Nu är jag less på honom

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Ni minns min käre pingstvän på jobbet

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75839

Nu är jag less på honom och hans spydiga kommentarer och arroganta uppförande.

Så förslag på hur jag ska göra livet/dagarna sura för honom på jobbet ?
Vad är det värsta pingstvännerna vet ?

Mata mig gärna med information om deras sätt att se på härligheten med kristendomen, jag tar gärna en diskussion med honom och kapar honom vid fotknölarna vid fikarasten.

det går inte diskutera med riktigt galet religiösa människor, de har alltid en förklaring på allting som enligt dom själva är hur bra som helst.

Edit: hade dock en bra sida i bokmärken en gång med en katolsk präst som övergett kristendomen för att han insåg hur otroligt fel allting i bibeln och sånt var. Tar upp en jäkla massa motsägelser och felaktigheter i bibeln. Berättar även om hur samhället och hans familj och vänner såg på det när han en dag sa att han inte trodde på gud längre.

Last edited:
Kan tillägga att han började med sin förakt till mig efter att jag.

Accelererat från 60-120 på 90 väg i en kurva då han var ute och gick med sin fru, jag vinkade glatt men han muttrade bara dagen efter på jobbet.

En dag övningskörde han med sin dotter inne i stan och jag rullade lungt och stilla mellan bilarna vid rödljuset.

Alla som körde motorcykel var idioter och jag hade dålig trafikmoral, det värsta han tyckte var min acceleration :fatta!

vi har ett öllotteri på jobbet där man tar med sig en öl blir typ 11 i potten
sen har vi en burk och man drar ett nummer eftersom och den som är kvar på slutet vinner.
Han kan inte ens TA i den burken "han vill inte befatta sig med sånt"

honkiie skrev:
det går inte diskutera med riktigt galet religiösa människor, de har alltid en förklaring på allting som enligt dom själva är hur bra som helst.

Edit: hade dock en bra sida i bokmärken en gång med en katolsk präst som övergett kristendomen för att han insåg hur otroligt fel allting i bibeln och sånt var. Tar upp en jäkla massa motsägelser och felaktigheter i bibeln. Berättar även om hur samhället och hans familj och vänner såg på det när han en dag sa att han inte trodde på gud längre.

ahh den skulle uppskattas

Last edited:
Hans sätt att "uppföra" sig beror nog bara på frustrationen och vetskapen om att hans föräldrar är syskon... eller något i den stilen. Det spelar nog ingen roll vad du gör eller säger, du kan slåss mot allt utom mot ignorans.

Det kanske räcker att du pratar med hoonom istället? Att trissa upp det hela kommer ju knappast göra eran arbetssituation bättre. Säg lugnt och sakligt vad det är som stör dig och be honom sluta med det. Samtidigt måste du ju också acceptera hans vilja som tex att han inte vill ha med öllotteriet att göra. Ge och ta helt enkelt.

Gustav O skrev:
Det kanske räcker att du pratar med hoonom istället? Att trissa upp det hela kommer ju knappast göra eran arbetssituation bättre. Säg lugnt och sakligt vad det är som stör dig och be honom sluta med det. Samtidigt måste du ju också acceptera hans vilja som tex att han inte vill ha med öllotteriet att göra. Ge och ta helt enkelt.

Han går inte att prata med, jag har försökt. Sist var förra veckan då jag mötte honom på morgonen "Morning" sa jag då tittade han bara snett på mig med en blick fylld av avsmak. Står jag och en annan arbetskamrat vid dörren och han är på väg ut kan han säga "Trevlig helg staffan" och vända blicken bort från mig. Öllotteriet befattar jag mig inte med heller för jag köper dom öl jag vill dricka :fyllisar

Gustav O skrev:

Vad är det du sitter och säger!? Acceptera en pingstvän!? Det är ju som att säga att det är ok att tro på gud :kocko

Näe, upp med en massa propaganda på väggarna i fikarummet där du förkastar allt vad religion heter. Du ska inte nämna att det är du men du ska ge honom en hint om det. Men ha ryggen fri, du ska försöka få honom att få psykbryt före dig. När det inträffar så är han lika ömtålig som oss andra och då ska du ge honom dödsstöten!

Dee_cati skrev:
. Du ska inte nämna att det är du men du ska ge honom en hint om det. Men ha ryggen fri, du ska försöka få honom att få psykbryt före dig.

Precis jag vill jävlas men han ska inte kunna bevisa för nån att det är jag men ändå ha en aning om att det kan vara jag.
Att sätta upp något i fikarummet känns lite fel då en av min bättre arbetskamrater är med i tronssköld. Han är helreko har upplevt en blöt kväll på stan i en raggarbil på 80talet och kan det där med att leva livet. Att han upplevt ljuset och härligheten med jesus på senare dar då han träffade sin fru måste jag bara respektera. Förövrigt har han ägt en ducce 916 och är helfrälst i sporthojar, sitter med smygribba då man glider in med tillern eller wheelar från jobbet. Han sitter och suktar efter en Gixxer 1k eller fireblade 1000rr men frugan och barnen suger just nu det mesta ur plånkan hans.

Twosaint skrev:
Han går inte att prata med, jag har försökt. Sist var förra veckan då jag mötte honom på morgonen "Morning" sa jag då tittade han bara snett på mig med en blick fylld av avsmak. Står jag och en annan arbetskamrat vid dörren och han är på väg ut kan han säga "Trevlig helg staffan" och vända blicken bort från mig. Öllotteriet befattar jag mig inte med heller för jag köper dom öl jag vill dricka :fyllisar
Då får du väl ta det med en överodnad. Säg att du har ett arbetsproblem som behöver lösas. Diskussion mellan er tre och så får man se om det funkar. Tror inte på att hetsa emot.

Fan vad gammal och vuxenman börjar bli.... :3freak

Lägg en porrtidning i hans fack alt. på skrivbordet.
Gör en stor beställning sprit från Tyskland och skicka hem till honom.

Det verkar ju inte vara några problem att reta upp honom iaf. Små stickande kommentarer om hans religion borde ju göra susen.

re

Hade en sådan på ett jobb en gång :kocko
Svär mycket & ofta när han är i närheten, det går dom igång på :tungan

Sätt på dig ett upp och nervänt kors som halsband.

Visa snoppen

Läs koranen högt

Slå honom

Ha sex på hans motorhuv, med en man.

Twosaint skrev:
Precis jag vill jävlas men han ska inte kunna bevisa för nån att det är jag men ändå ha en aning om att det kan vara jag.

På kort sikt kan det nog ge en viss tillfredsställelse att jävlas med någon på jobbet man inte kommer överens med. Men sen då? Hur kommer han att reagera, vad säger arbetskamraterna etc.

Om du inte har för avsikt att sluta inom den närmasta tiden tror inte jag att det är rätt medicin. Det finns risk för att det går överstyr.

I övrigt får jag intrycket att det verkar vara en surgubbe, sannolikt skulle han vara det även om han inte var pingstvän. Släpp religionsprylen.

Pröva med Gustav Os förlslag.

Faan, jag håller inte på att bli gammal, jag är redan där :huvet

Nu blir jag populär om jag säger att jag är pingstvän, va? :corn

Gustav O skrev:
Då får du väl ta det med en överodnad. Säg att du har ett arbetsproblem som behöver lösas. Diskussion mellan er tre och så får man se om det funkar. Tror inte på att hetsa emot.

Detta är förslaget jag skulle köra på. En pingstvän borde man kunna diskutera med.. även fast det finns undantag. :gnissla

John skrev:
Detta är förslaget jag skulle köra på. En pingstvän borde man kunna diskutera med.. även fast det finns undantag. :gnissla

Träffat på ett och annat undantag som inte är pingstvän och, såvitt jag vet, inte med i något annat trossamfund (möjligtvis kvar i svenska kyrkan).

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti