Nu drar vi snuten eller gör vi det

McB skrev:
Vet inte var det kom ifrån, jag kände mig bara tvingad till att skriva så. En hemsk upplevelse. :gråta

Såja, såja, det är över nu :) men jag kommer ihåg alla stunder med dig...Ajdå, fick Gyllene Tider-sjukan istället :eek:

Foggy skrev:
Såja, såja, det är över nu :) men jag kommer ihåg alla stunder med dig...Ajdå, fick Gyllene Tider-sjukan istället :eek:

Den har jag hört talas om, men bara ryktesvägen. Lång inkubationstid?

Hightuned skrev:
Stanna gör man bara om man är säker på att körkortet inte är i fara eller om man inte tror sig kunna komma undan. :fakta
I mitt fall körde jag om en traffipax och dom kom ikapp mig flera kilometer senare, inga backspeglar så jag såg inga blåljus förens dom stod bakom mig vid rödljuset, jag trodde det va en rutin kontroll eller utryckning.

Hur vet du att du tar rätt beslut, att stanna eller dra snuten är i slutändan ditt eget val, allt har sina plus eller minus.

Om du smiter så kan du:

+ Om du klarar dig så spara både pengar och får dessutom behålla KK.
+ Du kan skryta för dina polare att du drog snuten, ja vissa gör faktiskt det.

- Om dom tar dig så kan straffet bli värre.
- Full av adrenalin kan du tappa kontrollen och skada dig och andra trafikanter.
- Polisen tröttnar snart på katt & råtta leken och prejar dig, det får dom inte göra så då gråter du i media och polisen blir boven istället ( Moralskit eller?).
- Smitning med olyckor inblandade ger premiehöjningar (dina polare kommer att hata dig).

Om 15-20 år så kommer du förmodligen att hålla med mig, jag resonerade som dig när jag va yngre, men det gick över:rolleyes:

GSX1100R du glömde skriva
+ filma det och tjäna pengar på filmen. icke att glömma :)

bmwjohan skrev:
GSX1100R du glömde skriva
+ filma det och tjäna pengar på filmen. icke att glömma :)
Med ofrivilliga statister ja, att dra snuten och få med det på film är väl allas dröm eller hur :rolleyes:

Flytta till Sydamerika och försök att göra samma sak där, du blir garanterat stoppad av en hagelsvärm i ryggen, rättvisa ja det tycker iaf dom.

Icke fungerande lag resulterar i hårdare tag.

GSXR1100R skrev:
Om du smiter så kan du:
- Om dom tar dig så kan straffet bli värre.
- Full av adrenalin kan du tappa kontrollen och skada dig och andra trafikanter.
- Polisen tröttnar snart på katt & råtta leken och prejar dig, det får dom inte göra så då gråter du i media och polisen blir boven istället ( Moralskit eller?).
- Smitning med olyckor inblandade ger premiehöjningar (dina polare kommer att hata dig).
ORD! :fakta

Jag åkte dit på hojen förra året, 125 på 90 väg, trefilig väg som blir 110 ett par hundra meter längre fram.

Snuten vägrade skriva ner hastigheten och jag nekade mig blå som bara den,
2000 i böter, ok. den kan man ta,
Av med KK i en månad, tja, det funkade.

Höjda försäkringpremier som fan på båge och bil vilket reulterade i många tusingar per år!!! Faaaaaaaaaan, hade man vetat det så borde man gasat!

Nu hittade jag ett bolag (aktsam) som kunde tänka sig att räkna på ursprungsdatumet. De andra bolagen vägrade vilket reulterade i över 7000 per år för trafik på en skente Audi 100 från -90!!!!

Glöm att jag stannar igen om man verkar ha en rimlig chans, soppa i tanken osv...

Själv blev man stoppad av en civil trimmad S 60.
Kom åkandes i 250 km/h på en 90 väg och han låg i baken på mig när jag tittade i backspegeln... :eek:

Vet inte riktigt varför jag stannade men troligen berode det på att det är mitt första mc-år och man är inte någon Rossi.. :arsele

Men nu efteråt kan jag säga att jag är riktigt glad att jag stannade, för efter lite prat med farbror civil så log han mot mig å sa att jag skulle ta det lite lugnare i framtiden... :bow

Så jag kan bara säga att det finns riktigt bra poliser ! det kanske inte är värt att dra om man inte kan hantera sin cykel till 100% :rock

// TOK

Jag har, nästan helt utan orsak efter vad man vet om hur de fungerar, stor respekt för våra myndigheter. Jag skulle aldrig våga dra en snut! De är stora och hemska och har en massa kontroll ju. Tänk om de skulle komma på en! Jenny rädd!

Om man inte kan hantera sin motorcykel till 100% tycker jag inte det låter så smart att ligga på 250 på 90 väg....

Felix skrev:

Glöm att jag stannar igen om man verkar ha en rimlig chans, soppa i tanken osv...
Just nu har du väl ingen hoj så då har du väl inga problem heller, hur mycket värdesätter du ditt & andras liv, allt har ett pris eller?
Om du kör ihjäl dig själv så har iaf du inga problem, men om du kör ihjäl/invalidiserar någon annan då, är det värt ett KK och ett par tusingar?

EMPATI för i h-e, sluta tänk på er själva, det finns andra med i trafiken som inte vill leka rysk roulette.

jag har tyvärr gjort sådant många många ggr, men inte genom att köra ifrån med hög fart åtminstonde.

På rätt hoj (offroad/cross) så gör jag det igen om jag tror jag har en chans.
Fast numera hamnar jag inte så ofta i sånna situationer helt enkelt.

GSXR1100R skrev:
Just nu har du väl ingen hoj så då har du väl inga problem heller, hur mycket värdesätter du ditt & andras liv, allt har ett pris eller?
Om du kör ihjäl dig själv så har iaf du inga problem, men om du kör ihjäl/invalidiserar någon annan då, är det värt ett KK och ett par tusingar?

EMPATI för i h-e, sluta tänk på er själva, det finns andra med i trafiken som inte vill leka rysk roulette.

Snart så finns det hoj, en imorrn tillochmed, fanns det är till frun :kär
Att vara utan KK går ju, och böter pallar jag också med, men det är ju skiten med tredubbel bestraffning. Jag kan ju bara glömma en bättre privatbil exempelvis på bra många år. Lite tråkigt, samt att hojpremien inte heller mådde så väl av fortkörningen.

Sen kör jag fan med huvudet med, har aldrig varit med i någon trafikolycka eller liknande och kör över 5000 mil per år i bil och skapligt långt med hoj med (när jag har någon :rolleyes: )

Sen skrev jag att man kan dra vid rätt förutsättningar, då menar jag inte full gas genom stan eller liknande.

Du vet inte hur jag kör, men jag kör inte som nån pantad idiot och jag skulle inte dra om jag inte visste att chanserna var goda och utan alltför stora risker för andra,

/F

Att ligga i 250 km på en flera km lång raksträcka tycker inte jag e speciellt svårt med en sporthoj. :cool:
Men att under press försöka dra en polis om man inte e riktigt duktig på hoj tycker jag är puckat..
Har kompisar som aldrig stannar för polisen, inte ens för bummsar, men dem kan köra oxå. :squid

// TOK

GSXR1100R skrev:

Fattar du hur mycket lägre risken för att du dödar eller invalidiserar någon är, om du byter från MC till moped? Varför kör du inte moped? Har du ingen empati? Sätta sina medtrafikanters liv på spel med en ABSOLUT ÖVERFLÖDIG motorcykel och sen tala om för andra hur de ska göra :mad:

:hej

TokJohan skrev:
Att ligga i 250 km på en flera km lång raksträcka tycker inte jag e speciellt svårt med en sporthoj. :cool:
Men att under press försöka dra en polis om man inte e riktigt duktig på hoj tycker jag är puckat..
Har kompisar som aldrig stannar för polisen, inte ens för bummsar, men dem kan köra oxå. :squid

// TOK

Så duktiga förare bör dra snuten och blåbären bör stanna, men hur duktig är duktig förare med duktigt mycket adrenalin i kroppen då, helt j-a omdömeslöst brukar det bli, man tror sig ha full koll men glömmer att övrig trafik inte känner till dessa spelregler.

Så här resonerar den samvetslöse föraren:

Bahhh bahhh fan va jag e snabb, tut tut blåljus , helvite snuten dags att dra, whaaa whhaaa 270 blås he he det känns säkert på motorväg, men varför går kärringen ut i omkörningsfil, flytta pårej nurå, fan jag klipper henne på insidan istället, nej inte gå tillbaka nu din slyna *tystnad i 1 sekund å sedan krasch bang boom... jävla kärring som inte kollar i backspegeln va.

Bingo skrev:
Fattar du hur mycket lägre risken för att du dödar eller invalidiserar någon är, om du byter från MC till moped? Varför kör du inte moped? Har du ingen empati? Sätta sina medtrafikanters liv på spel med en ABSOLUT ÖVERFLÖDIG motorcykel och sen tala om för andra hur de ska göra :mad:

:hej

Jag berättar inte hur dom ska göra, jag delger information baserat på tidigare observationer.

Man kan lära sig av sina egna misstag, men om man umgås med idioter så kan man lära sig av deras misstag åxå, det blir billigare och mera smärtfritt så att säga, därför gillar jag att umgås med dig.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP