Nu är svinet dömd (Ulf Olsson)

valmers skrev:
nAkCskÅt DIREKCT :mad: :kulspruta Eller?

Ja det vore nog det enda raka.. men det blir väl i vanl. ordning så att aset börjar gnälla som andra tidigare gjort typ " madrassen i cellen e för hård! kan jag få bli flyttad?" o vips bor han på ett slutet vilohem för bovar som man funnit (efter lång studie= ca 2dagar) vara lugna o lydiga.. så får även han en ljuvlig fängelsevistelse med bra mat o varmt o mysigt... :död
Bra va?

Ja, det är ju väldigt synd om den stackars Ulf, som fått utstå så mycket hemskheter i massmedia den senaste tiden. Det är verkligen beklagligt hur vi kan behandla våra kära medmänniskor på det sätt som stackars Ulf behandlats. :rolleyes:

Skalman skrev:
Ja, det är ju väldigt synd om den stackars Ulf

Det tycker jag faktiskt att det är, inte för att det ursäktar någonting eller föranleder någon speciell typ av "mild" behandling, men inte är det konstigt att ett barn som behandlas så här blir helt jävla totalrubbat som vuxen:

Vad kan få en människa att föra bort en tioårig flicka, hålla henne fången fyra dygn utan mat eller vatten, våldta henne, misshandla henne och till sist döda henne?

- Det finns ingen ursäkt för ett sådant brott. Men den som söker efter svar ska söka i personens barndom. Det är en person som mår väldigt dåligt och har mått väldigt dåligt i sin barndom. Som troligen utvecklat en psykisk sjukdom.

Många har väl mått dåligt i barndomen?

- Inte så dåligt. Det handlar säkert om en osedvanlig grymhet, kanske bestialisk. När man ser hur mycket aggressivitet som finns i brotten tror jag det handlar om traumatiska upplevelser, både fysiskt och psykiskt. En fruktansvärd barndom, som få upplevt.

I polisförhören vill Ulf Olsson helst inte tala om barndomen. Men andra vittnen gör det. Han hade två äldre och en yngre bror och en syster som föddes långt efter pojkarna. Den yngste brodern var mammans favorit, de andra bröderna fick ständigt stryk med mattbankaren. Ofta med handtaget. Den äldste brodern berättar att han fick backa in i duschen på skolgymnastiken så att kamraterna inte skulle se märkena.

- Man fick "välja" om man ville ha åtta eller tio slag. Skrek man fick man mer, säger en bror.

En dag hotade mammans syster med att anmäla till socialkontoret om hon inte slutade att slå barnen. Hon slutade i stället att träffa sin syster och blev noga med att barnen inte skulle skrika när de fick stryk.

När Ulf Olsson var åtta år frågade han sin pappa om han inte kunde få veckopeng som de andra barnen.

- Tjäna dina jävla pengar själv, svarade fadern och slog honom i huvudet så han föll till golvet.

Ofta vågade han inte gå hem efter skolan utan sov i skogen. Han livnärde sig på rå potatis från åkrarna. Föräldrarna frågade aldrig efter honom. Den näst äldste brodern berättar om en händelse när han själv var fem år gammal.

- Jag kom för sent till kvällsmaten. Mamma låste mig ute i trapphuset och öppnade inte förrän tidningsbudet kom på morgonen.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=347604

Markus skrev:
Det tycker jag faktiskt att det är, inte för att det ursäktar någonting eller föranleder någon speciell typ av "mild" behandling, men inte är det konstigt att ett barn som behandlas så här blir helt jävla totalrubbat som vuxen:

....vänta nu här? Markus.. sitter du här och säger att miljö och bakgrund kan påverka en person så att denne kan bli mer benägen att ställa till satyg än någon annan ?

korvgubbe skrev:
....vänta nu här? Markus.. sitter du här och säger att miljö och bakgrund kan påverka en person så att denne kan bli mer benägen att ställa till satyg än någon annan ?

Jag är helt paff, mycket ska man se innan ögonen trillar ur.

Markus skrev:
Det tycker jag faktiskt att det är, inte för att det ursäktar någonting eller föranleder någon speciell typ av "mild" behandling, men inte är det konstigt att ett barn som behandlas så här blir helt jävla totalrubbat som vuxen...

nä! det är det verkligen inte. Har man behandlats så som det skrivs i DN så är det riktigt illa.. Men jag vill passa på att påpeka att ingen av dessa offer varesig blev våldtagna eller mördade.. så några enkla paraleller ser jag inte och förmildrande är det definitivt INTE. Har man begått ett brott får man lov att ta sitt straff.. utan pardon!
Phankjo.

korvgubbe skrev:

Skillnaden mellan mig och er stenkastare ( :tungan ) är att jag kan mycket väl se förklaringen och det tragiska i det som hänt utan att för den sakens skull ändra på ansvarsfrågan vilket ni velour-feminist-anarkist-stenkastar-palestinasjalsbeklädda-husockupants-vegan-miljöivrar-kommunister gör.

:hihi

Jag brukar inte ta till sånt här, men i detta fallet då det är till 110% bevisat genom DNA att han är skyldig så är dödstraff det enda rätta.

Sorry, ni får hoppa på mig hur mycket ni vill, min dotter är 10 år. Den som gör så här ska bara dö!Långsamt och plågsamt!

"Tingsrätten slår därför fast att Ulf Olsson rövade bort Helen från Hörby på kvällen den 20 mars. Han höll henne fången utan mat och våldförde sig på henne minst en gång.
Slutligen, efter flera dygn i fångenskap, misshandlades hon svårt och ströps till döds. Hennes kropp virades in i plastpåsar och dumpades i en skogsdunge."

korvgubbe skrev:

Fattar väl vem som helst att man inte mår speciellt bra om man fått stryk som liten...

Markus skrev:
...vilket ni velour-feminist-anarkist-stenkastar-palestinasjalsbeklädda-husockupants-vegan-miljöivrar-kommunister gör. :hihi

Njae, då har du nog fått fel uppfattning om var jag står i frågan.. Jag förringar inte hans skuld på något sätt... Han är fortfrande lika skyldig...

crf 450 skrev:
nä! det är det verkligen inte. Har man behandlats så som det skrivs i DN så är det riktigt illa.. Men jag vill passa på att påpeka att ingen av dessa offer varesig blev våldtagna eller mördade.. så några enkla paraleller ser jag inte och förmildrande är det definitivt INTE. Har man begått ett brott får man lov att ta sitt straff.. utan pardon!
Phankjo.

Självklart är det tragiskt med ett barn som utsätts för tortyrliknande behandling, eller...? Man vet ju att x% av de av pedofiler utsatta barn kommer bli lika störda själva, ska vi börja kasta sten på de ungarna redan nu för säkerhetens skull?

Förmildrande är det inte heller juridiskt, så det behöver du inte oroa dig för, och visst kommer han få sitt straff eller vård så inte heller det behöver du oroa dig för.

Och att du inte ser paraleller mellan barn som blir systematiskt misshandlade fysiskt och psykiskt, och ett senare fullt utvecklat psykopatiskt beteende tror jag måste klassificeras som unikt.

Hoppas han får en låååång och trevlig vistelse på fängelse, där andra interner som är har barn kan... "undervisa".... honom i hur det är att bli våldtagen, misshandlad och liknande.

Ett enkelt nackskott har han inte förtjänat.

korvgubbe skrev:
Njae, då har du nog fått fel uppfattning om var jag står i frågan.. Jag förringar inte hans skuld på något sätt... Han är fortfrande lika skyldig...

Ja, det förnekar väl ingen men sedan tycker du att det viktigaste är att han kan återvända till ett normalt liv i frihet kan jag tänka mig. Själv tycker jag det viktigaste är att han inte återvänder till någon som helst form av liv i frihet.
Återanpassning, vård, blablablabla.

amullo skrev:
Hoppas han får en låååång och trevlig vistelse på fängelse, där andra interner som är har barn kan... "undervisa".... honom i hur det är att bli våldtagen, misshandlad och liknande.

Ett enkelt nackskott har han inte förtjänat.

Inga våldtäktsdömda eller liknande sätts med "de andra" fångarna i Sverige.

Markus skrev:
Inga våldtäktsdömda eller liknande sätts med "de andra" fångarna i Sverige.

Jo.. jag visste det, men man kan ju alltid hoppas på ett undantag..

I ett fall där man går på barn så finns det inga förmildrande omständigheter.

Att ge sig på barn är något av det mest tabu-belagda man kan göra om har en västerländsk filosofi/uppväxt, så att hävda att den uppfattningen inte skulle ha kommit in i huvudet på en man som levt så pass länge i ett öppet samhälle är ju otroligt.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back