Foggy skrev:Å nej! Lunarstormsjukan sprider sig![]()
Vet inte var det kom ifrån, jag kände mig bara tvingad till att skriva så. En hemsk upplevelse.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Foggy skrev:Å nej! Lunarstormsjukan sprider sig![]()
McB skrev:Vet inte var det kom ifrån, jag kände mig bara tvingad till att skriva så. En hemsk upplevelse.![]()
Foggy skrev:Såja, såja, det är över numen jag kommer ihåg alla stunder med dig...Ajdå, fick Gyllene Tider-sjukan istället
![]()
I mitt fall körde jag om en traffipax och dom kom ikapp mig flera kilometer senare, inga backspeglar så jag såg inga blåljus förens dom stod bakom mig vid rödljuset, jag trodde det va en rutin kontroll eller utryckning.Hightuned skrev:Stanna gör man bara om man är säker på att körkortet inte är i fara eller om man inte tror sig kunna komma undan.![]()
GSXR1100R skrev:....som i mitt fall kört för fort vaje dag i 21 år till slut måste åka fast.
Med ofrivilliga statister ja, att dra snuten och få med det på film är väl allas dröm eller hurbmwjohan skrev:GSX1100R du glömde skriva
+ filma det och tjäna pengar på filmen. icke att glömma![]()
ORD!GSXR1100R skrev:Om du smiter så kan du:
- Om dom tar dig så kan straffet bli värre.
- Full av adrenalin kan du tappa kontrollen och skada dig och andra trafikanter.
- Polisen tröttnar snart på katt & råtta leken och prejar dig, det får dom inte göra så då gråter du i media och polisen blir boven istället ( Moralskit eller?).
- Smitning med olyckor inblandade ger premiehöjningar (dina polare kommer att hata dig).
Just nu har du väl ingen hoj så då har du väl inga problem heller, hur mycket värdesätter du ditt & andras liv, allt har ett pris eller?Felix skrev:
Glöm att jag stannar igen om man verkar ha en rimlig chans, soppa i tanken osv...
GSXR1100R skrev:Just nu har du väl ingen hoj så då har du väl inga problem heller, hur mycket värdesätter du ditt & andras liv, allt har ett pris eller?
Om du kör ihjäl dig själv så har iaf du inga problem, men om du kör ihjäl/invalidiserar någon annan då, är det värt ett KK och ett par tusingar?
EMPATI för i h-e, sluta tänk på er själva, det finns andra med i trafiken som inte vill leka rysk roulette.
Fattar du hur mycket lägre risken för att du dödar eller invalidiserar någon är, om du byter från MC till moped? Varför kör du inte moped? Har du ingen empati? Sätta sina medtrafikanters liv på spel med en ABSOLUT ÖVERFLÖDIG motorcykel och sen tala om för andra hur de ska göraGSXR1100R skrev:Just nu har du väl ingen hoj så då har du väl inga problem heller, hur mycket värdesätter du ditt & andras liv, allt har ett pris eller?
Om du kör ihjäl dig själv så har iaf du inga problem, men om du kör ihjäl/invalidiserar någon annan då, är det värt ett KK och ett par tusingar?
EMPATI för i h-e, sluta tänk på er själva, det finns andra med i trafiken som inte vill leka rysk roulette.
TokJohan skrev:Att ligga i 250 km på en flera km lång raksträcka tycker inte jag e speciellt svårt med en sporthoj.![]()
Men att under press försöka dra en polis om man inte e riktigt duktig på hoj tycker jag är puckat..
Har kompisar som aldrig stannar för polisen, inte ens för bummsar, men dem kan köra oxå.![]()
// TOK
Bingo skrev:Fattar du hur mycket lägre risken för att du dödar eller invalidiserar någon är, om du byter från MC till moped? Varför kör du inte moped? Har du ingen empati? Sätta sina medtrafikanters liv på spel med en ABSOLUT ÖVERFLÖDIG motorcykel och sen tala om för andra hur de ska göra![]()
![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti