Nostalgitråden !!

[QUOTE=Kakan;


:7peta :va är du SÅ gammal som lorden ;) :D Sånt där fans när jag var väääälldigt liten ju :D :rolleyes:

Japp,kan nätt å jämnt ligga utan käpp....:)

edit :liggautankäpp ?
 
Jag minns när en dosa generalsnus kostade 3,50:- :mad:

Slutet på 1970 talet när jag började snusa så kostade en dosa 1.20kr:D Fanns även 250grams lådor med snus som man hade i kylen o fyllde på dosan ifrån,då blev det ändå billigare:)
 
Vem minns nostalgo-hoj-tillbehör ?
Som till exempel den kombinerade nummerskylt-och-bygellås-hållaren,som skramlade som ett tomt oljefat när man körde ?

Klart man hade en sån!:tummenupp

eller Rask tilbakaflyttat som alla skulle ha,riktigt dassig passform,men ballt.
Då.

Det hade jag också samt ett laverdastyre med grab-on handtag! Redan då va man coooool!!
 
Last edited:
Grab-On... :rofl

Tjocka som falukorvar, och med åren hårdnade de så de var inte vibrationshämmande heller, som ju var hela grejen.
Jag har ett par ff på min 125:a när jag tänker efter! :D

Mer nostalgi på riktigt:

Raask-pinnar har jag till min Cafe´räser... Likaså MM-kaross, Stigefeldt 4-1 Dunstall-clipon italienska LM-fälgar, öhlins styrdämp samt bakdämpare, och snart ISR-ok.
 
Last edited:
Grab-On... :rofl

Tjocka som falukorvar, och med åren hårdnade de så de var inte vibrationshämmande heller, som ju var hela grejen.
Jag har ett par ff på min 125:a när jag tänker efter! :D

Mer nostalgi på riktigt:

Raask-pinnar har jag till min Cafe´räser... Likaså MM-kaross, Stigefeldt 4-1 Dunstall-clipon italienska LM-fälgar, öhlins styrdämp samt bakdämpare, och snart ISR-ok.

Den måste jag se lajv.
Tar me kårv,haru grill å kål ?
 
Vem minns nostalgo-hoj-tillbehör ?
Som till exempel den kombinerade nummerskylt-och-bygellås-hållaren,som skramlade som ett tomt oljefat när man körde ?

Man fick linda isoleringstejp runt låsbygeln så det satt stumt mot hållaren då skramla det mindre:D
 
Blå Puch Dakota med frammåtlutat Buffalo styre. Obligatoriska tillbehör var orange/svart fiberpälsfäll över sadeln och snabbgashandtag. Föraren skulle ha orange Torsbykavaj.

Torsbykavaj = HH fiberpälsjacka.
 
Blå Puch Dakota med frammåtlutat Buffalo styre. Obligatoriska tillbehör var orange/svart fiberpälsfäll över sadeln och snabbgashandtag. Föraren skulle ha orange Torsbykavaj.

Torsbykavaj = HH fiberpälsjacka.

Jupp snabbgas fanns:) Men jag hade äkta fårskinnspläd på limpan. men sen körde ju jag Yamaha disco med skivbroms från 1977:D Va första moppen med skivbroms tror jag,har den kvar i garaget hemma hos föräldrarna. Gul e den med pepitalack på sidorna.. Va någon jubileumsmodell från Yamaha pga något vunnet VM i hojåka:D
 
Körde (faktiskt) Yamma FS50 på den tiden!
Ingen Disco...bara namnet avslräckte ju!
Och varför man skulle ha skivbroms förstod vi ju aldrig... Bromsen var ju fartens fiende nummer ett! :fakta

Min gjorde, med hemgjort insug (slidmatad) Tromboncini exp.kammare och en 5,5 cylle med extra spolkanal rediga 85 en gång... Ja mätar-85 alltså, i en lång nedförsbacke mot Strömsholm.
Direkt efter detta var det dags för renovering...då det plingade betänkligt i cylindern :)

Alla trötta Puchars skräck var ju när vi med Yammorna kom!
Zündappar var relativt ovanligt. Man hade hört om hur djävligt de skulle sägas gå, men de gick ju aldrig = inget hot! :rofl

Suzuki var det bara finnar som köpte (beats me why...) och de var inte alls med i matchen då de bara gjorde 28 Km/h no matter what.
 
:va :eek: ni är ju gamla dom där sakerna fanns när jag var redigt liten :) :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top