NSR 125 som toppar 300+

Troligt?


  • Antal röstningar
    0
Tur att det är sånt bett i orginalbromsarna på en 125:a, för dom lär ju inte behöva byta varken dom eller gaffeln. :hihi

Minns att ngn turbomatat en fireblade (?) på forumet och hade problem med flexande gaffel. :näsblod
Frågan är vad som INTE kommer flexa på en nsr med 750 motor.
//Tobbe
 
tobbeviking skrev:
Tur att det är sånt bett i orginalbromsarna på en 125:a, för dom lär ju inte behöva byta varken dom eller gaffeln. :hihi

Minns att ngn turbomatat en fireblade (?) på forumet och hade problem med flexande gaffel. :näsblod
Frågan är vad som INTE kommer flexa på en nsr med 750 motor.
//Tobbe
Mycket riktigt.. bara mer och mer som tyder på skitsnack. :fakta
 
Han bodde i skåne va? Var i skåne bor han, blev nyfiken på hans "gixxermoddade" nsr.
 
Min brorsa satte en Yamma 125:a motor i sin flakmoppe, den gjorde 90 blås och saknade totalt väghållning, detta är faktiskt sant.

Vi trimmade även en trehjulig invalidmoppe typ Shopper, men den skar....

Men att klämma in en 750 rova i en 125:a ram innebär att man måste skarva i nya motorfästen/ram, ingenting är iof omöjligt men ett sådant projekt saknar mål och mening, den lär inte göra +300 iaf.
 
GSXR1100R skrev:
Min brorsa satte en Yamma 125:a motor i sin flakmoppe, den gjorde 90 blås och saknade totalt väghållning, detta är faktiskt sant.

Vi trimmade även en trehjulig invalidmoppe typ Shopper, men den skar....

Men att klämma in en 750 rova i en 125:a ram innebär att man måste skarva i nya motorfästen/ram, ingenting är iof omöjligt men ett sådant projekt saknar mål och mening, den lär inte göra +300 iaf.
Om vi utgår från att det är sant så var han nog ganska ironisk med 300.. :hihi
 
Hejsan hoppsan!

Nu ska vi ta det här från början...
JA, det är jag som har snackat med philsson och lurat i honom mycket dumma grejor..

Alltihop började i eftermiddags när jag satt och surfade på nätet... Hör att min msn plingar till, tänker att det kan vara trevligt att snacka lite...
Började lugnt och säkert, han frågade hur det gick med mina hojar och lite allmänt dösnack...
Fortsätter att snacka en massa... sedan börjar philsson snacka om att en rd500 ska dra en cbr600 av nyare modell, bara för att det är 2takt i rd:n.... redan nu börjar jag tröttna... på allt snackande...

så för att testa philsson lite grann skickar jag iväg en bild på en hoj som ska göra 300+, vilket egentligen är en bild på min trötta nsr. Fortsätter att snacka lite, märker att han sväljer mer och mer så jag breder på ordentligt för att han ska fatta att jag driver med honom, tiden går och prestandan blir värre och värre... till slut blev jag tvungen att sticka iväg...

Sedan så kommer jag tillbaka nu, hittar länken här på sporthoj och kan inte annat än att garva åt vår allas lättlurade vän philsson....

Jag var helt enkelt sugen på att testa hur lättlurad han var... jag vet inte det kanske var dumt... men skoj iallafall

och jag har mycket väl insett att det krävs väldigt MYCKET för att man ska klara av att göra en sånhär sak... man hinkar ju inte direkt ner en 750 motor i den ramen utan att det ger med sig någonstans... är också mycket tvecksam till att det skulle få plats med tanke på framgaffeln...

det är som sagt inte första gången han verkar svälja något direkt... har ju fått förklara för honom att det t ex inte finns någon kompressor på en nsr ifrån fabrik...

Förlåt philsson men jag trodde allvarligt inte att du skulle gå på det... Vill ändå passa på att tacka dig för att du finns... om du visste vad skoj jag har haft....
 
NSR_ERnsT skrev:
Hejsan hoppsan!

Nu ska vi ta det här från början...
JA, det är jag som har snackat med philsson och lurat i honom mycket dumma grejor..

Alltihop började i eftermiddags när jag satt och surfade på nätet... Hör att min msn plingar till, tänker att det kan vara trevligt att snacka lite...
Började lugnt och säkert, han frågade hur det gick med mina hojar och lite allmänt dösnack...
Fortsätter att snacka en massa... sedan börjar philsson snacka om att en rd500 ska dra en cbr600 av nyare modell, bara för att det är 2takt i rd:n.... redan nu börjar jag tröttna... på allt snackande...

så för att testa philsson lite grann skickar jag iväg en bild på en hoj som ska göra 300+, vilket egentligen är en bild på min trötta nsr. Fortsätter att snacka lite, märker att han sväljer mer och mer så jag breder på ordentligt för att han ska fatta att jag driver med honom, tiden går och prestandan blir värre och värre... till slut blev jag tvungen att sticka iväg...

Sedan så kommer jag tillbaka nu, hittar länken här på sporthoj och kan inte annat än att garva åt vår allas lättlurade vän philsson....

Jag var helt enkelt sugen på att testa hur lättlurad han var... jag vet inte det kanske var dumt... men skoj iallafall

och jag har mycket väl insett att det krävs väldigt MYCKET för att man ska klara av att göra en sånhär sak... man hinkar ju inte direkt ner en 750 motor i den ramen utan att det ger med sig någonstans... är också mycket tvecksam till att det skulle få plats med tanke på framgaffeln...

det är som sagt inte första gången han verkar svälja något direkt... har ju fått förklara för honom att det t ex inte finns någon kompressor på en nsr ifrån fabrik...

Förlåt philsson men jag trodde allvarligt inte att du skulle gå på det... Vill ändå passa på att tacka dig för att du finns... om du visste vad skoj jag har haft....
Haha.. du är för go.. dethär blev nästan lite pinsamt. :hihi
Men vem vet.. det kanske är möjligt.. :rolleyes:
(Skulle gärna vilja veta vilka som röstade för JA) vem vet.. jag kanske också drev med er.. :crash
 
philsson skrev:
Haha.. du är för go.. dethär blev nästan lite pinsamt. :hihi
Men vem vet.. det kanske är möjligt.. :rolleyes:
(Skulle gärna vilja veta vilka som röstade för JA) vem vet.. jag kanske också drev med er.. :crash
Trodde du på :tomten med? :hihi
Du måste ändå hålla med om att det blev en ganska kul tråd :rofl
//Tobbe
 
Höhöhöhöhöhööh :hihi :rofl :lol

Mkt roligt :-D

Hoppas att ngn skulle kunna säga så om det där bmw v12 vs. Citroen Ds påståendet som jag fick... :huvet
 
det är visst några små saker som jag har glömt att reda ut....
på bilden är hojen i min ägo sedan 3 timmar tillbaka... ungefär... i papperna tysk och oreggad i sverige... var osäker på hur mycket som skulle behöva sitta kvar... så jag lät bli att chansa....

nu ska skiten bort.... behöver inte säga mer tror jag...
 
wonderwizard skrev:
insprutning kom väl 98 ?

saxat ur haynes handboken: "The GSX-R750W was introduced in November 1997. Engine tuning and revised transmission ratios combined with new fuel injection and digital-direct ignition systems to improve engine power delivery and acceleration."

så i verkligheten 1998 :tummenupp

/xf
 
ähh ingenting är omöjligt, dom gjorde ju ett reportage i motorjounalen om nån snubbe i norrland som slängt på en bilmotor på en flakmoppe =P

dock så tror jag inte att det här fallet är så sant...
 
Jag är så nybörjare att jag har inte ens sett en sån där NSR IRL. Jag vet att gsxen är en rad4 men borde det inte gå få in en vtwin under de där kåporna?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top