Novemberkåsan 2021

Styret_Larsson

Gubbsportnörd.
Gick med
18 Aug 2021
Hoj
Suzuktm
Hur följer man tävlingen bäst hemma från soffan, finns det nån livestream eller nåt?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Körde en P-G Lundmark från Arvidsjaur till nån tävling i Dalarna, krängde om däck vann tävlingen och kommenterade det hela med "fjant tävling", krängde om däcken igen och sen körde hem igen, eller är detta en skröna?

Är väl bara att köra nästa år?
Det var på Rally Loos i dalarna som han åkte ner med hojen, bytte däck, vann tävlingen, bytte däck och körde hem. Det var i träningsdagboken på farmerlips.se som han kommenterade tävlingen med "Fjanttävling"...

Inte ens PG skulle kalla Kåsan för fjanttävling... :D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Svensk Enduro är som Jazzmusik. Det är svinkul att spela (köra) men aptråkigt att lyssna (titta) på... :D

Däremot Extreme/Hard enduro med spektakulära varvlopp, korta slingor runt en mindre yta som Getzen Rodeo eller Battle of Vikings är roligt att titta på. Det är också lätt att göra en tv-produktion av det vilket förklarar varför det har blivit en så stor sport i världen plus att de som kör har fått hjältestatus.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Svensk Enduro är som Jazzmusik. Det är svinkul att spela (köra) men aptråkigt att lyssna (titta) på... :D

Däremot Extreme/Hard enduro med spektakulära varvlopp, korta slingor runt en mindre yta som Getzen Rodeo eller Battle of Vikings är roligt att titta på. Det är också lätt att göra en tv-produktion av det vilket förklarar varför det har blivit en så stor sport i världen plus att de som kör har fått hjältestatus.

Fast kåsan tillhör nog kategorin som är roligare att se än köra. Det roliga med att köra den är nog bara glädjen att ha klarat den för den bråkdel som faktiskt klarar av den.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Fast kåsan tillhör nog kategorin som är roligare att se än köra. Det roliga med att köra den är nog bara glädjen att ha klarat den för den bråkdel som faktiskt klarar av den.
I enduro-sammanhang är Kåsan det absolut roligaste jag har kört. Hela upplevelsen är sjukt häftig, sjukt bra evenemang och bra sträckor.

Köra helt solo, ensam ute i mörkret i 30 min, kötta på, komma fram och sen mängder med eldar, människor, få ångest över att man då vet att man kommer till ett jävla pissigt surhål, en i publiken springer fram till en och skriker 'kör efter mig, jag springer före och visar vägen' och sen springer dåren genom vattnet och verkligen visar man ska kan köra.

Det är fucking fantastic faktiskt.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Hur följer man tävlingen bäst hemma från soffan, finns det nån livestream eller nåt?




 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top