nu får de va nog?

gladh skrev:
Idag på Jerry Springer har vi en undulat som käkat upp sin husses tår och vägrar erkänna det, två siamesiska tvillingar som hävdar att de blivit kidnappade och ihopsydda av varelser från Venus samt en man från Sverige som märker ord och är kapitalist utan att kunna backa upp det med sin plånbok.

gladh

JAG kommer helt klart se det avsnittet!!! :corn

Tessan skrev:
Hmm.. Det lät nåstan så.. Då måste jag gråta och hota med självmord som en tvättäkta fjortis nu då?!
Fast jag kanske ska låta bli ändå.. Jag fick precis veta att jag tydligen måste motbevisa alla fjortisryktena, så jag får väl ta den här dumpningen som en man..
Tessan, bry dig inte om norrlandfånarna. Jag gillar dig precis som du är. Vill du skriva på ditt härligt personliga sätt så skall du självklart göra det. Vi som är smarta förstår precis vad du menar ändå. Och det är ju huvudsaken, elelr hur? Vi skåningar är helt enkelt bäst och skall inte nedlåta oss till att käfta med norrlänningarna.

Vad gör du ikväll förresten?

oFFkeFF skrev:
Så du menar på fullaste allvar att stavningar på ord inte ändras under årens lopp? Iofs så tror jag kanske inte att dn ersätter den, inte än på ett tag iaf.
Men tjuriga högskolemuppar(jag har med gått på universitet) som gnäller på uppenbart läsbara texter, för småmissade bokstäver i texter/chattar/forum på internet är enbart löjligt. Det är inte fråga om misshandel av språket, utan förenklat talspråk, det är helt enkelt inte disputationer det är frågan om.

Sen kan man väl gnälla på texter som är helt oläsbara..

1: Nej, det gör jag inte. V ersatte ju FV osv. Det har jag inga problem med.
2: "Tjurig högskolemupp" är mitt mellannamn. Jag stavar inte bäst, jag är inte alltid grammatiskt korrekt, men jag FÖRSÖKER att inte misshandla och förminska det svenska språket dagligen.
3: Kan man inte bara få gnälla när det är sjukt dåligt skrivet TROTS att man med ansträngning förstår det?

Tessan skrev:
Jag ska titta på när min pappa målar om garaget, sen ska jag titta på färgen när den torkar. Det är min favoritfredagssysselsättning. :banana
Fast jag får kanske inte sätta ihop så många ord när jag skriver på SH..?! :va

Favoritfredagssysselsättning är ett jättefint ord :tummenupp

gladh

Tessan skrev:
Tycker du att det är roligt att klaga så gör det!! Det är väl ingen som har sagt att du inte FÅR?! :confused:

JOOOOOO!!!! *snyftar jäääääättehögt*
Dumma offkeff, the rövslipare, tycker inte det.
Jag behöver en fredagskram.....

Freppa skrev:
1: Nej, det gör jag inte. V ersatte ju FV osv. Det har jag inga problem med.
2: "Tjurig högskolemupp" är mitt mellannamn. Jag stavar inte bäst, jag är inte alltid grammatiskt korrekt, men jag FÖRSÖKER att inte misshandla och förminska det svenska språket dagligen.
3: Kan man inte bara få gnälla när det är sjukt dåligt skrivet TROTS att man med ansträngning förstår det?

1. SAOL fungerar ju på det sättet att när saker som IRL används vedertaget, tas det upp till diskussion om man ska ändra SAOL, d.v.s det är alltid ett glapp mellan vad som ståri SAOL och vad som används ute i landet.
2. Många försöker nog göra sitt bästa, och ibland slarvar man, men det är fortfarande inte ett kafkareferat vi ska producera på forum/chatt.
3. Ja, om det är sjukt dåligt skrivet, rapportera det till en moderator..

Tessan skrev:
Tycker du att det är roligt att klaga så gör det!! Det är väl ingen som har sagt att du inte FÅR?! :confused:

Tessan, det spelar ingen roll om han får eller inte. Han gör som han vill.
Speciellt om han vet att det retar ngn annan.... :rolleyes:

oFFkeFF skrev:
1. SAOL fungerar ju på det sättet att när saker som IRL används vedertaget, tas det upp till diskussion om man ska ändra SAOL, d.v.s det är alltid ett glapp mellan vad som ståri SAOL och vad som används ute i landet.

Det är just det som är poängen.
Om vi ger med oss så kommer vi inom 30 år vara ett folk som säger "Hörrö len, skaru ha tjack lr ska jah fetta salladen påH däj". Inte lockande.

Hela jävla SH skrev:
Vi har vansinnigt uppenbart för lite att göra på våra jobb/skolor/motsvarande...alternativt skiter vi i det!

...och de som förstår hur saker hänger ihop undrar varför Sveriges ekonomi inte är vad den borde vara... :rolleyes:

Eller är det bara det att det är fredag?
Trevlig helg allihop! :tummenupp

/I. Neffektiv

Tessan skrev:
Hmm.. :5sure JAG gillar iallafall mitt nya ord!
Ska nog försöka få det inlagt i SAOL, så jag får svart på vitt att det är ett bra ord! :fakta

Hey hey, jag gillar verkligen ordet. Slipa ner taggarna nu så kan du med få en :krama

gladh

Tessan skrev:
Man måste ju ha taggar, annars blir man ju köttfärs på tre sekunder blankt här inne..! :död

Nejdå, här inne blir man härdad. Det är ute på vägarna som du blir köttfärs.

gladh

men för fan! får man göra så egentligen kan man undra?!!?!?? jävla cp amerikaner

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back