NSR 125 som toppar 300+

Troligt?

• Antal röstningar
    0
Flerpen skrev:
ähh ingenting är omöjligt, dom gjorde ju ett reportage i motorjounalen om nån snubbe i norrland som slängt på en bilmotor på en flakmoppe =P

dock så tror jag inte att det här fallet är så sant...

Jäkligt kul tråd! Angående flakan så var det ett rörramsbygge med en 500 cui
cadillac v8. Samma man hade tidigare byggt om en helt vanlig flaka med en yamaha xj 750 motor!

Min farmor skulle på mameluckrea i Enskede i Torsdags. Hon dängde i en Viper V-10:a i rollatorn och var där kvickt som fasen. Bad farmor skicka en bild men hon sa att kameran var trasig, synd.

Last edited:
Underbar tråd!
Funderade ingen över bredden?
För att utgående axel och bakdrev ska vara i linje så borde motorn fungera som stöd, på höger sida då förstås.

Pinky skrev:
Förgasarna försvann väl -96 på gsxr 750 motorerna, fast det är ju möjligt att dom använt sig av en äldre motor :7peta :hihi
Förgasrana försvann 98.. men någon har kanske redan påpekat det... :)

Vi grabbar i områdets moppegarage slängde in en 125cc crossmotor i en Gileraram eller om det var en 100cc... hmm kommer inte ihåg..
Moppen gick som fasen.. och svingen höll.... Ett kort tag :tummenupp

stranglefoot skrev:
Jäkligt kul tråd! Angående flakan så var det ett rörramsbygge med en 500 cui
cadillac v8. Samma man hade tidigare byggt om en helt vanlig flaka med en yamaha xj 750 motor!

Visst flakan med Caddy-motorn var fet men jag gillade än 750n mer, kändes lite mer leksak än den med V8, som kändes liiite mer landväg .

Kul tråd btw !

tobbeviking skrev:
Som sagts tidigare, inget är omöjligt med lite vilja och pengar.
Men att göra detta med bibehållet utseende från 125an kan vi nog glömma då du knappast lär få in en halvmeter radfyra på samma plats som en liten tvåtaktande stånka.
//Tobbe
tror jag håller med :banana

det är väl fullt lagligt att köra i vilken motor du vill och fortfarande ha den reggad som 125 om jag förstått det rätt, men du får dock inte köra den på lätt kort då restriktionerna på det inte ligger på vad hojen är reggad som utan vilken kubik och effekt du har. (om det nu går) Vet inte riktigt men så har jag för mig att det är. (har inte läst hela tråden så jag hoppas att jag inte ekar vad någon redan sagt.) Men det låter kul!

pakopak skrev:
det är väl fullt lagligt att köra i vilken motor du vill och fortfarande ha den reggad som 125 om jag förstått det rätt, men du får dock inte köra den på lätt kort då restriktionerna på det inte ligger på vad hojen är reggad som utan vilken kubik och effekt du har. (om det nu går) Vet inte riktigt men så har jag för mig att det är. (har inte läst hela tråden så jag hoppas att jag inte ekar vad någon redan sagt.) Men det låter kul!
Du borde läsa hela tråden faktiskt.. den är rätt kul.. :hihi

xfader skrev:
Haynes skrev:
"The GSX-R750W was introduced in November 1997. Engine tuning and revised transmission ratios combined with new fuel injection and digital-direct ignition systems to improve engine power delivery and acceleration.

The engine can also be directliy fitted into the NSR 125. This will make the NSR go at least 300 km/h independent of gear ratios. A slight modification of the throttlewire is needed for maximum performande."

Svart på vitt: det går! Haynes kan dom :)

( :hihi )

NatoN skrev:
Svart på vitt: det går! Haynes kan dom :)

( :hihi )

Tack för att du ger philsson hopp, nu kommer han gagga på mig på msn bara för det, TACK IGEN! :mad: :huvet

Kvittar om det är sant eller inte, jag kommer ändå få gagga med honom i flera timmar minst om detta! :4skrika

Solid snake skrev:
Tack för att du ger philsson hopp, nu kommer han gagga på mig på msn bara för det, TACK IGEN! :mad: :huvet

Kvittar om det är sant eller inte, jag kommer ändå få gagga med honom i flera timmar minst om detta! :4skrika
gillar du inte mig.. :gråta

Jaha, jag trodde vi snackade 125 cc 2-takt som gällde.

Stoppa i en 750 motor och maxa, då är det ju ingen match. =)

Calmanders skrev:
utan måste ut i mitt gigantiska garage och bygga vidare på mitt dragracingprojekt, som innefattar en styck Challenger Rymdfärja

Dänn har jö äksploterat! :7peta :fatta!

Du måste mena Columbia? ;)

Tydligen går det att få in en V8 i en VW-bubbla... om man är beredd att bygga om allt och köra från baksätet. :rofl

Den hojen kan nog beteknas som farlig att framföra, kan aldrig tro att den byggts med sånna överdimensionering att klarar en 750 motor.

ft skrev:
Dänn har jö äksploterat! :7peta :fatta!

Du måste mena Columbia? ;)

Tydligen går det att få in en V8 i en VW-bubbla... om man är beredd att bygga om allt och köra från baksätet. :rofl
VW bubbla som du säger har motorn bak, bara så du vet.
Så det blir ju en omfattande ombyggnad isf, man jag antar att man kan strunta i baksätet helt:-)

Poacher skrev:
VW bubbla som du säger har motorn bak, bara så du vet.
Så det blir ju en omfattande ombyggnad isf, man jag antar att man kan strunta i baksätet helt:-)

Det är inte så svårt som man kan tro, finns amerikanska firmor som säljer adapters så du kan hänga på en massa olika motorer bak på växellådan på gamla bubblor, tex V-8, Mazda vankel och olika hoj motorer.

En adapter till en V-8 kostar inte mer än 3.500,- plus frakt och lådan håller jättebra sen :3freak Eller inte.

Poacher, va?! Har bubblorna motorn bak?! Nä, vad säger du... vad kommer du att påstå härnäst? Att Porsche 911 har motorn bak? :kocko

;)

Som sagt, om man är beredd att riva ut allt och köra från baksätet för att få in motorn fram och kanske få något som liknar vägegenskaper kvar. Man kan inte vara för övertydlig ibland, tydligen. :)

Chronic skrev:
En adapter till en V-8 kostar inte mer än 3.500,- plus frakt och lådan håller jättebra sen :3freak Eller inte.

Någon länk till galenskaperna? En VW-bubbla med V8 i baksätet vore ännu roligare! :Bugar

Jag har provat att ha en stor laserskrivare i bakre halvan av en gammal Renault 5. Det var nog intressant, framhjulen lättade om man gungade lite lätt på huven. Japp, den visade tendenser till understyrning... på torr asfalt... i 20 km/h... :rofl

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT