gnissla :krama

Aha...du har misstagit dig:såjaponken

Den du beskriver passar in på dem som jobbar på Hobbex eller Kjell&Co.:D

Last edited:
Helsingborg till Staff ...... Givetvis en fiktiv bild eftersom man bara får köra 110km/h på motorvägen :tungan

Kan man på ngt sätt få ut grafen direkt i google earth om man laddat ner programmet? Hittat ngt som heter magnalox men då måste man ladda upp skiten på webben.:mad: All annan info får man direkt i google earth.:tummenupp

Kan man på ngt sätt få ut grafen direkt i google earth om man laddat ner programmet? Hittat ngt som heter magnalox men då måste man ladda upp skiten på webben.:mad: All annan info får man direkt i google earth.:tummenupp

Inte vad jag vet. Grafen får jag i programmet jag anväder till GPSen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti