t-rex
Jag tror inte att mitt svar kommer få dig väldigt glad.
Svaret delar jag upp i två delar, för att det ska bli lättare att förstå. Om någonting är oklart, fråga mig gärna. Helst innan ni mördar mig.
# Du är en bra människa, t-rex. Det kan ingen ta ifrån dig, och du ska ha massor med heder för det. Jag blir alltid imponerad av människor som reser sig för bättre behövande, i bussen, och i samhället. Bara för denna sak vill jag bjuda dig på en Cola, eller nåt annat gott. Påminn mig, om vi ses.
# Du är
inte dömd till evig förbannelse. Så länge du lever, är du
inte dömd till evig förbannelse.
Inte.
Först när man har levt klart sitt liv, så ska man dömas. Inte tidigare.
Det finns ett väldigt enkelt recept till frälsning. Samtidigt är det väldigt svårt.
Om man tror på Jesus som Gud, och bekänner detta, så ska man vara räddad undan den domen.
Så. Sammanfattningsvis handlar det om tro. Inte om gärningar.
Chrille (och ni andra också, för den delen).
Jag är ledsen att det jag tror på gör dig spysjuk.
Jag gissar nämligen på att du vid det här laget inte ser någon större skillnad på det jag och Richard (?) skriver.
Jag ser inte detta som en människosyn. Jag fördömmer inte människor för att de inte tror. Jag skulle personligen inte klara av att leva i den här världen då.
Fördommar gör även mig spysjuk, oavsett om det är fördomar om "nysvenskar" eller om det är kristna som "ser ner på" människor som inte tror.
Med ödmjuka hälsningar, John.