Nu är gruspiskaren köpt!

TheDude skrev:
Dina hojar har ju en likhet oxå...båda två låter riktigt fint ;) Blir det slip-on till XR'en till våren/sommaren kanske? :) (du skulle ju kunna låna en dämpare från tillern och montera på XR'en, hehe :D)

Akra helsystem... :hihi

Inte lönt med slip on på XRen, den går bättre med orginal pryttlarna. Men ett helsystem ökar lite över hela (Akra i alla fall...).
Och så sänker det ljudnivån något, och det är ett pluss. Den låter SOM FAN just nu.
Blue kunde höra min hoj när han låg bakom mig på sin XR, jag hörde aldrig honom när jag låg bakom honom... :crash
Men jag låg nog något längre bakom än Blue, han sniffade ju mina avgaser... :lol

PutteLiten skrev:

Inte lönt med slip on på XRen, den går bättre med orginal pryttlarna. Men ett helsystem ökar lite över hela (Akra i alla fall...).
Och så sänker det ljudnivån något, och det är ett pluss. Den låter SOM FAN just nu.
Blue kunde höra min hoj när han låg bakom mig på sin XR, jag hörde aldrig honom när jag låg bakom honom... :crash
Men jag låg nog något längre bakom än Blue, han sniffade ju mina avgaser... :lol
hehe, då skall du höra hur ett big-gun låter, bäst av allt är när man gasar i tunnlar etc,, fy fan va nice det är!!!!! :banana :Bugar
fast jag förstår att polarna inte vill ligga efter när man är ute å piskar grus etc tillsammans.. :D

PutteLiten skrev:

Klart att man ligger nära annars hör man ju inte skönsången!

PutteLiten skrev:

Sänks ljudnivån på XR'en med slip-on? Bakvänd effekt, hehe :D ;)

DwD skrev:
hehe, då skall du höra hur ett big-gun låter, bäst av allt är när man gasar i tunnlar etc,, fy fan va nice det är!!!!! :banana :Bugar
fast jag förstår att polarna inte vill ligga efter när man är ute å piskar grus etc tillsammans.. :D

Har du testat köra under små tunnlar? Typ sådana på cykelvägar? (jag vet, jag vet...men det var så frestande att köra av vägen bara för att hör hur det lät, höhö :crash ) Där dånar det friskt :D

Jag kör själv med ett Micron coolfiber från en CBR600 och det dånar på ganska bra, man blir så lycklig när folk nästan håller för öronen när man kör förbi, hehe :D

TheDude skrev:
Har du testat köra under små tunnlar? Typ sådana på cykelvägar? (jag vet, jag vet...men det var så frestande att köra av vägen bara för att hör hur det lät, höhö :crash ) Där dånar det friskt :D

Jag kör själv med ett Micron coolfiber från en CBR600 och det dånar på ganska bra, man blir så lycklig när folk nästan håller för öronen när man kör förbi, hehe :D

Bara jag som vill ha "lagom" ljudnivå på min XR?? :(

Jag vill ju kunna leka var jag vill utan att grannen ringer fabbo blå...

Akra kurva :kär
http://www.akrapovic-exhaust.com/main/catalog/honda/xr650r/racing/chart.html

PutteLiten skrev:
Bara jag som vill ha "lagom" ljudnivå på min XR?? :(

Jag vill ju kunna leka var jag vill utan att grannen ringer fabbo blå...

Akra kurva :kär
http://www.akrapovic-exhaust.com/main/catalog/honda/xr650r/racing/chart.html

Jag får väl hålla med om att det inte behöver låta FÖR mycket...men lite jordbävningsmuller är aldrig fel, höhö ;)

En sak som hade varit j*kligt bra med en ljudlös off-roadare är att då hade man kunnat smita in på varenda grustag i hela landet utan att riskera att man blir upptäckt lika mycket :brynad

Den där Akra-kurvan såg föressten inte helt fel ut...jag börjar förstå varför det går att powerwheela på 3'an med XR'en :D

DwD skrev:
det finns en Quiet core till Big-Gun åxå, funderar på att köpa den senare. tjejen klagar lite på att det låter lite för mycket när jag drar iväg på morgonen..

men det är så jäääkla härligt ljud!!! :Bugar :kär :banana

Köp ett par öronproppar till henne i julklapp, hehe :D

TheDude skrev:
En sak som hade varit j*kligt bra med en ljudlös off-roadare är att då hade man kunnat smita in på varenda grustag i hela landet utan att riskera att man blir upptäckt lika mycket :brynad

Det är precis det som är min poäng. :)

Jag gillar själv att det dönar en del, men om man sprätter på samma ställe då och då, typ varje helg eller så. Så kommer de som bor i närheten tröttna och antingen stätta upp hinder eller ringa polisen när man kommer dit.
Och, vem har en 100% laglig hoj??
Och även om man smiter iväg så är ju den favisplatsen förbrukad. :(

Och så jäkla många grusbusställern finns det inte i Hbgs närområde, då måste man först köra några mil, och kan jag undvika det så gör jag gärna det... XR =! Touring... :hihi

PutteLiten skrev:
Det är precis det som är min poäng. :)

Jag gillar själv att det dönar en del, men om man sprätter på samma ställe då och då, typ varje helg eller så. Så kommer de som bor i närheten tröttna och antingen stätta upp hinder eller ringa polisen när man kommer dit.
Och, vem har en 100% laglig hoj??
Och även om man smiter iväg så är ju den favisplatsen förbrukad. :(

Och så jäkla många grusbusställern finns det inte i Hbgs närområde, då måste man först köra några mil, och kan jag undvika det så gör jag gärna det... XR =! Touring... :hihi

Hehe, jo den risken finns här också...möjligtvis är det ganska riskfritt ute i militärspåren (ifall man inte möter någon bandvagn, hehe :D). Finns det inga militärspår där uppe som du kan ge dej ut på?

Lägg gärna upp en bild på era leksaker :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...