Nu har jag sett den!

Kantig? Vardå?

Jag tycker det mest är fördomar från folk som inte ens suttit på en BMW. Iofs skiter jag i, och är jävligt glad för, att inte alla gillar dom. Det är det som ger den helt underbara premien vi kan ha. :)

Bifogat

• p11.jpg
    p11.jpg
    44.5 KB · Visningar: 159
Last edited:
BMW ska hålla sig till bilar :mattias
de ska bygga V-tolvor och inte små raka fyror....

Silwer skrev:
Låter som nån hayabusa, zx12 relaterat nästan, fråga är om BMW vågar en sån sak, tanken med dem har ju inet varit hysterisk prestanda direkt, mer pålitlig tristess.

Bilsidan tror jag inet är inblandad alls, de har ju för länge sedan skiljts åt.

Med 1300cc så är det ingen räser, helt klart.
Men att de ska satsa på "super touring" eller vad man kan kalla det är lite märkligt.
För det första så måste det konkurera med deras befintliga utbud.
Och för det andra, Triumph kastade sin i princip klara 1300cc för att det inte fanns nån marknad för den. Det var också en hoj med 170hk/300kmh och mjuka packväskor med i köpet, typ.
Varför skulle BMW lansera en sån hoj?

Förövrigt tror jag att alla som köper eller har ägt en BMWhoj är excentriska. Det är liksom grundkravet.

Jag tror vi alla kan vara överens om att BMW's motorcyklar i allmänhet inte anses som dom vackraste i världen. Att bortse från detta faktum är bara dumt.

Sen kan jag kanske sträcka mig till att hålla med om dom nog är bland dom bästa... tekniskt sett.

(och till sist så förstår jag inte varför man delar upp premie/skadekostnad per märke, men det är en annan tråd...)

Goines skrev:
Kantig? Vardå?

Jag tycker det mest är fördomar från folk som inte ens suttit på en BMW. Iofs skiter jag i, och är jävligt glad för, att inte alla gillar dom. Det är det som ger den helt underbara premien vi kan ha. :)

Goodstuff skrev:
Ehhh. Är det något BMW gör är det ju just personliga hojar.

Det är sant. Jag uttryckte mig dåligt. Det jag menar är att de väljer fel, både när det gäller design och tekniska lösningar. Som förare är det ofta roligare att köra en hoj som det händer någonting på, där man faktiskt kanske sitter och till och med är lite rädd ibland, då det till exempel hänger på ens egen känsla hur bra inbromsningar man gör, istället för att man har fullkomlig trygghet och utrymmesmån för klantigheter med ABS. Förstår du vad jag menar? Det är osexigt med för mycket säkerhetsmarginal och neutrala färger!

Macho Woman skrev:
Det är sant. Jag uttryckte mig dåligt. Det jag menar är att de väljer fel, både när det gäller design och tekniska lösningar. Som förare är det ofta roligare att köra en hoj som det händer någonting på, där man faktiskt kanske sitter och till och med är lite rädd ibland, då det till exempel hänger på ens egen känsla hur bra inbromsningar man gör, istället för att man har fullkomlig trygghet och utrymmesmån för klantigheter med ABS. Förstår du vad jag menar? Det är osexigt med för mycket säkerhetsmarginal och neutrala färger!

Du har kört mycket BMW? :rolleyes:

[edit]..fast visst fan måste man inte kört en för att såga nåt.

Last edited:
Macho Woman skrev:
Med abs så dras premierna ner ! de hojjar som inte har abs (bmw) har inte billig försäkring

Pejo skrev:
(och till sist så förstår jag inte varför man delar upp premie/skadekostnad per märke, men det är en annan tråd...)

Enkelt; Vi är EXCENTRISKE :arsele - Och BMW tycker inte att det nyttjar försäljningen om deres gamla-gubb-köra-lungt kunder ska att betala f. alla typ R1 skador; +40.k i helförsäkring. När man kan erbjyda hel/hel försäkring under 4.k -
Jag är endast kund, så jag tackar BMW för att dom gör det möjligt :tummenupp

Maddanezoom600.jpg

Macho Woman skrev:
... ... Som förare är det ofta roligare att köra en hoj som det händer någonting på, där man faktiskt kanske sitter och till och med är lite rädd ibland, då det till exempel hänger på ens egen känsla hur bra inbromsningar man gör, istället för att man har fullkomlig trygghet och utrymmesmån för klantigheter med ABS. Förstår du vad jag menar? Det är osexigt med för mycket säkerhetsmarginal och neutrala färger!

Du är vällkommen att sniffa i mina brallor - när jag har fått +10meters extra färd på utan bromsverkan, när ABS tycker att det inte ska bromsas :brinnerup Och ja du har aldeles rätt - det är inte sexy :tungan
Tyckar att livet ombord på min BMW är spändende - men Ok, om jag lär mig att köre MC - då blir det givetvist tråkigt :rofl

Finns lite bilder etc. på GalneDansken.com av den DRAFT MC som man har visat till MCN & Motorrad.

Även om BMW R1150GS, med säkerhetsmarginal och tråkiga färgar, är Tysklands mest sålde hoj - alla kategorier, ska det bli kul och se om BMW kan ta sig in lite gran i ett för dom NYTT marknads segment.. :D

NB: Det är Ok att tala om för jultomten att jag önskar mig en NY MVAgusta :fyllisar

Bifogat

• Knewengine.jpg
    Knewengine.jpg
    44.4 KB · Visningar: 90
  • Newkdraft.jpg
    Newkdraft.jpg
    34.7 KB · Visningar: 158
Macho Woman skrev:
Som förare är det ofta roligare att köra en hoj som det händer någonting på, där man faktiskt kanske sitter och till och med är lite rädd ibland, då det till exempel hänger på ens egen känsla hur bra inbromsningar man gör, istället för att man har fullkomlig trygghet och utrymmesmån för klantigheter med ABS. Förstår du vad jag menar? Det är osexigt med för mycket säkerhetsmarginal och neutrala färger!

Det är väl därför man åker hoj? Man vill inte ha nån automatlåda, automatkoppling eller automatbromsar (läs "ABS"). Så ser då jag det, det är det råa, att allt är upp till en själv, som gör att det är roligt å köra hoj, iaf i mitt tycke :) Sen kan ABS å sådant vara en höjdare i bilen som man måste dras me resten av året ;)

Jag skulle nog aldrig välja BMW, fast de e nog mycket pga designen oxo.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park