Nu kör vi hoj-tråden!

Någon av er som ska iväg till Kärsta och köra i morgon? Här hemma var det på tok för mycke snö på isen för att det ska vara roligt att köra :-(

Saxat från www.skojonhoj.com :

Isåka 2006-01-22

Hej på er det blir körning på Hjälmarisen på Söndag

kl 11.00 - ca 15.00 på en plats som heter Kärsta .

Vi plogar samt skrapar av på söndag om så behövs.

Isen är ca 30 cm tjock .

Ingen parkering på isen

Kostnad 100 kr per MC

Jag, Erik och några av killarna från SOE ska till Tisaren.
Ingen plogning vad jag vet men det snackades om att nån ev. hade tillgång till en 4-hjuling.
Så vi får se vad som händer, men när vi blir några stycken så borde det gå att köra upp en bana rätt fort ändå.
Hör av dig om du är intresserad. :tummenupp

Kyckling skrev:
Jag, Erik och några av killarna från SOE ska till Tisaren.
Ingen plogning vad jag vet men det snackades om att nån ev. hade tillgång till en 4-hjuling.
Så vi får se vad som händer, men när vi blir några stycken så borde det gå att köra upp en bana rätt fort ändå.
Hör av dig om du är intresserad. :tummenupp

Pratade med farsan nyss och enligt honom har det blivit jäkligt kallt i Kumla, tror temperaturen var nere på -14 nu... Hoppas det bättrar sig till imorgon.

erik skrev:
Pratade med farsan nyss och enligt honom har det blivit jäkligt kallt i Kumla, tror temperaturen var nere på -14 nu... Hoppas det bättrar sig till imorgon.

hade -14.9 på min väderstation ca 21.00

14 minus i Örebro, 16-18 minus i Kumla = körning inställd.

Jag åker ock pimplar istället... Lika kallt för det men då slipper jag fartvinden.

erik skrev:
Jag åker ock pimplar istället... Lika kallt för det men då slipper jag fartvinden.
Jag stannar hemma och pimplar... Inget kallt och så får jag bullar till... :)

Fan också vad kallt det ska vara. :4skrika

Kyckling skrev:
Jag stannar hemma och pimplar... Inget kallt och så får jag bullar till... :)

Fan också vad kallt det ska vara. :4skrika

Jag åkte faktiskt och pimplade utanför vinön, det var lite kallt men det kan man leva med när man får en massa fisk. C:a 25-30 cm is med snödrivor lite här och var, helt plötsligt gungade det till så jag höll på att trilla av pallen, det gick en ganska kraftig "våg" under isen.

Mattias650 skrev:
Ni crössåkare är då aldrig nöjda. :fatta! :D

Jo, när vädret är bra är vi nöjda. :tummenupp

erik skrev:
Jag åkte faktiskt och pimplade utanför vinön, det var lite kallt men det kan man leva med när man får en massa fisk. C:a 25-30 cm is med snödrivor lite här och var, helt plötsligt gungade det till så jag höll på att trilla av pallen, det gick en ganska kraftig "våg" under isen.

Jo, när vädret är bra är vi nöjda. :tummenupp
Jag skiter väl i om du fick fisk... SÅG DET KÖRBART UT?!!!! :4skrika
(Utan att ploga menar jag).

Kyckling skrev:
Jag skiter väl i om du fick fisk... SÅG DET KÖRBART UT?!!!! :4skrika
(Utan att ploga menar jag).

Söderhavet hade en del snö men det var ett jämnt lager puder över hela sjön. Hjälmaren (beroende på att den är större och blåsigare?) hade varierande underlag, skrovlig is, slät is, packade snödrivor, pudersnö..... Skulle gissa att utan plogning är det körning på en mindre sjö typ tisaren, söderhavet eller liknande som gäller. Nya tag till helgen? Försök bestäm något mer Fredrik & Co, gärna både lördag och söndag med tanke på hur det gick denna helg. Jag kan båda dagarna som det ser ut nu.

Evil M skrev:
Ska ni åka någe is i helgen? Finns en plogad bana 2km söder om Askersund som jag har tänkt åka på i helgen. Vart ska ni köra om ni kör?

Jag och kyckling ska åka. De vi tänkte köra med pratade tydligen om en sjö i Laxåtrakten som ev. skulle vara plogad men det är lite långt från Örebro tycker vi. Alternativet verkar vara Tisaren, på soe.se skrev Lauri att de skulle köra där så banan i Laxå kanske inte var plogad. Inget känns 100% klart än men att vi ska åka är i alla fall klart.

Evil M skrev:
Är det plogat på Tisaren? Vart på Tisaren ska ni köra?

Troligtvis oplogat, Tisarbaden stog det på soe men jag vet inte exakt. Tror kyckling vet mer eftersom det är hans kompisar vi ska åka med (om de nu inte väljer att åka i Laxå)

Japp. Tisaren blir det. 7-8st glada om det går som planerat. :)
Tyvärr ingen plogad bana men jag hoppas det blir bra ändå. :gnissla

Kyckling skrev:
Japp. Tisaren blir det. 7-8st glada om det går som planerat. :)
Tyvärr ingen plogad bana men jag hoppas det blir bra ändå. :gnissla

Tjata på grabbarna om att vi ska åka på lördagen kommande helg. Jag fyller tydligen år snart och får därför besök på söndagen, hade varit bättre att fira i slutet på mars när inte isen håller men nu är det som det är... Fattas bara att nån tänker komma på lördagen också...

erik skrev:
Tjata på grabbarna om att vi ska åka på lördagen kommande helg. Jag fyller tydligen år snart och får därför besök på söndagen, hade varit bättre att fira i slutet på mars när inte isen håller men nu är det som det är... Fattas bara att nån tänker komma på lördagen också...
Du kan väl ha födelsedagskalaset på isen?
Säga som det är att på lördag fikas det utomhus på en sjö och de som är frusna och vill fika inomhus får komma på söndag. :tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla