Ni som var på A-torp. Publik?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Fanns det någon publik på plats?

Lite nyfiken eftersom det brukar vara den tävlingen med sämst uppslutning på den fronten.

Kompisar som på olika sätt har bonnat in räknas inte... Hur många tror ni hade betalat för inträdet?

En liten fågel nämnde något om 36 betalande besökare.
Det var dock en del folk, men sannolikt mest vänner och familj således.

Vädret såg ju ut att vara lite uselt, men regnet höll sig borta tills efteråt som tur var. Det kan ju ha avskräckt några besökare.

Fanns inget som ens antydde att det pågick ett SM. Det enda som var ovanligt jämfört med en vanlig dag var att det stog folk och tog betalt i grinden....

Det såg väldigt tomt ut på huvudläktaren, men den lilla läktaren vid depåkurvan var ganska välfylld under SBK- och 250R-rejset. Majoriteten verkade dock vara någon typ av teampersonal eller anhöriga.

Som högstadielärare lär man sig att vara tålmodig och medkännande, men med den standarden på depåfaciliteterna och med den högst förvirrade, för att inte säga obefintliga organisationen, får man nog säga att det är TUR att publiken inte dyker upp. De hade i så fall inte velat komma tillbaka.

Att publiken inte dyker upp från början beror på total brist på reklam för tävlingen. ARC verkar överhuvudtaget inte vara särskilt intresserade av att ragga publik. De har fått förfrågningar om kort information, som hade kunnat ge gratisreklam, men gav då inte ens något svar. Ledningen på Anderstorp verkar trött och ointresserad. Synd, men det är svårt att sparka en föreningsstyrelse. Misstänker att det enda som skulle fungera är om förarna själva framför klagomål till SVEMO.

Penguin skrev:
Synd och skam att det är sån dålig uppslutning.

Sant... Men det är väl bara vi som åker som vet om att SM i RR ens existerar !

Sorgligt !

Finns det ingen som vill promota ett event som detta ? Det är lite svårt att leta sponsorer när ingen vet eller känner till RR SM ! :fatta!

//Anders

Macho Woman skrev:
Som högstadielärare lär man sig att vara tålmodig och medkännande, men med den standarden på depåfaciliteterna och med den högst förvirrade, för att inte säga obefintliga organisationen, får man nog säga att det är TUR att publiken inte dyker upp. De hade i så fall inte velat komma tillbaka.

Att publiken inte dyker upp från början beror på total brist på reklam för tävlingen. ARC verkar överhuvudtaget inte vara särskilt intresserade av att ragga publik. De har fått förfrågningar om kort information, som hade kunnat ge gratisreklam, men gav då inte ens något svar. Ledningen på Anderstorp verkar trött och ointresserad. Synd, men det är svårt att sparka en föreningsstyrelse. Misstänker att det enda som skulle fungera är om förarna själva framför klagomål till SVEMO.
Det har framförts mycket till svemo, men problemet är att responsen från ARC är noll. Publik=kostnader i form av toaletter, matförsäljning, vakter osv. Förstår du nu varför jag sparar mina slantar till nån annan tävling? Anser inte att man ska stödja klubbar som inte engagerar sej.

Om det nu va 36betalande så tror jag att bikes lösnrförsäljning gick upp en del i a-torp fanns ju biljett i den ju.

Vet att ett 15-tal wcxare va där o kollade alla hade bikebiljett tror jag

Nr:18 skrev:
Det har framförts mycket till svemo, men problemet är att responsen från ARC är noll. Publik=kostnader i form av toaletter, matförsäljning, vakter osv. Förstår du nu varför jag sparar mina slantar till nån annan tävling? Anser inte att man ska stödja klubbar som inte engagerar sej.

Nu måste väl jag säga att det faktiskt var mer folk på anderstorp än jag sett vid tidigare tävlingar. Och att det var en hel del bilar/hojar parkerat utanför. Mycket folk på kullen efter Opeln på vänstersidan, och "depåläktaren" mer eller mindre full. Så nog fanken var det mer än 36 betalande.
I övrigt tyckte jag faktiskt tävlingen var rätt bra arrangerad, en jäkla otur med tidtagningen dock.

oFFkeFF skrev:
Nu måste väl jag säga att det faktiskt var mer folk på anderstorp än jag sett vid tidigare tävlingar. Och att det var en hel del bilar/hojar parkerat utanför. Mycket folk på kullen efter Opeln på vänstersidan, och "depåläktaren" mer eller mindre full. Så nog fanken var det mer än 36 betalande.
I övrigt tyckte jag faktiskt tävlingen var rätt bra arrangerad, en jäkla otur med tidtagningen dock.
Såg du nån reklam för tävlingen? Hur var toaletterna? Fanns det mat till försäljning? Funkade tidtagningen som den skulle? Vad jämför du med om du tycker att det var ett bra arrangemang?

Macho Woman skrev:
.....

Det är ju naturligtvis inte kul men jag inbillar mig att det har blivit en negativ spiral av det hela och jag vill faktiskt slänga in tanke om att man ska vara försiktigt med vem man sätter fingern på.

Jag har skitsvårt för att vara kritisk mot de som faktiskt arrangerar tävlingarna, men lätt för att vara undrande till de som INTE anstränger sig. Kunde tävlingarna blivit så dåliga om de hade haft gott om funkisar och folk som hjälpte till?

Att bara skälla på de som faktiskt var där blir lite fel tror jag utan det är nog dax att fundera på hur man kan rätta till det hela.

När man betalar så in i h-e med pengar för att köra så är det lätt att bli jävligt besviken när allt blir skit, men man ska nog försöka komma ihåg att arrangörerna antagligen inte är nöjda heller.

Såg du nån reklam för tävlingen? Hur var toaletterna? Fanns det mat till försäljning? Funkade tidtagningen som den skulle? Vad jämför du med om du tycker att det var ett bra arrangemang?

Det låg högvis med reklamaffischer för evenemanget inne i tidtagningsstugan, men jag såg inte en enda uppsatt någonstans utanför banområdet, inte ens i de närmaste omgivningarna.

Toaletterna - under all kritik. Redan kl. 11 på lördagen så var 3 av 4 bås på herrtoaletten ur funktion.

Tidtagningen - ett skämt.

oFFkeFF skrev:
....

Skoj, för sist vi körde SM på Atorp var det verkligen INGEN där.

Chrille skrev:
Skoj, för sist vi körde SM på Atorp var det verkligen INGEN där.

I år var polisen där.... mellan Gislaved o Anderstorp.... o hade laserkoll kl09.00... tur att man e en fin människa o tar det lugnt.... o åkte åt andra hållet :)

Arrangemanget var inte vidare bra......maten smakade skit i kiosken och det enda jag fick i mig var kokta korven endast för att jag smaksatt den med senap o ketchup.....moset gav mig kväljningar o det var jag tvungen o slänga:(
Toaletterna va inte ok.

Men allt var liksom B...........som din licens typ :) *ironi*

Webspy skrev:
I år var polisen där.... mellan Gislaved o Anderstorp.... o hade laserkoll kl09.00... tur att man e en fin människa o tar det lugnt.... o åkte åt andra hållet :)

Såg inte till någon laser, däremot så ville de att den som körde skulle blåsa. Själv fick jag inte blåsa, tråkigt nog.

Ravetrancer skrev:
Arrangemanget var inte vidare bra......maten smakade skit i kiosken och det enda jag fick i mig var kokta korven endast för att jag smaksatt den med senap o ketchup.....moset gav mig kväljningar o det var jag tvungen o slänga:(
Toaletterna va ok.

Men allt var liksom B...........som din licens typ :) *ironi*
:tummenupp :D

Det absolut tråkigast tycker jag är att den attityden som jag såg från tävlingsledningen var att de inte hade tid/ork/lust att göra något mer än att fixa det väsentligaste, och när de inte lyckas med ens det tycker jag att det är rimligt att kräva att något måste göras. Det som behövs är naturligtvis fler engagerade människor, men när jag och andra försökt hjälpa till blir man bemött som att man vore ivägen. Däri ligger ett stort problem!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien