Nitisk granne gör att jag inte får parkera i cykelrummet

Det tar emot att vara ödmjuk mot lappmarodörer, men den hade säkerligen kunnat stå där om jag inte svarat något alls. Tough shit. :D

Nej det var det inte, men tröttnade lite när man inser att personen som skrivit inte ens äger cykeln/cyklarna som skulle varit blockerade, utan pratade för andra. Man ser också på den andra lappen att hon (med största sannolikhet en hona) inte direkt uppskattar mitt hojkörande.

Men ja, egentligen borde jag inte svarat något alls, trodde dock att värden skulle godkänna att den står där eftersom mopederna stått där i 4 år.

Hade varit djävligt roligt, men nu köper jag ett kapell och så får den stå på gården istället. 60 % höjd självrisk om den blir snodd, men det funkar.

Synd att folk ska vara så dryga bara. :D

Sätter jag nog upp en SH-Bladet senare, bara för att förvirra henne. :hihi:tungan

Bovärden sa alltså att den inte får stå där?
På vilka grunder och måste mopederna flyttas också?

Bovärden sa alltså att den inte får stå där?
På vilka grunder och måste mopederna flyttas också?

På grund av "säkerhetssynpunkter" får den inte stå där. Nämnde aldrig mopederna därför att jag inte är dryg, fick ju själv nu flytta hojen därför att någon annan var dryg. Ska ta en funderare över dagen och hitta en lösning. Rent tekniskt så borde det vara okej att förvara hojen där därför att utrymmet defakto är: brandtekniskt avskiljt från resterande byggnad och har ventilation utåt samt har en dörr som leder direkt ut.

Ska leta lite bland dokument och hitta något, om jag har tillräckligt kött på benen så mailar jag honom alla dokument och informerar också om mopederna som stått där i 4 år och att dessa bör flyttas snarast om det nu inte är så att hojen egentligen får stå där.

Det har med brandsäkerheten att göra. (Vilket givetvis gör att mopederna inte heller får stå där). Brandskyddsmyndigheten tillåter inte ens barnvagnar i trapphuset eller liknande med samma anledning. Ett fordon innehållande brandfarliga ämnen får dom att se rött (ha ha..)

Lider dock med dig, men ett tips till framtiden är att inte svara als, bara ignorera tills värden tar direkt kontakt med dig. (vilket bruklar ta lååång tid) Ringer din granne är det bara säga att du inte vill prata och sedan lägga på.
Hur som.. köp ett kapell och ställ hojen på innegården istället (om du hade en sådan) :fyllisar

Eftersom ditt fordon anses vara ett motorfordon så ger detta världen rätt till att förbjuda dig till att parkera i cykelrummet.Vad som är konstigt i fallet är att det tydligen redan vistas mopeder i detta cykelrum så hur kan då dessa stå där om inte din mc kan det. :va

Ganska uppenbart att det hela beror på att du kör mc och som sådan är man ibland utsatt från två grupper i dessa sammanhang.Dels från de som aldrig själv lyckades genomför denna dröm om mc och fortfarande drömmer och hoppas samt från de som ser alla mc förare som en form av laglösa gangsters.För övrigt tycker jag att lappskrivaren tillhör kategorin genomfeg som inte kan konfrontera dig personligen i ärendet men som ändå trots denna feghet naturligtvis måste få utlopp för sin frustration genom att skriva en lapp för att bevisa sin egen dumhet.

Kapa kedjan på töntens cykel. :smasha :crash

På grund av "säkerhetssynpunkter" får den inte stå där. Nämnde aldrig mopederna därför att jag inte är dryg, fick ju själv nu flytta hojen därför att någon annan var dryg. Ska ta en funderare över dagen och hitta en lösning. Rent tekniskt så borde det vara okej att förvara hojen där därför att utrymmet defakto är: brandtekniskt avskiljt från resterande byggnad och har ventilation utåt samt har en dörr som leder direkt ut.

Ska leta lite bland dokument och hitta något, om jag har tillräckligt kött på benen så mailar jag honom alla dokument och informerar också om mopederna som stått där i 4 år och att dessa bör flyttas snarast om det nu inte är så att hojen egentligen får stå där.

Är det hyres eller bostadsrätt?
I vilket fall som helst så brukar det finnas stadgar och bestämmelser om det hela.
Är ett motorfordon som moped godkänt så är defacto en motorcykel godkänd.
Gissningsvis så är det tillåtet med motorfordon i cykelrummet då det verkar uppfylla brandsäkerhetskraven men bovärden har ingen koll utan går på det gamla vanliga.
Du har kött på benen så ring och ifrågasätt exakt varför just din hoj inte får stå där, kan dem uppvisa skriftliga bestämmelser att den inte får stå där så fine, annars är det bara till o skita i din muppgranne o bovärd o ställa den där bäst fan du vill.

Anledningen till att jag blir lite förvånad är att det står flera mopeder i cykelrummet, som stått där länge.
Men mopparna får ju stå där, varför får inte jag det :gråta

Edit:
Sen skulle inte jag vilja ställa hojen bland uppretade cyklister, behöva ställa in backspegeln vart och varannan dag :huvet

/G

Last edited:
Ja jösses o jag som har R1an i vardagsrummet hela vintern med full tank och frugan har då inte gnällt över nån lukt mer än ifrån däcken några dagar... Köp ett racefit growler och stå o varva på innergården varje morgon hehe

Sådär då: I present "chabobladet" (chabo= chalmers student bostäder)

GeB1P.jpg

Jb7yq.jpg

hahaha faaan vad jag hade velat sett minen på personen som skrev lappen när han ser löpsedeln :D

Om den är nedriven så att man ser att det skett med våld och man inte tagit bort tejpen så har jag lyckats. :D:rofl

Edit: Eller också har personen humor och gör något liknande tillbaks. Det vore ännu roligare.

Last edited:
Vågade inte grannen sätta sitt namn på den första (eller någon av dem) lappen?

Vågade inte grannen sätta sitt namn på den första (eller någon av dem) lappen?

Nej, på den första stog det bara "/Dina grannar". Det stod även "du blockerar flera cyklar", inte "du blockerar min cykel". Hennes/hans cykel har aldrig ens varit på tal. Fattade nästa direkt att det är någon som tror jag är outlaw-gangster och nu ska "säga ifrån!". :D

Nej, på den första stog det bara "/Dina grannar". Det stod även "du blockerar flera cyklar", inte "du blockerar min cykel". Hennes/hans cykel har aldrig ens varit på tal. Fattade nästa direkt att det är någon som tror jag är outlaw-gangster och nu ska "säga ifrån!". :D

Jag är inte emot lappar i vårt svenska samhälle (det är ju trots allt ett klassiskt svenskt beteende), MEN
Jag tycker till 100% att om man bestämt sig för att skriva en lapp, med ris eller ros, så sätt ditt förbannade namn längst ned. Annars är det ingen vits. Vem "pratar" med mig liksom?

Nej, det är bara fegt att inte tillkännage sig. Lappar skriver man av två skäl, ett om man inte vill/vågar stå framför personen i stället. Och det andra om man inte vet vem man ska ha tag i.

Hade jag fått en lapp som du fick nu som ingen skrivit under, så skulle jag svara med en ny lapp tex:

Vem är du? Vill gärna veta vem jag 'pratar' med
Mitt Namn, 1tr

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul