Nu ska alla gazzrundor bli dokumenterade!

Som jag skrev innan ... skaffa en riktig telefon och inte en Ghajfån:arsele
Blir ingen ny fån, knappast en samsung heller :arsele

Hittade uTrack! Funkar toppen, bara att ladda upp filen online så kan man spara den i pdf sen om man vill. Kartan tar man såklart från google maps.:D:tummenupp

Det blev en liten tur över Blentarp idag då jag tänkte prova lite Utmärkta Vägar.
Jag råkade ut för lite väl många raksträckor på vägen tillbaka men gillar man sådana så...
Å andra sidan, där det är kurvigt så är det kurvigt :D
Man måste dock ta det riktigt varligt i några partier med krön och skymd sikt.

Bifogat

Last edited:
Jag drog bara ut på måfå idag. Det blev givetvis bitvis tråkiga sträckor men en del funkade. Primärt försökte jag hålla mig undan från regnet.

Bifogat

• ScreenShot040.jpg
    ScreenShot040.jpg
    104 KB · Visningar: 53
Jag drog bara ut på måfå idag. Det blev givetvis bitvis tråkiga sträckor men en del funkade. Primärt försökte jag hålla mig undan från regnet.

:tummenupp:tummenupp För din kartor, bara väntar på min gps sen ska jag ut o köra båstadsrundan, velat det sen SVT :yoparty

:tummenupp:tummenupp För din kartor, bara väntar på min gps sen ska jag ut o köra båstadsrundan, velat det sen SVT :yoparty

Bara du inte kör efter mina "måfå"-kartor. De kan bli hur som helst. :va :D
Som denna tur idag ungefär. Dock var 101:an mycket roligare att köra på än jag hade trott. Men jag hade inte tänkt att hamna på den egentligen då det är en "stor väg".

Bifogat

• ScreenShot041.jpg
    ScreenShot041.jpg
    63.4 KB · Visningar: 47
Last edited:

Vad har du beställt för ngn? Jag är ute efter en hyffsat GPS till hojen och vill kunna ladda in Båstadsrundan bl,a. Vad är det man ska kolla efter?

Vad har du beställt för ngn? Jag är ute efter en hyffsat GPS till hojen och vill kunna ladda in Båstadsrundan bl,a. Vad är det man ska kolla efter?

Farsan fixade först en Garmin Nüvi 500, men den hade inte hörlursutgång så jag bad han skicka tillbaka den och ta en med utgång. Den nya är beställd men jag vet inte vad det är för modell än, men den borde dyka upp snart så lovar att meddela dig :tummenupp

Blev några bra svängar emellanåt idag :)

Bifogat

• ScreenShot043.jpg
    ScreenShot043.jpg
    67.8 KB · Visningar: 48
Jag provkörde några hojar hos Lillemans förra tisdagen och försökte se om jag kunde hitta några schyssta rundor i direkt närhet till Lund.

Den södra rundan blev nog bäst. Den västra körde jag aldrig som planerat då den "svängista" biten var grus (grön sträckning).

Bifogat

• ScreenShot048.jpg
    ScreenShot048.jpg
    99.8 KB · Visningar: 51
Last edited:
vilket progarm ? vilken mobil ?

det vill jag också ha i min.. Nokia N95

Jag har också N95 men har ett liknande program, vet bara inte om man kan ladda upp det på samma sätt som dom andra, men den loggar allt, höjd, hastighet, kordinater, karta, hur långt man kört, tid, Genomsnitshastighet, Sen kan man köra Lap..
Ända problemet med våra är ju att dom är lite känsliga på Satelliterna

Heter Sports Tracker :yoparty

Jag har också N95 men har ett liknande program, vet bara inte om man kan ladda upp det på samma sätt som dom andra, men den loggar allt, höjd, hastighet, kordinater, karta, hur långt man kört, tid, Genomsnitshastighet, Sen kan man köra Lap..
Ända problemet med våra är ju att dom är lite känsliga på Satelliterna

Heter Sports Tracker :yoparty

jag har lagt in det i mitt program, funkade över förväntan.

loggat 2 körningar hittills

Bifogat

• logg.JPG
    logg.JPG
    89.1 KB · Visningar: 57
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra