Nordgren skrev:Så nog är det skit hela tiden, men fa fan fåglarna lyfter ju bäst i motvind sägs det.
En eloge till dig, Nordgren, som engagerar dig. Synd att inte fler gör det i samma utsträckning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nordgren skrev:Så nog är det skit hela tiden, men fa fan fåglarna lyfter ju bäst i motvind sägs det.
Man kan knappast begära mer av en enskild person.Nordgren skrev:Det jag har gjort är en bilaga med tidningen BIKE så alla de som läst den visste om SM:et i Anderstorp. För de pengarna och en slant från arrangörerna har jag köpt radioreklam veckan innan i RIX FM. Det gick spottar som "Äpplet" läst in under tisdag till lördag i Jönköpingssändaren. Jag ordnade så att affischerna blev gjorda och skickade till Anderstorp, men jag kan inte själv köra runt och sätta upp dem och vet inte om några blev uppsatta.
Jag har också ordnat så att Bengt Johannesson ska skriva på rr.se efter racen. Fixade också däcksponsring till 250SP från Dunlop, hoppas bara de blir fler till nästa år.
Nr:18 skrev:Nja, det är en saning med modifikation. Det finns ett miljöskyddskontor i fbg oxå, dom är inte riktigt nöjda. Dessutom har en granne klagat på bullret ett par år nu, så det är inte bara positivt. Dock är klubben betydligt mer aktiv i kontakterna med kommunen och försöker få utökat tillstånd till kommande säsonger.
Ett hus fanns i närheten när banan byggdes, det tillhörde en av eldsjälarna i klubben. Resten är tillkomna på senare är.69:an skrev:Att miljö- och hälsoskyddsnämnden inte är riktigt nöjda, är förstås helt i sin ordning. Banan ligger i förhållandevis civiliserade trakter, och en helnöjd nämnd skulle förmodligen inte finnas med mindre än att all verksamhet på banan lades ner.![]()
Det tråkigaste är att de är mer eller mindre tvingade att ta hänsyn till klagomålen från närboende. Min åskit är att den som med öppna ögon bosätter sig - för att inte tala om den som *bygger* ett hus - invid en motorbana har starkt begränsad moralisk rätt att klaga på buller eller andra störningar.Såvitt jag vet är det bara är en bråkdel av villabebyggelsen i banans omedelbara närhet som fanns när banan byggdes - resten har tillkommit sedan dess...
valmers skrev:Jag vill gärna poängtera att jag aldrig besökt ARC, men man hör väldigt mycket negativt om denna bana/klubb. Rent banmässigt finns ju ingen finare anläggning i Norden, men resten ser ju inte vackert ut. Inga intäkter=inga nya faciliteter, men man kan ju inte överleva utan publik. Hur hänger detta ihop?
Nordgren skrev:Det jag har gjort är en bilaga med tidningen BIKE så alla de som läst den visste om SM:et i Anderstorp. För de pengarna och en slant från arrangörerna har jag köpt radioreklam veckan innan i RIX FM. Det gick spottar som "Äpplet" läst in under tisdag till lördag i Jönköpingssändaren. Jag ordnade så att affischerna blev gjorda och skickade till Anderstorp, men jag kan inte själv köra runt och sätta upp dem och vet inte om några blev uppsatta.
Jag har också ordnat så att Bengt Johannesson ska skriva på rr.se efter racen. Fixade också däcksponsring till 250SP från Dunlop, hoppas bara de blir fler till nästa år.
Detta har jag gjort som Svemosförarrepresentant för att jag som de flesta tycker att något måste göras. Det tråkiga är att det gått ut över min egen racing, så att när det väl är race har man inte hunnit men hojen. Inte hunnit fixa sponsorer och dem jag haft hoppat av, en för dålig ekonomi och en för att blivit hårdare uppvacktad av en annans förares pappa.
Så nog är det skit hela tiden, men fa fan fåglarna lyfter ju bäst i motvind sägs det.
Carolina Riedel skrev:Tur att du finns, du är otrolig med det du gör!![]()
Funderat på att klona dig?
Flera Nordgren vill vi ha![]()
![]()
Carolina Riedel skrev:Tur att du finns, du är otrolig med det du gör!![]()
Funderat på att klona dig?
Flera Nordgren vill vi ha![]()
![]()
Utan tvekan.Goodstuff skrev:Nu var inte jag på plats själv men alla som gnäller tycker jag ska göra som Gurra H här på forumet nästa gång.
Sätt dig i bilen kl 03:00 på lördag morgon. Kör ner från Uppsala. Flagga hela dagen. Få reda på att det är mögel i husvagnen du blivit lovad sovplats i. Sov i baksätet på din bil. Upp och flagga hela söndagen. Kör hem och meddela sedan att du har haft skitkul och ska definitivt vara funkis fler gånger!
Det är en riktig hjälte det!![]()
Medans du låg med huvudet hela söndagen i den vita Gustavsbergaren....valmers skrev:Utan tvekan.
Jag kommer att vara betalande publik på SM på Gelleråsen, och eventuellt Sviestad. Håll dig borta då, fetto.GSXR1100R skrev:Medans du låg med huvudet hela söndagen i den vita Gustavsbergaren....
Åk du på Geleåsen så filmar jag på SM i Sviestad, må vi aldrig mötas invalidovalmers skrev:Jag kommer att vara betalande publik på SM på Gelleråsen, och eventuellt Sviestad. Håll dig borta då, fetto.
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |