Nu har jag sett den!

Tänk när polisen får den hojen, då måste man verkligen kunna köra om man vill sticka.. ujuj..

/F
 
Felix skrev:
Tänk när polisen får den hojen, då måste man verkligen kunna köra om man vill sticka.. ujuj..

/F

En o annna kanske de provar ut, men tänk på att de jobbar hela dagarna och en sportig sittställning kanske inte är perfekt för det.
Jag tror de är för bekväma helt enkelt:-)
 
Silwer skrev:
Under 250 kilo stod det i skrytreklamen.
Bra att de övergivit längsmonterad rad4a iaf.

Men det blir nog dyrförsäkrat.

Har de haft längsmonterad 4:a? Trodde de körde bara med boxer-4:a?

Stod det nåt om att det var 250 kilo torr eller fulltankad? Känns lite dumt att ange en sådan vikt när japsarna är nere på runt 165-170 kg och leker.
 
Swedie skrev:
allt från tyskland är skit. även hojar

:arsele

Komma här och dissa min flickvän på det sättet... Jaja, du kommer nog till insikt den dag du äntligen får krypa på någon av det motsatta könet...
:D

//Anders.
 
Lurch skrev:
Har de haft längsmonterad 4:a? Trodde de körde bara med boxer-4:a?

Stod det nåt om att det var 250 kilo torr eller fulltankad? Känns lite dumt att ange en sådan vikt när japsarna är nere på runt 165-170 kg och leker.

Nä K modellerna har längsmonterad rad4a, ser underligt ut som fan.
Kolla på K75 tex så ser man moroten.

BMW vill ju vara lite egna så troligen är det våtvikt de anger, det är ju ändå inte superlätt, men i nivå med en busa eller en zx12 iofs.
 
Silwer skrev:
ok ,men på det sättet ser de ut iaf, vet inte om man ser det på nån bild av en k100, motorn är iaf längsmonterad och lutar 90 grader.

Det är väl sporttourern med den hemska helkåpan?
Att en tillverkare kan släppa en sån skapelse och inte gå i kk direkt är ett mysterium.
Men den blev säkert en hit i Tyskland.
 
soppatorsken skrev:
Det är väl sporttourern med den hemska helkåpan?
Att en tillverkare kan släppa en sån skapelse och inte gå i kk direkt är ett mysterium.
Men den blev säkert en hit i Tyskland.

Fulast är K1an iaf, helt inklädd i plast, den fanns inte så länge heller, det var deras senaste försök till sporthoj.
 
Macho Woman skrev:
Det är sant. Jag uttryckte mig dåligt. Det jag menar är att de väljer fel, både när det gäller design och tekniska lösningar. Som förare är det ofta roligare att köra en hoj som det händer någonting på, där man faktiskt kanske sitter och till och med är lite rädd ibland, då det till exempel hänger på ens egen känsla hur bra inbromsningar man gör, istället för att man har fullkomlig trygghet och utrymmesmån för klantigheter med ABS. Förstår du vad jag menar? Det är osexigt med för mycket säkerhetsmarginal och neutrala färger!

Nu kan man då iof stänga av abs:en med ett knapptryck om man känner för det...
 
Macho Woman skrev:
Det är sant. Jag uttryckte mig dåligt. Det jag menar är att de väljer fel, både när det gäller design och tekniska lösningar. Som förare är det ofta roligare att köra en hoj som det händer någonting på, där man faktiskt kanske sitter och till och med är lite rädd ibland, då det till exempel hänger på ens egen känsla hur bra inbromsningar man gör, istället för att man har fullkomlig trygghet och utrymmesmån för klantigheter med ABS. Förstår du vad jag menar? Det är osexigt med för mycket säkerhetsmarginal och neutrala färger!

Fast nu är vi ju ute och simmar i personliga smakvatten. Det där är ju din beskrivning av vad du vill ha ut av hojåkandet. Tycker det är underligt att folk orkar ondgöra sig över andras val här i livet, nu menar jag generellt och inte specifikt ditt val.
 
Macho Woman skrev:
Det är sant. Jag uttryckte mig dåligt. Det jag menar är att de väljer fel, både när det gäller design och tekniska lösningar. Som förare är det ofta roligare att köra en hoj som det händer någonting på, där man faktiskt kanske sitter och till och med är lite rädd ibland, då det till exempel hänger på ens egen känsla hur bra inbromsningar man gör, istället för att man har fullkomlig trygghet och utrymmesmån för klantigheter med ABS. Förstår du vad jag menar? Det är osexigt med för mycket säkerhetsmarginal och neutrala färger!

Så där sa Ferrari och Porsche med när det var tal om att de skulle ha ABS på sina bilar.

Hur ser det ut nu? Vilken Ferrari och Porsche kan man få utan ABS?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top