Ni som var på A-torp. Publik?

som sagt det va kasst som fan.....när det gäller allt förutom prisutdelningar(tror jag).
Kommentatorn kan ju hänga sig i en julgran....:)
Racen va kul o kolla på , tur att det blev race iaf för annars hade det inte blitt bra alls.....
Toaletterna vi den bortre läktarn typ förbi karusellen där hade dom dass o jag tror alla funka där....fast med hål i golvet då va det nån som sa:)

en liten fråga.....
Jag var sugen på att kolla motoGP Assen, nu har jaf fått second thoughts lixom, e det lika kasst som detta vill jag fan inte åka dit. Nån som vet?

Jag vill gärna poängtera att jag aldrig besökt ARC, men man hör väldigt mycket negativt om denna bana/klubb. Rent banmässigt finns ju ingen finare anläggning i Norden, men resten ser ju inte vackert ut. Inga intäkter=inga nya faciliteter, men man kan ju inte överleva utan publik. Hur hänger detta ihop?

valmers skrev:
Jag vill gärna poängtera att jag aldrig besökt ARC, men man hör väldigt mycket negativt om denna bana/klubb. Rent banmässigt finns ju ingen finare anläggning i Norden, men resten ser ju inte vackert ut. Inga intäkter=inga nya faciliteter, men man kan ju inte överleva utan publik. Hur hänger detta ihop?

För få eldsjälar i klubben?

Ravetrancer skrev:
en liten fråga.....
Jag var sugen på att kolla motoGP Assen, nu har jaf fått second thoughts lixom, e det lika kasst som detta vill jag fan inte åka dit. Nån som vet?
Har svårt att tro att det är lika kasst på ett MotoGP....

valmers skrev:
ARC är Hans Brånalt. Det finns ingen annan än han som ens försöker, och det är ju självklart att han inte kan fixa allt själv. Ingen skugga över honom, han gör så gott han kan, men det behövs fler som vill ta tag i arrangemanget.

Nr:18 skrev:
Har svårt att tro att det är lika kasst på ett MotoGP....
nä hoppas inte det iaf, för isf vill jag inte bränna massa tusingar på att ta sig dit för att bli besviken......:(

McB skrev:
För få eldsjälar i klubben?

Det är jag övertygad om, men var ska då dessa komma ifrån? Alla som regelbundet vistas i en depå borde väl vara medlemmar i en klubb med RR-sektion och, om möjlghet finns, ge bort en helg per år till denna, men så ser det väl inte riktigt ut va? Anderstorp borde ha ett ganska stort upptagningsområde, men kolla anmälningslistorna på en tävling - ARC är inte direkt välrepresenterat..

Spontant så undrar man om kanske Kortedala och ARC borde prata samarbet på rr-sidan. Två klubbar som vill men kanske inte reder ut det helt själva.

ARC är Hans Brånalt. Det finns ingen annan än han som ens försöker, och det är ju självklart att han inte kan fixa allt själv. Ingen skugga över honom, han gör så gott han kan, men det behövs fler som vill ta tag i arrangemanget.
Jag vet att det alltid är snack om bullerrestriktioner, men åtgärd 1, 2 och 3 måste vara STCC, STCC och STCC. Man måste vara med där! Vilken kommun säger nej till ett arrangemang med 20000 åskådare och obetalbar gratisreklam i TV? Se på Gelleråsen; en medioker anläggning för fem år sedan, MYCKET bättre idag.

Hans Brånalt verkade inte särskilt förtjust över att vi ville hjälpa till, så jo: visst skugga över honom.

Ravetrancer skrev:
en liten fråga.....

Har inte varit på GP där... men anläggningen o banområdet i sig... :Bugar är jävligt schysst.

Tror ingen bana i Sverige kan mäta sig med den.

Chrille skrev:
Det är jag övertygad om, men var ska då dessa komma ifrån? Alla som regelbundet vistas i en depå borde väl vara medlemmar i en klubb med RR-sektion och, om möjlghet finns, ge bort en helg per år till denna, men så ser det väl inte riktigt ut va? Anderstorp borde ha ett ganska stort upptagningsområde, men kolla anmälningslistorna på en tävling - ARC är inte direkt välrepresenterat...

Jag håller helt och hållet med dig. Standarden mellan olika klubbar är ofantlig i Sverige, och trots att Anderstorp är en fin bana med stora möjligheter till ett utmärkt arrangemang, så faller allt i stöpet. Synd, när det finns så fina anor i den klubben.

valmers skrev:
Jag vet att det alltid är snack om bullerrestriktioner, men åtgärd 1, 2 och 3 måste vara STCC, STCC och STCC. Man måste vara med där! Vilken kommun säger nej till ett arrangemang med 20000 åskådare och obetalbar gratisreklam i TV? Se på Gelleråsen; en medioker anläggning för fem år sedan, MYCKET bättre idag.
Gislaveds kommun vill inte ha motorbanan! Enkelt men sant!

Madhonda skrev:
Tror ingen bana i Sverige kan mäta sig med den.

Ingen bana i Sverige kan ännu så länge mäta sig med någon utländsk av högre standard. Vi får se hur Gotland Ring ser ut när både bana och faciliteter är färdigbyggda, för det är nog den enda chansen vi har.

Macho Woman skrev:
Hans Brånalt verkade inte särskilt förtjust över att vi ville hjälpa till, så jo: visst skugga över honom.
Beror nog på att ni kom så sent. Det stora jobbet med en RR-tävling är inte på tävlingsdagen utan innan. Massor av grejor att ordna. Men ,visst, tacka nej till hjälp gör man inte om man vill ha erbjudande fler gånger

Beror nog på att ni kom så sent. Det stora jobbet med en RR-tävling är inte på tävlingsdagen utan innan. Massor av grejor att ordna. Men ,visst, tacka nej till hjälp gör man inte om man vill ha erbjudande fler gånger

jP snackade med honom LÅNGT i förväg.

En sanning med modifikation. Gislaveds kommun är nog inte så avogt inställda till att ha ett par lukrativa arrangemang per år, som drar in pengar på flera sätt till kommunen. De som däremot är negativt inställda är kommuninnevånarna, i alla fall de som bor runt omkring banan.

Återigen, jag är inte insatt i turerna och historien kring ARC/Gislaved kommun, men HUR FAN kan detta komma sig?!

McB skrev:
Ingen bana i Sverige kan ännu så länge mäta sig med någon utländsk av högre standard. Vi får se hur Gotland Ring ser ut när både bana och faciliteter är färdigbyggda, för det är nog den enda chansen vi har.
Det skulle förvåna mej otroligt om den banan klarar sej från konkurs. Inte pga banan, mer pga läget. En bana på en ö, några timmars båtresa bort, är inte precis det smartaste sättet att skaffa sej stark ekonomi.....

Det skulle förvåna mej otroligt om den banan klarar sej från konkurs. Inte pga banan, mer pga läget. En bana på en ö, några timmars båtresa bort, är inte precis det smartaste sättet att skaffa sej stark ekonomi.....

Nej, jag håller med dig där. Det är för mig en gåta hur man kan välja att placera en så fin anläggning mitt ute i ingenstans. Visst, antalet bullerdagar lär inte begränsas på samma sätt som övriga banor, men transport och logi för ditresta är ett stort problem.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026