Nostalgitråden !!

Min gjorde, med hemgjort insug (slidmatad) Tromboncini exp.kammare och en 5,5 cylle med extra spolkanal rediga 85 en gång... Ja mätar-85 alltså, i en lång nedförsbacke mot Strömsholm.
Direkt efter detta var det dags för renovering...då det plingade betänkligt i cylindern :)
Min ombyggda och hemtrimmade Cresent 2000 (med 4-växlad Sachs motor från en DBS) klockades till 85 km/tim:) av polisen:mad: . Men efter att dom var klara med "avtrimmningen" fick jag bara tillbaka växellådan i en påse t.o.m motorblocket snodde dom:mad: . Jag som hade lagt ner så mycket jobb på den motorn. Speciellt sörjer jag den vackra 21mm Dellorto förgasaren med liggande trottel
, ställbart flottörhus och fint svarvad insugningstratt.
Den gick kanonbra och kolvringarna höll flera dagar i sträck.

/Ingvar
 
vi hade en flaka med en ts 125 motor på.
gick att åka på slangen med,men ibland ramlade man av när man landade...
 
Körde (faktiskt) Yamma FS50 på den tiden!
Ingen Disco...bara namnet avslräckte ju!
Och varför man skulle ha skivbroms förstod vi ju aldrig... Bromsen var ju fartens fiende nummer ett! :fakta

Min gjorde, med hemgjort insug (slidmatad) Tromboncini exp.kammare och en 5,5 cylle med extra spolkanal rediga 85 en gång... Ja mätar-85 alltså, i en lång nedförsbacke mot Strömsholm.
Direkt efter detta var det dags för renovering...då det plingade betänkligt i cylindern :)

Alla trötta Puchars skräck var ju när vi med Yammorna kom!
Zündappar var relativt ovanligt. Man hade hört om hur djävligt de skulle sägas gå, men de gick ju aldrig = inget hot! :rofl

Suzuki var det bara finnar som köpte (beats me why...) och de var inte alls med i matchen då de bara gjorde 28 Km/h no matter what.

Sitter en femhalva på min yamaha med:) Grabben fyllde 15 nyss så han har börjat tjata att vi ska hämta hem den:D Den här ligger som prio 2 o få igång morsans gamla som står på landet vet dock ej vad det e för årsmodell.
 
Last edited:
Zündappar var relativt ovanligt. Man hade hört om hur djävligt de skulle sägas gå, men de gick ju aldrig = inget hot! :rofl

De var rätt vanliga där jag växte upp. Nog gick de bra alltid. Det berodde väl på att det regelmässigt satt 100cc kolvar på dem.

Jag hade en skolkamrat som körde om en civilpolis med en sådan på en 70 -sträcka. Ingen hjälm, inga lysen, inga bromsar och fortkörning tror jag rubriceringen blev. Ryktet sade att han fick vänta till 21-årsdagen med körkortet.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top