Norska mästerskapen i helgen. Startförbud!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det visade sig inte vara sant, var ett flertal förare som blev nekade körning idag på Bike Week. Så någon öppen träning är det tydligen inte fråga om, men det klart det är väl som vanligt att regler tolkas beroende på vem var och när. Mindre roligt att dra upp hojen 40 mil utan att få köra :huvet Har lärt mig några nya svordomar nu i alla fall :mad:
Låter så otroligt att jag måste fråga rakt ut: Vem nekade vem att köra i dag och varför?

Humlan skrev ju i en annan tråd att den här regeln bara gällde SM.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Först till kvarn gäller-på-åsen... så har det alltid varit.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Menar du att det även skulle gälla på eftermiddagarnas licensträning?
JA.

Text från hemsidan.

Under 3 dagar har vanliga "gatåkare" på MC möjlighet att köra på banan. Det sker under ordnade former, men är en mycket bra aktivitet för de som vill lära sig mer hur man hanterar sin MC. Mer information finns här: Länk... Licensträningen i vecka 30 (måndag - onsdag) körs mellan 15.00 - 18.00 delad i 3 grupper. Kostnad 300 kr (200 kr för juniorer). Ingen föranmälan. Först till kvarn...
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Men om det inte är en öppen träning för alla, borde inte regeln i början av tråden gälla då? Dvs samtliga på träningen slipper tävla :confused:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Att ha en öppen licensträning där alla garanterat får köra är nog inte så enkelt att rodda.

Ponera att det kostar 300:- att köra mellan 15-18, oftast är det t.e.x 3 grupper, detta ger ca 20 min ggr 3 pass per grupp.

Kunden får altså ca 60 min bantid för denna summa.

Tänk nu om man fick för sig att öppna upp 1-2 grupper till, det skulle resultera i kortare/färre pass för samma summa eftersom man inte vet hur många som kommer till TR.

Alternativt så skulle man kunna ha en lista på väggen utanför sekreteriatet som man skriver in namn/klass i senast en timme innan TR, då vet iaf arrangören hur många som vill TR. och kan då bestämma antal grupper/körtid samt vad det kostar.

Dom flesta TR är dock långt ifrån fullsatta så detta är väl ännu ett I-landsproblem.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top