Nu har han hittat in

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
:banana

Är det något man bör göra nu när man tagit in den? Har tejpat för tanklocket och dom 2 slangarna nere vid undre kåpan.

Han stormtrivs nu iaf :yoparty

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    129.9 KB · Visningar: 408
  • 2.jpg
    2.jpg
    127.7 KB · Visningar: 560
shoei skrev:
2600762 :banana

Är det något man bör göra nu när man tagit in den? Har tejpat för tanklocket och dom 2 slangarna nere vid undre kåpan.

Fanns det ingen plats där du kan hålla lite bättre koll på den, nu verkar det som du inte ser den från sovrummet utan bara i vardagsrummet (Bild 2) :)

Gött!!
Har haft bra lust att göra samma sak själv, men får inte in hojen i hissen och att bära den till 5e våningen känns lite överdrivet :)

Plugga avgas systemet kanske?
Har funderat på däcken också, lär inte de lukta?

shoei skrev:

Smek henne varsamt hela vintern. Mitt andra tips är att se till att däcken inte gör märken i golvet, lägg ngt mellan. Det är inte fel att se till att däcken inte har samma anläggningsyta hela vintern heller, rulla lite ibland (fast man sitter ju och torrkör ibland så det löser sig ändå...).

shoei skrev:

Ta bort tavlan som hänger åvanför, den tar blicken i från det riktiga konstverket...

Nogger skrev:
2600763 Fanns det ingen plats där du kan hålla lite bättre koll på den, nu verkar det som du inte ser den från sovrummet utan bara i vardagsrummet (Bild 2) :)

Problemet är att sovrummet ligger på övervåningen, men annars så:D Nu fick det bli jobbarrummet istället.

Avgasröret är pluggat nu. Däcken kanske kommer lukta lite ja... dom är helt nya också. Men hitils har jag inte känt något :- )

shoei skrev:
2601032 Problemet är att sovrummet ligger på övervåningen, men annars så:D Nu fick det bli jobbarrummet istället.

Avgasröret är pluggat nu. Däcken kanske kommer lukta lite ja... dom är helt nya också. Men hitils har jag inte känt något :- )

Det är bara och flytta... Hojens väl och ve kommer först vet du väl :fakta

Frågan som jag har svårt för att låta bli o ställa är:
"Hur gäller försäkringen?"

Vet bara att ha en mc ståendes i ett pannrum är inte tillåtet. Då gäller varken hem- eller mc-försäkring. Vad gäller för lägenheter...säg om grannen får hjärnsläpp och eldar ner hela hyreshuset? :va

En hoj är ju helt klart snyggaste möbeln annars.. :tummenupp

//KaliZ

KaliZ skrev:
2601487 Vad gäller för lägenheter...säg om grannen får hjärnsläpp och eldar ner hela hyreshuset?
Hur vet du att det är en lägenhet och i så fall, hur vet du att det är ett hyreshus?

KaliZ skrev:
2601487 Frågan som jag har svårt för att låta bli o ställa är:
"Hur gäller försäkringen?"

Vet bara att ha en mc ståendes i ett pannrum är inte tillåtet. Då gäller varken hem- eller mc-försäkring. Vad gäller för lägenheter...säg om grannen får hjärnsläpp och eldar ner hela hyreshuset?

//KaliZ
jadu bra fråga, men borde det inte vara att det gäller även om den står inne i huset om den är låst? för de står ju i t,ex. min försäkring så här: motorcykeln ska vara inlåst nattetid... och det är den ju om man låser ytterdörrn om den står inne i huset:D

shoei skrev:

Du är den första kille jag hört som benämner sitt fordon "han"
du kanske föredrar pojkar :D

asgdshj

Har ingen försäkring nu men den är låst och det är nog ingen som kommer på besök ändå :hojbusa

Last edited:
Mr.PB skrev:
2601585 jadu bra fråga, men borde det inte vara att det gäller även om den står inne i huset om den är låst? för de står ju i t,ex. min försäkring så här: motorcykeln ska vara inlåst nattetid... och det är den ju om man låser ytterdörrn om den står inne i huset:D

Jamen dåså.. då är det ju lugnt. Har absolut ingen fakta bakom mitt påstående. Var bara sotaren som kläckte ur sig det...när han såg hojen i pannrummet. :rolleyes:

//KaliZ

shoei skrev:

perfekt, hade jag haft hiss i mitt hus hade jag gjort likadant, finns väl ingen bättre lektyr än att ligga i soffan o begrunda hojen, helt klart rock n roll:yoparty

shoei skrev:
2601032 Problemet är att sovrummet ligger på övervåningen, men annars så:D Nu fick det bli jobbarrummet istället.

Om det luktar sa luktar det GOTT :tummenupp

shoei skrev:

gött o se att jag inte e ensam :tummenupp

själv stoppade jag ner en trasa innanför tanklocket, förhoppningsvis håller det soppalukten ute.
har även pluggat igen dämparna.

slangarna undertill har jag glömt, men min luktar knappn något alls.
o jag har den i sovrummet :yoparty

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=170743&d=1163263305

wonderwizard skrev:
2607198 gött o se att jag inte e ensam :tummenupp

själv stoppade jag ner en trasa innanför tanklocket, förhoppningsvis håller det soppalukten ute.
har även pluggat igen dämparna.

slangarna undertill har jag glömt, men min luktar knappn något alls.
o jag har den i sovrummet :yoparty

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=170743&d=1163263305

Tänk om man ska ha det lite trevlig i sovrummet och sen står den blåa skönheten där. Blir inte tjejen sur över att man tänker på annat då? :tungan

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret