Ni som vart/är av med körkortet, hur länge?

Hur länge var du av med kortet??

• Antal röstningar
    0
Inge mera hoj åkning i år.....89km/t (påstår dom) i 60 son...och 6000 i bøter... 3mnd utan kort .har ej accepterat farten så jag måste møta i ratten....Men jag fick iallafall parkera motorcykeln utan skador...:-)

Last edited:
Arctic#1 skrev:
Inge mera hoj åkning i år.....89km/t (påstår dom) i 60 son...och 6000 i bøter... 3mnd utan kort .har ej accepterat farten så jag måste møta i ratten....Men jag fick iallafall parkera motorcykeln utan skador...:-)

Läste något om att de skulle bli mycket, mycket hårdare på hastighetsöverträdelser i Norge, stämmer det? För 3 månader indraget kort pga 29km/h för snabbt är väl inte så himla farligt?

Mechanic_D skrev:
Läste något om att de skulle bli mycket, mycket hårdare på hastighetsöverträdelser i Norge, stämmer det? För 3 månader indraget kort pga 29km/h för snabbt är väl inte så himla farligt?

Men 6000 nkr i böter e... :(

HA DE GÔTT

Katana 1168 skrev:
Vad många blir av med kortet... har bara torskat på en enda fortkörning (körde om trafipaxen, 120 på 70 väg - 600 kr i böter).
Jag räknar på att om jag kör mellan6-7 000mil om året, och har gjort det dom sista 15 åren så e det runt 100 000mil. tre gånger på 15 år e väl inte SÅ mycket tycker jag..

Markus skrev:
När var det? ENligt LSS (förra året) så behövde man inte ta om det för spärrtider på upp tom 12 mån. Aaahhh nu vet jag, du gjorde det under prövotiden?
japp det va ju det prövotid e fan inte roligt.men man lär av sina mistag :rolleyes:

87 på 50-väg mitt på dagen mitt i staden blev för mig 2 månader plus 2000kr i böter. :tungan
Plus att det var medan jag körde 125a, och jag hade prövotid, plus att körkortstilltåndet också rök. :(
Dessutom så blev min mountainbike stulen en vecka senare. Mitt på dagen. Låst med ett godkänt Abus mc-lås. :jisses
Jag vill minnas att det var en ganska så tung vår och sommar. Det blev ju kanske så att man dränkte sina sorger i en folköl eller två under helgerna också. :öl
Men ca 4 månader senare så hade jag fått ut en ny trampcykel på försäkringen, samt tagit både Abegr och B-körkort. :)

I dagsläget så har jag en ganska så hyfsad snutnojja. Jag vill verkligen inte bli av med körkortet igen. Men ibland så släpper ju nojjan och ersätts av rena galenskaper.

Det värsta med när jag blev av med körkortet: min pappa som är trafikskolelärare kom och åkte förbi med en elev strax efteråt... :rolleyes:

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard