Nu har jag sett den!

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Tjena!

Det har ju ryktats om att BMW skall komma med en sporthoj. Idag fick jag se BMW: egna bilder på den. Måste säga att den var nedrigt snygg!! Riktigt vass design inget BMW bjäfs så att säga. Motorn är en rad 4:a på 1300 kubik med 170 hästar. Enkelsving och annat godis. Prislappen lär väl bli därefter också. Men det blir ett riktigt lyft för BMW kan jag tänka!

Over and out

JB

Last edited:
Jas-95 skrev:
Tjena!

Det har ju ryktats om att BMW skall komma med en sporthoj. Idag fick jag se BMW: egna bilder på den. Måste säga att den var nedrigt snygg!! Riktigt vass design inget BMW bjäfs så att säga. Motorn är en rad 4:a på 1300 kubik med 170 hästar. Enkelsving och annat godis. Prislappen lär väl bli därefter också. Mem men riktigt lyft för BMW kan jag tänka!

Over and out

JB

Det där blev man ju sugen på att se :kär Du råkar inte ha någon bild? :tummenupp

Nej tyvärr inget bildbevis! Jobbar själv på ett tyskt hmm dotter företag. BMW killen hade bara tillgång till ett internt pappers pm med bilder. Får se om jag kan tjuvscanna lite??

JB

Jas-95 skrev:
Nej tyvärr inget bildbevis! Jobbar själv på ett tyskt hmm dotter företag. BMW killen hade bara tillgång till ett internt pappers pm med bilder. Får se om jag kan tjuvscanna lite??

JB

Skaffa bildtelefon, det är skitbra när man ska sno affärshemligheter.. =)

Macho Woman skrev:
BMW gör opersonliga, kantiga och funktionabla, men ack så tyskt osexiga grejor. Jag är skeptisk.

FEL...
BMW gör personliga, läckra, sexiga & feta hojjar av tysk kvaltitet...
Fast alla har ju inte råd att köpa en :hihi

Kan bara säga av det jag fick se, in your dreams!!! Jag tror BMW satsar på att göra en hoj som ligger i linje med bilarna mao, M3 även om dom inte når fram de första åren. But they aim 2 the stars!!!!

Faan jag kör ju ZX9:e

JB

hoppas inte att trafikpoliserna får åka sån hoj bara. då måste man ju va valentino rossi för att kunna köra ifrån dom..

Silwer skrev:
som sagt BMWs problem är ju den höga vikten, är denna en pansarkryssare till så är det ju mer en sporttourer och inet nåt som kan konkurrera med R1or.

Tror inte BMW har som avsikt att konkurrera emot r1, zx osv men vem vet?
Personligen tror jag det blir i stil med vfr.

Marals76 skrev:
Tror inte BMW har som avsikt att konkurrera emot r1, zx osv men vem vet?
Personligen tror jag det blir i stil med vfr.

Låter som nån hayabusa, zx12 relaterat nästan, fråga är om BMW vågar en sån sak, tanken med dem har ju inet varit hysterisk prestanda direkt, mer pålitlig tristess.

Bilsidan tror jag inet är inblandad alls, de har ju för länge sedan skiljts åt.

Silwer skrev:
Låter som nån hayabusa, zx12 relaterat nästan, fråga är om BMW vågar en sån sak, tanken med dem har ju inet varit hysterisk prestanda direkt, mer pålitlig tristess.

Bilsidan tror jag inet är inblandad alls, de har ju för länge sedan skiljts åt.

Jag glömde kolla den exakta vikten, men har för mig att det var under 200 i alla fall. Skall dubbelchecka!

JB

Macho Woman skrev:
BMW gör opersonliga, kantiga och funktionabla, men ack så tyskt osexiga grejor. Jag är skeptisk.

Ehhh. Är det något BMW gör är det ju just personliga hojar. De vågar ju till skillnad från japanerna ha en egen design på hojarna med egna tekniska lösningar som tex Telelever framgaffeln. OCh de är ju inte särskilt kantiga heller. Om de är sexiga eller inte är ju en annan fråga men de är mer personliga än många andra hojar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park