Norska mästerskapen i helgen. Startförbud!

Det visade sig inte vara sant, var ett flertal förare som blev nekade körning idag på Bike Week. Så någon öppen träning är det tydligen inte fråga om, men det klart det är väl som vanligt att regler tolkas beroende på vem var och när. Mindre roligt att dra upp hojen 40 mil utan att få köra :huvet Har lärt mig några nya svordomar nu i alla fall :mad:
Låter så otroligt att jag måste fråga rakt ut: Vem nekade vem att köra i dag och varför?

Humlan skrev ju i en annan tråd att den här regeln bara gällde SM.

Först till kvarn gäller-på-åsen... så har det alltid varit.

Menar du att det även skulle gälla på eftermiddagarnas licensträning?
JA.

Text från hemsidan.

Under 3 dagar har vanliga "gatåkare" på MC möjlighet att köra på banan. Det sker under ordnade former, men är en mycket bra aktivitet för de som vill lära sig mer hur man hanterar sin MC. Mer information finns här: Länk... Licensträningen i vecka 30 (måndag - onsdag) körs mellan 15.00 - 18.00 delad i 3 grupper. Kostnad 300 kr (200 kr för juniorer). Ingen föranmälan. Först till kvarn...

Men om det inte är en öppen träning för alla, borde inte regeln i början av tråden gälla då? Dvs samtliga på träningen slipper tävla :confused:

Att ha en öppen licensträning där alla garanterat får köra är nog inte så enkelt att rodda.

Ponera att det kostar 300:- att köra mellan 15-18, oftast är det t.e.x 3 grupper, detta ger ca 20 min ggr 3 pass per grupp.

Kunden får altså ca 60 min bantid för denna summa.

Tänk nu om man fick för sig att öppna upp 1-2 grupper till, det skulle resultera i kortare/färre pass för samma summa eftersom man inte vet hur många som kommer till TR.

Alternativt så skulle man kunna ha en lista på väggen utanför sekreteriatet som man skriver in namn/klass i senast en timme innan TR, då vet iaf arrangören hur många som vill TR. och kan då bestämma antal grupper/körtid samt vad det kostar.

Dom flesta TR är dock långt ifrån fullsatta så detta är väl ännu ett I-landsproblem.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman