Ni som var på A-torp. Publik?

Nr:18 skrev:
Det skulle förvåna mej otroligt om den banan klarar sej från konkurs. Inte pga banan, mer pga läget. En bana på en ö, några timmars båtresa bort, är inte precis det smartaste sättet att skaffa sej stark ekonomi.....
*Regionalpolitiskt mode på*

Ungefär lika smart som att bygga ny flygplats i Torsby på EU-bidrag, när flygplatsen i Karlstad hotas av nedläggning.

*Regionalpolitiskt mode av*

Madhonda skrev:
Har inte varit på GP där... men anläggningen o banområdet i sig... :Bugar är jävligt schysst.

Tror ingen bana i Sverige kan mäta sig med den.
ok babe:) pöss

valmers skrev:
Återigen, jag är inte insatt i turerna och historien kring ARC/Gislaved kommun, men HUR FAN kan detta komma sig?!
Miljö och Hälsoskyddskontoret har en chef som inte anser att det är möjligt att driva en motorbana i sverige överhuvudtaget. Antalet bullerdagar under de senaste säsongerna har varit ungefär 10/år, då ska man komma ihåg att en tävling som den som gick i helgen tar 4 dagar i anspråk. Övriga dagar är det 95 db som gäller, eller rättare sagt, 55 db vid närmsta granne. Hade vi haft ordentliga ljuddämpare på hojarna kunde vi rejsat vilken dag i veckan vi ville, enkelt men sant!

Macho Woman skrev:
Hans Brånalt verkade inte särskilt förtjust över att vi ville hjälpa till, så jo: visst skugga över honom.

Tänker man ett steg till så är det lätt att förstå om han inte är strålande glad en helg som denna. Efter att ha jobbat skiten ur sig i veckor, fått ta skit i veckor och sen se allt bli pannkaka för att sedan åka hem och ta skit i ett par veckor till? Att då få in mer okänt folk i organisationen kan nog kännas mycket svårare än det faktiskt är.

Nu känner jag inte till omständigheterna runt ert samtal, men Hans är enligt mig något av en hjälte när det gäller att arrangera RR-evenemang. Att han inte orkar rodda det här ensam känns självklart.
Tänk om ni hade haft fem olika drevna funkisar på banan att snacka med om eventuella problem. Se Sviestad där det finns 4-5 st med god överblick att fråga.... visst känns allt lättare.

Vad försöker jag säga egentligen??
Ja det vette fan, men generellt kan man nog säga att ska man hjälpa en arrangörsklubb så får man säga till i förväg.

Nr:18 skrev:
Gislaveds kommun vill inte ha motorbanan! Enkelt men sant!

Vilken otrolig skillnad det kan vara mellan kommuner på bara några mils avstånd från varandra. Här i Fbg blåser vindarna, såvitt jag uppfattat, i rakt motsatt riktning. Kommunen är klart tillfreds med motorbanans existens, kanske till och med glada över den - iaf så länge som den samlar STCC-publik två gånger per säsong...

69:an skrev:
Vilken otrolig skillnad det kan vara mellan kommuner på bara några mils avstånd från varandra. Här i Fbg blåser vindarna, såvitt jag uppfattat, i rakt motsatt riktning. Kommunen är klart tillfreds med motorbanans existens, kanske till och med glada över den - iaf så länge som den samlar STCC-publik två gånger per säsong...
Nja, det är en saning med modifikation. Det finns ett miljöskyddskontor i fbg oxå, dom är inte riktigt nöjda. Dessutom har en granne klagat på bullret ett par år nu, så det är inte bara positivt. Dock är klubben betydligt mer aktiv i kontakterna med kommunen och försöker få utökat tillstånd till kommande säsonger.

Är man ansvarig för ett arrangemang ser man väl till att man i hyfsat god tid har personal o en organisation som kan få det i hamn? Tycker inte det duger att skylla på att det saknas frivilliga som står o knackar på dörrn o vill hjälpa till. Resonemanget att förarna hjälper inte till, alltså ska dom inte gnälla håller jag inte med om. Vem finansierar?

ARC o många andra klubbar skulle nog behöva ta en studiedag ex hos ansvariga för Arvikafestivalen eller nåt annat ideellt evenemang som i många fall en ung o grön organisation mot alla odds lyckas lösa förbannat bra.

stavgren skrev:
Är man ansvarig för ett arrangemang ser man väl till att man i hyfsat god tid har personal o en organisation som kan få det i hamn? Tycker inte det duger att skylla på att det saknas frivilliga som står o knackar på dörrn o vill hjälpa till. Resonemanget att förarna hjälper inte till, alltså ska dom inte gnälla håller jag inte med om. Vem finansierar?

ARC o många andra klubbar skulle nog behöva ta en studiedag ex hos ansvariga för Arvikafestivalen eller nåt annat ideellt evenemang som i många fall en ung o grön organisation mot alla odds lyckas lösa förbannat bra.
Håller helt med dej! Det finns dock en tro hos ARC, att det inte finns ideellt arbete längre. Jag delar inte den åsikten, man kan uträtta underverk med små medel om man har en ödmjuk inställning till sina arbetsuppgifter

stavgren skrev:
Är man ansvarig för ett arrangemang ser man väl till att man i hyfsat god tid har personal o en organisation som kan få det i hamn? ...
....ansvariga för Arvikafestivalen eller nåt annat ideellt evenemang som i många fall en ung o grön organisation mot alla odds lyckas lösa förbannat bra.

Det går ju egentligen inte att säga emot heller för någonstans är det ju fel. Orsaken till att jag käftar emot är att folk ska tänka lite också. Visst måste man kritisera, men det blir gärna lite väl enkelspårigt.

Jag anser att tävlingen inte skulle ha körts eftersom resurserna tydligen inte räckte till.

Vad tycker ni?

Dåligt genomförd tävling eller ingen alls?

Chrille skrev:
Det går ju egentligen inte att säga emot heller för någonstans är det ju fel. Orsaken till att jag käftar emot är att folk ska tänka lite också. Visst måste man kritisera, men det blir gärna lite väl enkelspårigt.

Jag anser att tävlingen inte skulle ha körts eftersom resurserna tydligen inte räckte till.

Vad tycker ni?

Solklart! Ingen alls! Klarar man inte av grundläggande saker som tidtagning, funkisar, sjukvård osv så har man inget rejs!

Chrille skrev:

Vad tycker ni?

Om någon annan klubb/bana hade visat sig villiga att arrangera rejset istället för ARC, så vore ju det kanonbra. Men om det ska fortsätta som det var nu, så ser jag faktiskt ingen anledning till att åka dit nästa år. Alltså: ingen tävling hellre än en dåligt genomförd sådan.

Chrille skrev:

Vad tycker ni?

Det var en del punkter om fallerade under helgen, men i stort så blev det ändå en tävling. Att tidtagningen gick sönder kan väl alltid hända och även om det är trist så ska Brånalt ha en eloge för att ha suttit till 5 på morgonen och manuellt gått igenom fotocellslistorna för att få kvaltider. Att det sedan blev ytterligare någon korrigering på söndagen är väl inte så förvånande, hur många tänker klart klockan 5 på morgonen?

Att maten inte räckte till är dock en gåta. De skyllde på för många funktionärer, men visste de inte om det innan och hur många var funktionärerna jämfört med övriga som ville äta? Och hur kunde maten ta slut dagen efter? Hade de inte lärt sig något? Var 15:e minut kom en påfyllning, först tog riset slut, vänta 15 minuter, sedan kom pasta. Då tog kycklingen slut, vänta 15 minuter och då tar pastan slut...... :huvet :huvet :huvet

Avflaggningen vid race, hur svårt kan det vara att hålla reda på vilket varv vi ska flaggas av? Det står en stor röd lysande siffra på skärmen ovanför startrakan.... :confused: :confused: R600 flaggades av först vid 2 varv kvar, men det sket förarna i :) och sedan vid 1 varv kvar och då var tydligen racet slut :confused: Jag vet inte hur det var i de andra klasserna....

I övrigt så blev det ju ett race, vi fick köra, dricka folköl i depån och hade tur med vädret. Plånboken är tom också, så allt är som förväntat :)

//Startstoppklossen

Chrille skrev:
Tänker man ett steg till så är det lätt att förstå om han inte är strålande glad en helg som denna. Efter att ha jobbat skiten ur sig i veckor, fått ta skit i veckor och sen se allt bli pannkaka för att sedan åka hem och ta skit i ett par veckor till? Att då få in mer okänt folk i organisationen kan nog kännas mycket svårare än det faktiskt är.

Nu känner jag inte till omständigheterna runt ert samtal, men Hans är enligt mig något av en hjälte när det gäller att arrangera RR-evenemang. Att han inte orkar rodda det här ensam känns självklart.
Tänk om ni hade haft fem olika drevna funkisar på banan att snacka med om eventuella problem. Se Sviestad där det finns 4-5 st med god överblick att fråga.... visst känns allt lättare.

Vad försöker jag säga egentligen??
Ja det vette fan, men generellt kan man nog säga att ska man hjälpa en arrangörsklubb så får man säga till i förväg.

Hans Brånalt är en egoistisk, omedgörlig typ!!
Svemo är en total katstrof och då har jag bara nämnt förnamnet.
RR i Sverige är en tragedi!!
Orkar bara inte skriva allt som jag har att säga om RR-Sverige,men så mycket att Svemo skulle inte gå runt utan statliga bidrag!! Ingen marknadsförings eller reklam anställd.!!!!!!! :kocko :huvet
Svemo måste ta ansvar och lära ut hur man marknadsför en tävling m,m m,m!
Om jag fortsätter nu så kommer jag sitta här i dagar! Så nu är det slut :jisses

Carolina Riedel skrev:
Orkar bara inte skriva allt som jag har att säga om RR-Sverige,men så mycket att Svemo skulle inte gå runt utan statliga bidrag!! Ingen marknadsförings eller reklam anställd.!!!!!!! :kocko :huvet
Om jag fortsätter nu så kommer jag sitta här i dagar! Så nu är det slut :jisses
Du borde vara i Swemo kanske? Helt enkelt byta ut gamlingarna mot nya fräscha människor med Rätt/Positivare inställning.

Carolina Riedel skrev:

Tack. Precis min åsikt. Varför ska man inte ställa krav när det skulle kunna vara så otroligt mycket bättre? Ge mig en chefspost så ska jag fixa till ett och annat!

Macho Woman skrev:
Att publiken inte dyker upp från början beror på total brist på reklam för tävlingen. ARC verkar överhuvudtaget inte vara särskilt intresserade av att ragga publik. De har fått förfrågningar om kort information, som hade kunnat ge gratisreklam, men gav då inte ens något svar. Ledningen på Anderstorp verkar trött och ointresserad. Synd, men det är svårt att sparka en föreningsstyrelse. Misstänker att det enda som skulle fungera är om förarna själva framför klagomål till SVEMO.

Det jag har gjort är en bilaga med tidningen BIKE så alla de som läst den visste om SM:et i Anderstorp. För de pengarna och en slant från arrangörerna har jag köpt radioreklam veckan innan i RIX FM. Det gick spottar som "Äpplet" läst in under tisdag till lördag i Jönköpingssändaren. Jag ordnade så att affischerna blev gjorda och skickade till Anderstorp, men jag kan inte själv köra runt och sätta upp dem och vet inte om några blev uppsatta.
Jag har också ordnat så att Bengt Johannesson ska skriva på rr.se efter racen. Fixade också däcksponsring till 250SP från Dunlop, hoppas bara de blir fler till nästa år.

Detta har jag gjort som Svemosförarrepresentant för att jag som de flesta tycker att något måste göras. Det tråkiga är att det gått ut över min egen racing, så att när det väl är race har man inte hunnit men hojen. Inte hunnit fixa sponsorer och dem jag haft hoppat av, en för dålig ekonomi och en för att blivit hårdare uppvacktad av en annans förares pappa.

Så nog är det skit hela tiden, men fa fan fåglarna lyfter ju bäst i motvind sägs det.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien