Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

valmers skrev:
valmers skrev:nAkCskÅt DIREKCT![]()
Eller?
Ja det vore nog det enda raka.. men det blir väl i vanl. ordning så att aset börjar gnälla som andra tidigare gjort typ " madrassen i cellen e för hård! kan jag få bli flyttad?" o vips bor han på ett slutet vilohem för bovar som man funnit (efter lång studie= ca 2dagar) vara lugna o lydiga.. så får även han en ljuvlig fängelsevistelse med bra mat o varmt o mysigt...![]()
Bra va?
Skalman skrev:Ja, det är ju väldigt synd om den stackars Ulf
Markus skrev:Det tycker jag faktiskt att det är, inte för att det ursäktar någonting eller föranleder någon speciell typ av "mild" behandling, men inte är det konstigt att ett barn som behandlas så här blir helt jävla totalrubbat som vuxen:
korvgubbe skrev:....vänta nu här? Markus.. sitter du här och säger att miljö och bakgrund kan påverka en person så att denne kan bli mer benägen att ställa till satyg än någon annan ?
Markus skrev:Det tycker jag faktiskt att det är, inte för att det ursäktar någonting eller föranleder någon speciell typ av "mild" behandling, men inte är det konstigt att ett barn som behandlas så här blir helt jävla totalrubbat som vuxen...
nä! det är det verkligen inte. Har man behandlats så som det skrivs i DN så är det riktigt illa.. Men jag vill passa på att påpeka att ingen av dessa offer varesig blev våldtagna eller mördade.. så några enkla paraleller ser jag inte och förmildrande är det definitivt INTE. Har man begått ett brott får man lov att ta sitt straff.. utan pardon!
Phankjo.
korvgubbe skrev:....vänta nu här? Markus.. sitter du här och säger att miljö och bakgrund kan påverka en person så att denne kan bli mer benägen att ställa till satyg än någon annan ?
) är att jag kan mycket väl se förklaringen och det tragiska i det som hänt utan att för den sakens skull ändra på ansvarsfrågan vilket ni velour-feminist-anarkist-stenkastar-palestinasjalsbeklädda-husockupants-vegan-miljöivrar-kommunister gör.
Markus skrev:...vilket ni velour-feminist-anarkist-stenkastar-palestinasjalsbeklädda-husockupants-vegan-miljöivrar-kommunister gör.![]()
crf 450 skrev:nä! det är det verkligen inte. Har man behandlats så som det skrivs i DN så är det riktigt illa.. Men jag vill passa på att påpeka att ingen av dessa offer varesig blev våldtagna eller mördade.. så några enkla paraleller ser jag inte och förmildrande är det definitivt INTE. Har man begått ett brott får man lov att ta sitt straff.. utan pardon!
Phankjo.
korvgubbe skrev:Njae, då har du nog fått fel uppfattning om var jag står i frågan.. Jag förringar inte hans skuld på något sätt... Han är fortfrande lika skyldig...
amullo skrev:Hoppas han får en låååång och trevlig vistelse på fängelse, där andra interner som är har barn kan... "undervisa".... honom i hur det är att bli våldtagen, misshandlad och liknande.
Ett enkelt nackskott har han inte förtjänat.
Markus skrev:Inga våldtäktsdömda eller liknande sätts med "de andra" fångarna i Sverige.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |