Nordiskt Mästerskap 2005 Uddevalla

liljekvist skrev:
Openfinalen

1:Ola . E
2: Dygd . A
3: Johan . E

Han inte se 450 då jag skulle åla mig i skinnstället....

Inte helt hundra men tror 450 slutade:

1 Haug
2 Cedergren
3 Jocke Karlsson

Vad är adressen till sidan där man kan hitta alla resultat..

Fan vad sugen man blev på att köra när man såg alla bilderna..
Men man måste jobba ibland oxå...

Har bara varit ute och kört 2ggr iår. :( :(

Fixx skrev:
Vad är adressen till sidan där man kan hitta alla resultat..

Fan vad sugen man blev på att köra när man såg alla bilderna..
Men man måste jobba ibland oxå...

Har bara varit ute och kört 2ggr iår. :( :(
Det vanliga är www.mx-results.com eller www.mylaps.com.
Tyvärr verkar inget ha dykt upp där ännu.....

Inte för att vara tyken eller dum mot någon, men det var det absolut tråkigaste jag sett i motorsportsammanhang, husvagnsfolkrace inräknat. Efter ett heat så pallade jag inte mer. Liiiten liiten pyttebana med höger-vänster kombinationer med obefintliga rakor emellan.

Tyckte ni som körde att det verkligen var roligt??? Supermotard var det iaf inte enligt mig!! Det var två saker som var bra: Det var gratis och att jag passade på att göra ett ärende i uddevalla...

juha01 skrev:
Inte för att vara tyken...

kan mkt väl förstå att det var lite tråkigt att se på, banan var som du sa lite väl liten och kurvkombinationerna ganska enformiga så alla låg mest bara på ett led och körde.

jag tänkte faktiskt det mitt i finalheatet..."det här kan ju inte va så kul att se på..."

rejser skrev:
kan mkt väl förstå att det var lite tråkigt att se på, banan var som du sa lite väl liten och kurvkombinationerna ganska enformiga så alla låg mest bara på ett led och körde.

jag tänkte faktiskt det mitt i finalheatet..."det här kan ju inte va så kul att se på..."

Jodå, det blev rätt så spännande på en del ställen... :D Speciellt i kurvan ut ur grus-partiet...
Men den kändes inte som en supermotardbana ska, det håller jag med om.... En större raksträcka saknades, men det är ändå mycket bra jobbat av arrangörerna då det inte är lätt att hitta plats att bygga en bana..... Det var ju ändå NM..... :)
Men varför hade inte funktionärerna lärt sig att blå-flagga? Många som blev väldigt irriterade på det!

Last edited:
juha01 skrev:
Inte för att vara tyken eller dum mot någon, men det var det absolut tråkigaste jag sett i motorsportsammanhang, husvagnsfolkrace inräknat. Efter ett heat så pallade jag inte mer. Liiiten liiten pyttebana med höger-vänster kombinationer med obefintliga rakor emellan.

Tyckte ni som körde att det verkligen var roligt??? Supermotard var det iaf inte enligt mig!! Det var två saker som var bra: Det var gratis och att jag passade på att göra ett ärende i uddevalla...
Var glad att du itne satt hemma och glodde på F1 då :hihi

Näe, banan var väl inte den bästa. Men man tar alla chanser att få köra tills det börjar dyka upp vettigare banor. Och då åker man dit istället.

Mmm... Ståle ringde mig igår och beställde en bild å då passade jag på å gratta honom. Att han dessutom körde snyggast av alla med (okej.. 202 i stora klassen var inte trist heller...) gjorde ju inte saken sämre ;)

- Johan

Hej du Juha01.
Vi som byggde och arrangerade NM känner att de andra 2999 besökarna fick behållning av dagen. Vilket är glädjande för allt slit som är nerlagdt.
Vid närmare eftertanke så kan väl du som vet bättre samt kanske har en ekonomi som tillåter att tex hyra Anderstorp, göra ett super arrangemang,
Eller leda oss blinda i mörkret så att det blir bra, men vi 5 som byggde banan på våra semesterdagar, så inte skymten av dig, då vi behövde vägledning.

Fråga? åkte du hem efter ett Heat eller led du igenom dagen!!!

Väl mött på nästa Supermotard byggnation, din hjälp är alltid välkommen.

Hälsningar
Thomas af Klinteberg
www.enginehardware.se

juha01 skrev:

Enginehardware skrev:
Hej du Juha01.
Vi som byggde och arrangerade NM känner att de andra 2999 besökarna fick behållning av dagen. Vilket är glädjande för allt slit som är nerlagdt.
Vid närmare eftertanke så kan väl du som vet bättre samt kanske har en ekonomi som tillåter att tex hyra Anderstorp, göra ett super arrangemang,
Eller leda oss blinda i mörkret så att det blir bra, men vi 5 som byggde banan på våra semesterdagar, så inte skymten av dig, då vi behövde vägledning.

Hälsningar
Thomas af Klinteberg
www.enginehardware.se

Vill bara säga att det är starkt jobbat Thomas! :tummenupp
Kul när banor byggs upp på detta sätt då ingen har fördela att ha tränat där innan. Uppskattar verkligen vädret ni tog dit :Bugar

//Christian #36

Enginehardware skrev:
Hej du Juha01.

Hälsningar
Thomas af Klinteberg
www.enginehardware.se

Jag förstår att budgeten är ansträngd och att det är möjligt att få vill ställa upp att jobba, men det var därför jag inte menande att vara spydig mot någon.

Jag antar att racet kördes i torp just för att locka ny publik, men det var isåfall på bekostnad av kvalitén... En rallycross/gocartbana, industriområde eller vadsomhelst hade ju gett mer supermotard. Det kändes lite "B" när jag talat varmt om supermotard och feta asfaltsladdar för ett par som aldrig varit på motorsport förut. och så möts man av.... ja en parkering full av hö/vä kombinationer och 45 meter långa rakor.

Jag gick hem efter två heat.

juha01 skrev:
Jag förstår att budgeten är ansträngd och att det är möjligt att få vill ställa upp att jobba, men det var därför jag inte menande att vara spydig mot någon.

Jag antar att racet kördes i torp just för att locka ny publik, men det var isåfall på bekostnad av kvalitén... En rallycross/gocartbana, industriområde eller vadsomhelst hade ju gett mer supermotard. Det kändes lite "B" när jag talat varmt om supermotard och feta asfaltsladdar för ett par som aldrig varit på motorsport förut. och så möts man av.... ja en parkering full av hö/vä kombinationer och 45 meter långa rakor.

Jag gick hem efter två heat.

Men vänta nu... Är det någon som driver med oss här eller... :confused: :va

Detta är, enligt min mening, det närmaste Supermotard vi varit i Sverige sen Barkaby. Om inte dessa sladdar var feta, särskilt jämfört med vad vi får se på just Rallycrossbanor, så vet jag inte riktigt om vi jobbar på samma spår.

Om detta på något sätt råkar vara en allmän mening hoppas jag att jag får reda på det omgående, för då lägger jag ner mitt arbete imorgon...

Magnus

Lindhracing skrev:
Men vänta nu... Är det någon som driver med oss här eller... :confused: :va

Detta är, enligt min mening, det närmaste Supermotard vi varit i Sverige sen Barkaby. Om inte dessa sladdar var feta, särskilt jämfört med vad vi får se på just Rallycrossbanor, så vet jag inte riktigt om vi jobbar på samma spår.

Om detta på något sätt råkar vara en allmän mening hoppas jag att jag får reda på det omgående, för då lägger jag ner mitt arbete imorgon...

Magnus

Nej kämpa på! Ni gör alla ett bra jobb som jag tror uppskattas av alla förare. :tummenupp
Finns alltid någon punkt vid varje tävling som någon har synpunkter på, men så kommer det alltid vara så länge det finns mer än en deltagare.
Själv kunde jag inte delta i tävlingen på söndagen eftersom jag körde in i lastbilsdäcket efter gruspartiet och fick hjärnskakning vid lördagens träning.
Men är nöjd och glad för att banan byggdes om till söndagen så att ingen annan riskerade att råka ut för samma sak.
Mår bra idag och ser fram emot nästa tävling.

@Juha01:
Att inte alla gör feta sladdar beror ju mer på att det inte alltid är det snabbaste sättet att ta en sväng, och det är inte heller alla som kan sladda.
Att sladda fram till en sväng klarar de flesta, men att sladda genom en sväng så effektiv att man tjänar fart kräver lite över det vanliga av föraren.
Tråkigt att körningen inte motsvarade dina förväntningar, men jag hoppas att du ger det iaf en chans till som publik, eller att du anmäler dig själv till en tävling och upptäcker hur kul vi har det.

Väl mött.

Stefan #420

Man kan inte tillfredsställa alla.

Jag stod vid sidan av banan & såg andra halvan av 450-finalen & open finalen. Underhållsnivån på de rejsen va det absolut inget fel på, och de tyckte inte heller ngn av alla som som kom fram & va nyfikna & ställde frågor. Hängde man inte med så blev dock rejsen röriga. Jag som missade starten i 450-finalen hade inte en susning om vilka som låg & fajtades om pallplaceringar.

Banan va ju inte direkt den roligaste jag kört, men det är min högst personliga åsikt. Som åskådare va det ju perfekt att man i pricip kunde följa hela rejset oavsett vart runt banan man stod. Området den va byggd på begränsade ju möjligheterna till att bygga den mkt annorlunda & fortfarande behålla en rimlig säkerhetsnivå. Men vem hade inte önskat lite större variation på kurvor, ngn längre raka, bredare ect? Men det är ju inget att klaga på eller beskylla er för, man kan inte få allt i världen så är det bara ...och speciellt inte i sverige där Supermoto fortfarande är en ny sport i princip helt utan permanenta banor.

Det är ett kanon jobb ni lagt ner & aldrig att man skulle tveka på att komma & köra fler rejs ni har ett finger med i. Skulle man ngn gång ha möjligheten att hjälpa till på ett arr. så ser jag även det som en självklarhet!

:tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...