Att man alltid ska ha sån tur... jag ska hålla mig till motorcyklar istället, så är det bara =/.
Jag vet att det är en bilfråga men det finns ju inget annat vettigt forum och jag behöver en hyffsat fungerande bil i vinter så jag vänder mig till The All Knowing Sporthoj.com
"Klipp från min problemtråd utan svar på ett annat forum"
*Med min vanliga tur så har jag fått ett oljeläckage under min Primera 2.0 slx -95 P10
Det jag vet är att det är växellådsolja som läcker.
Troligen packningen mellan växellådan och motorn.
Nu är det så att jag varken har tid eller pengar att fixa det riktigt.
Så hur bra håller det om jag lokaliserar läckan och tätar med packningsmassa över?
Klarar det vintern tror ni?
Om inte vad skulle det kosta, på ett ungefär, att lämna in bilen för att fixa det .
Hade kanske kunnat fixa det om jag hade en riktig sprängskiss över motorn men jag hittar inte det någonstans =/.
Hjälp!*
/"En lätt stressad Andreas"
Jag vet att det är en bilfråga men det finns ju inget annat vettigt forum och jag behöver en hyffsat fungerande bil i vinter så jag vänder mig till The All Knowing Sporthoj.com
"Klipp från min problemtråd utan svar på ett annat forum"
*Med min vanliga tur så har jag fått ett oljeläckage under min Primera 2.0 slx -95 P10
Det jag vet är att det är växellådsolja som läcker.
Troligen packningen mellan växellådan och motorn.
Nu är det så att jag varken har tid eller pengar att fixa det riktigt.
Så hur bra håller det om jag lokaliserar läckan och tätar med packningsmassa över?
Klarar det vintern tror ni?
Om inte vad skulle det kosta, på ett ungefär, att lämna in bilen för att fixa det .
Hade kanske kunnat fixa det om jag hade en riktig sprängskiss över motorn men jag hittar inte det någonstans =/.
Hjälp!*
/"En lätt stressad Andreas"