Ni som vart/är av med körkortet, hur länge?

Hur länge var du av med kortet??

• Antal röstningar
    0

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Alltså enbart för fortkörning, inge fylla eller nåt sånt. Det känns som jag slagit nån form av rekord med mina 5 månader.

Skriv gärna lite om hur fort på vilken väg... verkar vara ett lotteri det där.

Rigge skrev:

163 km/h på 110 väg med bil, kl 02 på natten...Men det sket tydligen länsstyrelsen fullständigt i...

Rigge skrev:
134 på 70 väg 6 månaders spärrtid och sen va det bara att börja om och ta nytt :rolleyes:

Åkte dit 2 ggr under 1 och samma år och fick kortet indraget i 2 månader. 29 och 25 för fort.

Rigge skrev:
Alltså enbart för fortkörning, inge fylla eller nåt sånt. Det känns som jag slagit nån form av rekord med mina 5 månader.
Hur mycket för fort åkte du igentligen, och exakt vart var det? 5 månader låter ju mycket för en fortkörning.

Ska man slå ihop alla gånger man blivit av med det eller?
2x3 månader och 1x4 månader.

Mr. President skrev:
Hur mycket för fort åkte du igentligen, och exakt vart var det? 5 månader låter ju mycket för en fortkörning.

176 på E4 vid Älvkarlen... typiskt att åka fast i dom där usla trakterna :tungan

För fortkörning har jag fått 4 månader för 176 i snitt på en sträcka av 10km på 110-väg.Sen fick jag lappen dragen på 15månader för olovlig körning,vilket innebar att jag blev tvungen att ta om den,vilket jag gjorde för en månad sen :)

sterner skrev:
134 på 70 väg 6 månaders spärrtid och sen va det bara att börja om och ta nytt :rolleyes:

När var det? ENligt LSS (förra året) så behövde man inte ta om det för spärrtider på upp tom 12 mån. Aaahhh nu vet jag, du gjorde det under prövotiden?

86 på 50-sträcka, tre månader som blev nerskrivet till en pga att jag behövde körkortet för jobbet då.

230 med bil på 90 väg på natten, dessutom en till förseelse som jag inte nämner här..
Polisen såg på mig och frågade om jag jobbade på ett visst ställe efter som han såg mitt id, och sa då: "ta det lungt i fortsättningen grabben", och så gick han.. Jag har ingen aning om varför...

Knappt en månad senare åkte jag på tusen spänn i böter för fortkörning på samma sträcka, men dom var snälla då med och skrev ner farten så jag fick behålla kortet och tog bort vårdslöshet i trafik, som dom ansåg mig ha gjort när jag skulle köra om en snubbe...

Och nej jag är inte nån dåre i trafiken, ganska försiktig faktiskt!

:banana

Mitt kk drog de två månader för att jag låg för nära en annan bil. Trodde inte det var möjligt, vad förvånad jag blev när brevet kom... Fick ner det till en månad, mot en flaska dyrt vin.

100 på 50-väg....
av med kortet 4mån mellan November o Mars.

Sedan ytterligare än gång innan, 143 på 110-väg med bil = 2mån.

Summasumarum: 6mån totti.

Rigge skrev:

Blev av med mitt för gott, prövotid, fick ta om både mc och bil.... eftersom en massa studier o annat skit så har det dröjt över 2 år innan jag kan köra mc igen, vilket förhoppningsvis blir inom 2 veckor :)

Mellan 20/5, t.o.m 20/6 2004.

127 på 90-väg tagen med pilot..

Reducerat 1 månad -- kännbart att vara utan kort, kan bara tänka mig om det skulle varit längre, vilket helsike. Lider med dig..

Detta har uppenbart haft effekt på mig, tänker både en och två ggr innan jag gasar nu.. Innan hade jag tappat respekten en smula för körkortssäkra fönstret då jag ofta kör rätt långa sträckor.

Hoppas det håller i sig.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...