Nostalgitråden !!

[QUOTE=Kakan;

:7peta :va är du SÅ gammal som lorden ;) :D Sånt där fans när jag var väääälldigt liten ju :D :rolleyes:

Japp,kan nätt å jämnt ligga utan käpp....:)

edit :liggautankäpp ?

Jag minns när en dosa generalsnus kostade 3,50:- :mad:

Slutet på 1970 talet när jag började snusa så kostade en dosa 1.20kr:D Fanns även 250grams lådor med snus som man hade i kylen o fyllde på dosan ifrån,då blev det ändå billigare:)

Vem minns nostalgo-hoj-tillbehör ?
Som till exempel den kombinerade nummerskylt-och-bygellås-hållaren,som skramlade som ett tomt oljefat när man körde ?

Klart man hade en sån!:tummenupp

eller Rask tilbakaflyttat som alla skulle ha,riktigt dassig passform,men ballt.
Då.

Det hade jag också samt ett laverdastyre med grab-on handtag! Redan då va man coooool!!

Last edited:
Grab-On... :rofl

Tjocka som falukorvar, och med åren hårdnade de så de var inte vibrationshämmande heller, som ju var hela grejen.
Jag har ett par ff på min 125:a när jag tänker efter! :D

Mer nostalgi på riktigt:

Raask-pinnar har jag till min Cafe´räser... Likaså MM-kaross, Stigefeldt 4-1 Dunstall-clipon italienska LM-fälgar, öhlins styrdämp samt bakdämpare, och snart ISR-ok.

Last edited:
Grab-On... :rofl

Tjocka som falukorvar, och med åren hårdnade de så de var inte vibrationshämmande heller, som ju var hela grejen.
Jag har ett par ff på min 125:a när jag tänker efter! :D

Mer nostalgi på riktigt:

Raask-pinnar har jag till min Cafe´räser... Likaså MM-kaross, Stigefeldt 4-1 Dunstall-clipon italienska LM-fälgar, öhlins styrdämp samt bakdämpare, och snart ISR-ok.

Den måste jag se lajv.
Tar me kårv,haru grill å kål ?

Vem minns nostalgo-hoj-tillbehör ?
Som till exempel den kombinerade nummerskylt-och-bygellås-hållaren,som skramlade som ett tomt oljefat när man körde ?

Man fick linda isoleringstejp runt låsbygeln så det satt stumt mot hållaren då skramla det mindre:D

Blå Puch Dakota med frammåtlutat Buffalo styre. Obligatoriska tillbehör var orange/svart fiberpälsfäll över sadeln och snabbgashandtag. Föraren skulle ha orange Torsbykavaj.

Torsbykavaj = HH fiberpälsjacka.

Blå Puch Dakota med frammåtlutat Buffalo styre. Obligatoriska tillbehör var orange/svart fiberpälsfäll över sadeln och snabbgashandtag. Föraren skulle ha orange Torsbykavaj.

Torsbykavaj = HH fiberpälsjacka.

Jupp snabbgas fanns:) Men jag hade äkta fårskinnspläd på limpan. men sen körde ju jag Yamaha disco med skivbroms från 1977:D Va första moppen med skivbroms tror jag,har den kvar i garaget hemma hos föräldrarna. Gul e den med pepitalack på sidorna.. Va någon jubileumsmodell från Yamaha pga något vunnet VM i hojåka:D

Körde (faktiskt) Yamma FS50 på den tiden!
Ingen Disco...bara namnet avslräckte ju!
Och varför man skulle ha skivbroms förstod vi ju aldrig... Bromsen var ju fartens fiende nummer ett! :fakta

Min gjorde, med hemgjort insug (slidmatad) Tromboncini exp.kammare och en 5,5 cylle med extra spolkanal rediga 85 en gång... Ja mätar-85 alltså, i en lång nedförsbacke mot Strömsholm.
Direkt efter detta var det dags för renovering...då det plingade betänkligt i cylindern :)

Alla trötta Puchars skräck var ju när vi med Yammorna kom!
Zündappar var relativt ovanligt. Man hade hört om hur djävligt de skulle sägas gå, men de gick ju aldrig = inget hot! :rofl

Suzuki var det bara finnar som köpte (beats me why...) och de var inte alls med i matchen då de bara gjorde 28 Km/h no matter what.

:va :eek: ni är ju gamla dom där sakerna fanns när jag var redigt liten :) :D

*/ ?>
Back