NSR 125 som toppar 300+

Troligt?

• Antal röstningar
    0
Jag har haft en likadan nsr en gång i tiden.. dock en 95a men samma modell... Och den ramen skulle definitivt inte orka hålla en 750 R motor!
Nä fyfan, mytomaner är det värsta som finns... Be att få kolla på den, så ska du nog få se att den egentligen inte ens existerar, varken med 125 eller 750 motor...

OM nu killen har en sån är han medlem här på SH? Skulle vatt kul att se den om den nu finns. Dock skulle jag också inte tro att det skulle gå särskillt bra att bygga om en sån till 750. Bara iden är ju jobbig att tänka på.

En person man umgick med för länge sen berättade att han fick provköra sin kusins kompis FZR1000 när han och hans familj var och hälsade på några Molgan-släktingar lååångt bort (så som det brukar heta), och körde då ifrån alla crossar på en crossbana, för han hade ju SÅ mycket mer kubik och effekt, som han förklarade sin överlägsenhet på crossbanan med.

Detta var c:a 15 år sen den här killen berättade det, och vi var/är jämngamla. Kanske överflödigt att tillägga att han var notorisk mytoman? :rolleyes:

Det är vad jag tror i det här fallet också tills motsatsen bevisats.

Host host**Bullshit** host , jag tror du har en kompis som ar lystløgnare....

Padde skrev:
OM nu killen har en sån är han medlem här på SH? Skulle vatt kul att se den om den nu finns. Dock skulle jag också inte tro att det skulle gå särskillt bra att bygga om en sån till 750. Bara iden är ju jobbig att tänka på.

Det har jag faktiskt ingen aning om. Svårt att veta så mycket när det är en kompis till en kompis som har hojen . bara det gör det mindre trovärdigt.
thundrace skrev:
Skulle vilja se den som kan klämma in en 4-förgasarbrygga mellan ramrören på en ns eller likn...wohoo....ja jävlar sicka ena det finns... :D
:fatta! vad är det du säger. Var inte dum nu.. NS har ram med fyrkatsprofil inte rör. :gråta

Calmanders skrev:
En person man umgick med för länge sen berättade att han fick provköra sin kusins kompis FZR1000 när han och hans familj var och hälsade på några Molgan-släktingar lååångt bort (så som det brukar heta), och körde då ifrån alla crossar på en crossbana, för han hade ju SÅ mycket mer kubik och effekt, som han förklarade sin överlägsenhet på crossbanan med.

Detta var c:a 15 år sen den här killen berättade det, och vi var/är jämngamla. Kanske överflödigt att tillägga att han var notorisk mytoman? :rolleyes:

Det är vad jag tror i det här fallet också tills motsatsen bevisats.
och du trodde honom?.. :hihi
Kan tillägga att jag inte vet själv om det är möjligt med 750R motor i en NSR. Har trott på tomten.. mobba mig inte. :död

philsson skrev:
och du trodde honom?.. :hihi
Kan tillägga att jag inte vet själv om det är möjligt med 750R motor i en NSR. Har trott på tomten.. mobba mig inte. :död

Självklart! Precis lika mycket som när samma person berättade att han kört 200km/h med en Beach Buggy på en skogsväg mitt i natten utan lysena på... :hihi Haha, fan vilka skrönor man fått höra.

Padde skrev:

Det är inte du i skåne och NSR_martin i jkpg då som byggt hojen?

Min FZR1000 har vunnit kRåSsässäm och rockar skiten av alla värStIngAr.
Sa jag att den gör 478km/h och har 19485hästar med!!
Fatta, asfalten brinner när jag försöker köra sakta! :yoparty
................
Eller var det min polares, polares, polares, polares svärmorsas jobbarkompis kusins farbror som hade en fiat 127 som gjorde så? :D

Äh, skrävlare kan vara kul ibland, speciellt då man trissar upp dom och håller med om att det är apgrymma prylar dom vet om finns :D
Trissa upp honom i brygga med ditt eget lustgasprojekt som kommer ge 436hästar på baaaaakan!! :banana
//Tobbe

Mytoman :7peta jag hadde funderingar att sätta in en 400cc motor i min af1 "större än nsr" med de fick inte plats!!!
SÅ jag kan nog va säker på att han ljuger om sitt projekt!

thundrace skrev:
Skulle vilja se den som kan klämma in en 4-förgasarbrygga mellan ramrören på en ns eller likn...wohoo....ja jävlar sicka ena det finns... :D

Ursäkta,hoppa inte på mig,fyrkantsprofil ÄR ett rör. :fatta!

philsson skrev:
Det har jag faktiskt ingen aning om. Svårt att veta så mycket när det är en kompis till en kompis som har hojen . bara det gör det mindre trovärdigt.

:fatta! vad är det du säger. Var inte dum nu.. NS har ram med fyrkatsprofil inte rör. :gråta

tobbeviking skrev:
Min FZR1000 har vunnit kRåSsässäm och rockar skiten av alla värStIngAr.
Sa jag att den gör 478km/h och har 19485hästar med!!
Fatta, asfalten brinner när jag försöker köra sakta! :yoparty
................
Eller var det min polares, polares, polares, polares svärmorsas jobbarkompis kusins farbror som hade en fiat 127 som gjorde så? :D

Äh, skrävlare kan vara kul ibland, speciellt då man trissar upp dom och håller med om att det är apgrymma prylar dom vet om finns :D
Trissa upp honom i brygga med ditt eget lustgasprojekt som kommer ge 436hästar på baaaaakan!! :banana
//Tobbe

Haha... Helt klart har dom underhållsvärde. Dock har man inte sett personen sen -91.

Nu har jag inte tid att sitta här mer, utan måste ut i mitt gigantiska garage och bygga vidare på mitt dragracingprojekt, som innefattar en styck Challenger Rymdfärja, plus några Spaceninja-mega-lazer motorer.

thundrace skrev:
Ursäkta,hoppa inte på mig,fyrkantsprofil ÄR ett rör. :fatta!
Man lär sig nåt varje dag.. eller mer. :rolleyes:

Calmanders skrev:
Haha... Helt klart har dom underhållsvärde. Dock har man inte sett personen sen -91.

Nu har jag inte tid att sitta här mer, utan måste ut i mitt gigantiska garage och bygga vidare på mitt dragracingprojekt, som innefattar en styck Challenger Rymdfärja, plus några Spaceninja-mega-lazer motorer.
Haha.. så asgrym humor de e på dehär forumet. :rofl

ram m.m måste modifieras om ganska mycket.
men teoretiskt sett borde det ju gå.
eller ?
Fast om det håller är en annan sak :hihi

Last edited:
Calmanders skrev:

Fi fan vad cooolt, ska du ha michälindäck på eller? :hihi
//Tobbe

Påminner mig om arbetskamraten som sa att han kände en som hade slängt i en Bmw v12 i en Citroen Ds... Hahhahahaa, det tror jag fan när jag ser det.... :lol :hihi :rofl

Angående rör och fyrkantsprofil. Är det inte så att en fyrkantsprofil är en extruderad profil och ett rör är ett rör? Novis, men fundersam. :va

Ädit: Biltypen ser ut som på bild, motorrummet med en fyrcylindrig maskin ser ut som på bild.

Bifogat

• doc-657.jpg
    doc-657.jpg
    43.9 KB · Visningar: 67
  • 1972_Citroen_DS_Super_engine.jpg
    1972_Citroen_DS_Super_engine.jpg
    72.1 KB · Visningar: 177
Last edited:
[blom] skrev:
ram m.m måste modifieras om ganska mycket.
men teoretiskt sett borde det ju gå.
eller ?
Fast om det håller är en annan sak :hihi
Som sagts tidigare, inget är omöjligt med lite vilja och pengar.
Men att göra detta med bibehållet utseende från 125an kan vi nog glömma då du knappast lär få in en halvmeter radfyra på samma plats som en liten tvåtaktande stånka.
//Tobbe

Min moppe gjorde 170+ km/h med snabbgashandtag från Hobbex. Det är säkert!

/A

(Snabba och riviga starter fick man på köpet.)

Om enda kravet är att det ska sitta en 'nsr 125' skylt på den så går det säkert.
Annars får man ju speca vad som får resp inte får moddas.
Om nu inte frågan SKA sakna mening.

Påminner lite om en diskussion om möjlig effekt i en moppe, utan att tala om
vad som är max cyl.vol f en moppe.
Fyi: moppepojkarna tyckte 85 cc tveklöst var moppe....
/u

thundrace skrev:

Förgasarna försvann väl -96 på gsxr 750 motorerna, fast det är ju möjligt att dom använt sig av en äldre motor :7peta :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT